در سالهای 2016 تا 2017، سانگ یانگ (که با ماهیندرا هند در سرمایهگذاری و تولید خودرو همکاری میکند) نسل سوم شاسیبلند مستقل رکستون (با نام تجاری رکستون G4) را طراحی و ساخت که مورد تحسین و استقبال زیادی قرار گرفت. در سال 2018، نسل سوم پیکاپ های سانگ یانگ با نام موسو (رکستون اسپرت) بر اساس همین پلتفرم طراحی و به بازار عرضه شد.
خودروهای ذکر شده اولین نسل از موتورهای پرقدرت کره ای ساخت سانگ یانگ (پس از کسب تجربه در تولید خودرو با مشارکت مرسدس بنز با موتورهای M104 و M111) هستند. نسل جدید این موتورهای 2000 سی سی (e-XGDI 200T) توانست 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور تولید کند.
انتقال نیرو به چرخ ها به دلیل وجود گیربکس کاربردی عالی از برند ژاپنی Aisin باعث عملکرد مناسبی شد. پیکاپ موسو به عنوان بخشی از پروژه Q200 رونمایی شد و برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به نمایش درآمد.
در سال 2022، مدتی پس از جدایی ماهیندرا از سانگ یانگ، یک گروه اقتصادی صنعتی به نام KG Group (تاسیس در سال 2003) شروع به خرید 61 درصد از سهام سانگ یانگ کرد و پس از مدتی نام شرکت به KG Mobility یا KGM تغییر یافت.
در سال 2023، KGM فیس لیفت جدیدی را برای پیکاپ موسو معرفی و روانه بازار کرد. از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به رادار نقطه کور، رادار خروج از خط، رادار هشدار پارک، رادار هشدار برخورد از عقب، سانروف، روکش چرمی صندلی، گرمکن و سیستم تهویه مطبوع صندلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صفحه نمایش 12.3 اینچی و … اشاره کرد. صفحه نمایش وی از ساب ووفر دیجیتال TFT 12.3 اینچی، دکمه استارت موتور، سیستم ورود هوشمند خودرو و بسیاری امکانات رفاهی دیگر نام برد.
این کامیون کوچک در دو نوع موسو و موسو گرند نام خان را یدک می کشد و در بازارهای بین المللی از جمله انگلستان، آلمان، اسپانیا و ترکیه به فروش می رسد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250456/%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%BE