نمایندگی های نیسان و اینفینیتی در حال ادغام هستند
انتشار: آذر 24، 1403
بروزرسانی: 01 تیر 1404

نمایندگی های نیسان و اینفینیتی در حال ادغام هستند



فروش اینفینیتی در ایالات متحده در پنج سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. در سه ماهه سوم سال جاری، اینفینیتی تنها 42567 دستگاه خودرو فروخت، در مقایسه با 87934 دستگاه در مدت مشابه در سال 2019. تقاضای پایین باعث شده بسیاری از فروشندگان اینفینیتی برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه شوند. چالش های برندسازی ناشی از خطوط تولید قدیمی، اشتباهات استراتژیک و وعده های شکسته شده است که هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان را ناامید می کند. حتی شاسی بلند QX80 بازطراحی شده، سنگ بنای پیشنهاد اینفینیتی، نتوانست اوضاع را تغییر دهد. اکنون، نیسان یک استراتژی جدید بحث برانگیز را برای تغییر اوضاع پیشنهاد می کند.

بازیگران؛ تحت تاثیر فشارهای مالی

فشار مالی بر فروشندگان اینفینیتی به نقطه شکست رسیده است. به گزارش اخبار خودرو، نمایندگی های اینفینیتی به طور متوسط \u200b\u200b24 وسیله نقلیه در ماه به فروش می رسانند که حفظ مکان های مستقل را دشوارتر می کند. یک فروشنده گزارش داد که از زمان ثبت نام برای فروش خودروهای اینفینیتی میلیون ها دلار از دست داده است، در حالی که نمایندگی او در مسیر زیان 600000 تا 900000 دلار دیگر در سال 2024 است.

سایر فروشندگان گفتند که انتظار دارند در سال جاری بیش از 2 میلیون دلار ضرر کنند. در پاسخ، اینفینیتی یک استراتژی جدید بحث برانگیز ارائه کرد: اجازه دادن به نمایندگی ها برای ادغام با فروشگاه های نیسان. این رویکرد در نظر گرفته شده است تا دلالان را در بازار حفظ کند و در عین حال هزینه ها را در بازارهای رقابتی که اینفینیتی نمی تواند نمایندگی خود را از دست بدهد، کاهش می دهد.

پیشنهاد ادغام به نمایندگی های اینفینیتی و نیسان اجازه می دهد مکان فیزیکی مشترکی داشته باشند اما از آنها می خواهد که هویت متمایز خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، اینفینیتی به ورودی ها، نمایشگاه ها و سالن های مجزا و همچنین تیم های فروش و خدمات منحصربه فرد برای مشتریان خود نیاز دارد. با این حال، فرآیندهای پشت صحنه، مانند پشتیبانی اداری، می توانند بین برندها به اشتراک گذاشته شوند.

با وجود این تلاش ها برای حفظ جذابیت لوکس اینفینیتی، این استراتژی برای فروشندگان دشوار است. برخی آن را حرکتی ناامیدانه می دانند که می تواند هویت برند اینفینیتی را بیشتر تضعیف کند، در حالی که برخی دیگر امیدوارند که این تصمیم به عنوان راه نجات در چنین شرایطی باشد. اما باید با واقعیت کنار بیایید. البته پیشنهاد ادغام کاملاً جدید نیست.

اینفینیتی قبلاً استراتژی مشابهی را در کانادا اجرا کرده است، جایی که فروش آن حتی کمتر از ایالات متحده است، با تنها 6208 خودرو در سال 2023 فروخته شده است. در حالی که آزمایش کانادایی یک سابقه است، موفقیت یا شکست این پیشنهاد نامشخص است.

استراتژی یکپارچه سازی اینفینیتی بر موقعیت نامشخص این برند در بازار خودرو تاکید می کند. در مورد وضعیت فروش فعلی اینفینیتی چیزهای زیادی می گوید که انتظار می رود ادغام این نمایندگی با نیسان به تغییر اوضاع کمک کند. در حالی که ادغام با نمایندگی های نیسان ممکن است راه حلی کوتاه مدت ارائه دهد، واضح است که اینفینیتی برای بازیابی جایگاه خود به چیزی بیش از یک فضای مشترک نیاز دارد. بدون نوآوری قابل توجه محصول و همسویی مجدد استراتژیک، نام تجاری در معرض خطر محو شدن بیشتر در ابهام بازار است.

مشکل با مارک اصلی

خود نیسان وضعیت خوبی ندارد. دلالان آنها نیز خودروها را با ضرر می فروشند، تولید کند شده، هزاران نفر بیکار شده اند و یک سوم سهام نیسان در میتسوبیشی فروخته شده است. با وجود تمام این تلاش ها، به نظر می رسد برای نجات نیسان خیلی دیر شده است.

بر اساس این گزارش، نفس این خودروساز ژاپنی به شماره افتاده است. در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، دو تن از مدیران نیسان که نامشان فاش نشد، از یک فرصت 12 تا 14 ماهه برای نجات نیسان صحبت کردند.

به گفته آنها، نیسان در شرایط بسیار سختی قرار دارد و نیاز به تامین مالی از بازار ژاپن و آمریکا دارد. نیسان مشخصا به دنبال سرمایه گذار بلندمدتی مانند یک بانک یا یک گروه بیمه بزرگ است تا بتواند بخشی از سهام رنو را در این شرکت خریداری کند. البته گزینه های دیگری نیز روی میز وجود دارد، مانند فروش بخش قابل توجهی از سهام این شرکت به رقیب قدیمی هوندا. نیسان اخیرا قراردادی مشترک با هوندا و میتسوبیشی برای توسعه بلندمدت خودروهای الکتریکی امضا کرده است.

به نظر می رسد رنو قصد دارد همکاری 25 ساله خود با نیسان را بررسی کند. این شرکت حتی در نظر دارد بخشی از سهام خود در نیسان را به هوندا بفروشد. یک منبع ناشناس در رنو به خبرنگاران گفت که افزایش عمق همکاری بین نیسان و هوندا می تواند اثرات مثبتی برای رنو نیز داشته باشد.

کاهش فروش نیسان در ژاپن و ایالات متحده منجر به کاهش 20 درصدی تولید و اخراج بیش از 9000 کارمند در این ماه شد. سود عملیاتی نیسان در سه ماهه سوم سال 2024 85 درصد کاهش یافت و زیان خالص این شرکت به 9.3 میلیارد ین، معادل 60.1 میلیون دلار رسید. این خودروساز ژاپنی انتظار دارد با اخراج کارکنان بیشتر و کاهش تولید، 3 میلیارد دلار صرفه جویی کند.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252204/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF