موتورهای پشت رینگ نصب شده است

خودروساز آلمانی BMW در حال حاضر در حال آزمایش و تایید یک فناوری جدید برای قرار دادن محرک موتور الکتریکی در داخل چرخ های یک خودروی الکتریکی است. این فناوری شامل یک روتور دوگانه است که می تواند برد خودرو را بهبود بخشد.

باواریایی ها قصد دارند در ماه های آینده به مراحل بعدی توسعه این محصول آینده برسند، اما هنوز با آن فاصله دارند. مسئولیت ساخت این موتورهای کوچک به شرکت فناوری «دیپ درایو» مستقر در مونیخ سپرده شد.

مهندسان گروه مذکور برای رسیدن به هدف خود اجزای دو الکتروموتور را با ابعاد مونتاژ و به روش خود به یک الکتروموتور کوچک تبدیل کردند. تفاوت اصلی در اختراع موتور عمیق، چرخش همزمان هر دو روتور در موتور الکتریکی است. در حالی که در موتورهای الکتریکی معمولی فقط یک روتور کار می کند. نتیجه کارایی بهتر موتور الکتریکی است.

به لطف طراحی کوچک این موتور، دیپ درایو توانست با یک تیر دو هدف را هدف قرار دهد. زیرا موتورهای کوچک و بهینه این شرکت در داخل چرخ های خودروی بی ام و جای می گیرد; بنابراین این شرکت می تواند داخل هر چرخ سدان i5 یک موتور الکتریکی قرار دهد و کارهای جدیدی با آن انجام دهد.

اما موضوع به این سادگی نیست و این دو شرکت باید تا رسیدن تکنولوژی به مرحله تولید انبوه و کیفیت مورد نیاز برای تولید در خودروهای بی ام و همکاری نزدیک داشته باشند.

آزمایش‌های شبیه‌سازی اولیه نشان می‌دهد که این فناوری همه‌کاره است و می‌تواند قدرت مورد نظر BMW را فراهم کند. با تجهیز خودروهای آینده BMW به موتورهای الکتریکی با رانش عمیق، BMW می تواند از محصولات جدید و آینده نگر با یک برگ برنده منحصر به فرد رونمایی کند.

بخوانید:  طرح فروش بهمن موتور (متقاضیان عادی سامانه یکپارچه)

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250335/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF