نسل جدید موتورهای بنزینی مزدا در راه است
انتشار: آذر 05، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

نسل جدید موتورهای بنزینی مزدا در راه است


اگرچه اخبار مالی خسته کننده است، اما اخبار جعلی در مورد توسعه اجزای فنی که شرکت ها مخفیانه انجام می دهند می تواند جذاب باشد! این وضعیت در مورد برند مزدا در سه ماه گذشته صدق می کند!
در بحبوحه انتشار اطلاعات مالی خسته کننده این برند، جزئیاتی در مورد موتور بنزینی جدید مزدا منتشر شده است که با نام Skyactiv-Z شناخته می شود، موتوری که ویژگی های جالبی دارد.
5915688525293950868.webp
انتظار داریم این موتور جایگزین مدل های Skyactiv-G و Skyactiv-X شود. در حالی که اولی یک پیشرانه محبوب در مزدا است، فناوری احتراق تراکمی شارژ همگن (HCCI) دومی هرگز آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. مزدا قصد دارد هر دو را متوقف کند و آنها را با Skyactiv-Z جایگزین کند، یک موتور چهار سیلندر جدید که مطمئناً می تواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد. تجربه به دست آمده در طول توسعه این موتورها به مزدا کمک می کند موتورهای شش سیلندر بزرگتر را با پیشرفت های قابل توجه ارائه دهد.

از آنجایی که اولین خودروهای مجهز به این موتور تا سال 2027 به بازار نخواهند رسید، مزدا در حال حاضر سخت در تلاش است تا این موتور را توسعه دهد تا در زمان معرفی با مشکلات کمتری مواجه شود.
این موتور چهار سیلندر از روش احتراق لامبدا وان برای راندمان حرارتی بالا همراه با تزریق سوخت بسیار پایین در دورهای مختلف استفاده می کند تا قابلیت رانندگی و عملکرد محیطی عالی را ارائه دهد.

لامبدا یک کلمه یونانی است و به نسبت هوا به سوخت اشاره دارد. وقتی عدد لامبدا 1 باشد، مقدار هوا در طی فرآیند احتراق با سوخت کاملاً متعادل می شود. در این سناریو بهره وری بهینه خواهد بود و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد. به طور خلاصه، این بدان معنی است که تمام سوخت تزریق شده به خوبی می سوزد و انتشارات مضر را کاهش می دهد.
5915688525293950870.webp
مزدا قصد دارد از Skyactiv-Z در خودروهای فروخته شده در بازارهای اروپا و آمریکا استفاده کند. مهندسان این شرکت سخت کار می کنند تا موتور جدید مطابق با مقررات یورو 7 و همچنین استانداردهای Tier 4 EPA باشد.

این برند ژاپنی همچنین قصد دارد با تمرکز بر کاهش تعداد موتورهای پیشنهادی برای محصولات مختلف خود، تعداد موتورهای خود را کاهش دهد تا از هزینه های این شرکت بکاهد.
در مورد موتور دوار، مزدا پس از بازگرداندن تیم اختصاصی خود در ماه فوریه، در حال پیشرفت کندی است تا چالش های فرآیند تطبیق این موتورها با استانداردهای جدید را تا حد امکان کاهش دهد.

از آنجایی که MX-5 آینده همچنان دارای موتور احتراقی خواهد بود، این می تواند به این معنی باشد که نسل پنجم میاتا از پیشرانه Skyactiv-Z استفاده خواهد کرد. باید دید مزدا موتور الکتریکی را انتخاب خواهد کرد یا خیر.



منبع: https://car.ir/news/29348-mazda-skyactiv-z-engine