نیسان پس از بازگشت سیلویا
انتشار: شهریور 03، 1403
بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1404

نیسان پس از بازگشت سیلویا



پس از مرگ نسل S15 سیلویا در سال 2002، ممکن است اکنون این گوشی بازگشته باشد.

معاون استراتژی محصول جهانی نیسان در گفتگو با TopGear اذعان داشت که بالاخره می توانیم یک سیلویا جدید داشته باشیم.

ایوان اسپینوزا گفت: "این محصول استحکام خوبی را با قیمت مناسب ارائه می دهد که مشتریان آن را جذاب می دانند."

البته او وارد جزئیات نشد، اما می توان حدس زد که قیمت آن بالاتر از 43000 دلار Z و البته کمتر از GT-R که حداقل 121000 دلار قیمت داشت خواهد بود. به همین ترتیب، بیش از 400 اسب بخار است که در حال حاضر توسط موتور 3.0 لیتری توئین توربو V-6 Z ارائه می شود، اما کمتر از قدرت 565 اسب بخاری 3.8 لیتری V-6 است که برای GT-R طراحی شده است.

مشکل بخش های ورزشی

مشکل خودروهای اسپرت این است که آنها به دسته خاصی از مشتریان تعلق دارند که ایجاد یک گزینه تجاری مناسب با مشتریان محدود را دشوار می کند.

اسپینوزا گفت که تنها راهی که می تواند به تولید سیلویا جدید کمک کند تبدیل شدن به یک محصول جهانی است که در مقادیر بیشتر برای پوشش سرمایه گذاری تولید می شود.

اسپینوزا به امکان همکاری با خودروساز دیگری برای تقسیم هزینه ها اشاره ای نکرد، چیزی شبیه به اتفاقی که بین تویوتا و بی ام و برای سوپرا/Z4 افتاد. دوقلو GR86/BRZ نیز یک تلاش مشترک بین تویوتا و سوبارو است. با این حال، به خاطر داشته باشید که حتی اگر سیلویا بازگردد، مطمئن نیستیم که موتور احتراق داخلی داشته باشد.

در اوایل سال جاری، نیسان فاش کرد که دیگر برای توسعه موتور احتراق داخلی هزینه نخواهد کرد. رقبای محلی تویوتا، مزدا و سوبارو با ابراز تعهد بلندمدت خود به موتورهای احتراق داخلی که با سوخت کربن خنثی نیز کار خواهند کرد، راه متفاوتی را اتخاذ خواهند کرد.

بازگشت برقی کلاسیک های محبوب

حقیقت این است که نیسان به روزرسانی خودروهای اسپورت خود را به تاخیر انداخت زیرا می دانست که بازیابی سرمایه اش دشوار خواهد بود. 370Z به مدت 13 سال قبل از ورود Z فروخته شد و گودزیلا قدرتمند به مدت 17 سال دوام آورد. قابل درک است که چرا این شرکت برای اضافه کردن نام سوم به خط تولید خودروهای اسپرت خود مردد است.

اسپینوزا احیای سیلویا را "ایده ای دور از ذهن" در حال حاضر توصیف می کند، اما او تلاش خواهد کرد تا آن را محقق کند. نیسان فروش نسبتا متعادلی در سراسر جهان دارد.

این شرکت در آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، چین و ژاپن حضور پررنگی دارد. به این ترتیب، راه اندازی یک کراس اوور جدید همیشه مطمئن ترین شرط خواهد بود، که اغلب به قیمت خودروهای هیجان انگیز برای علاقه مندان تمام می شود.

امیدواریم نیسان نشان سیلویا را در پشت کراس اوور نچسباند و آن را یک موفقیت بنامد. اتفاقی که در سال های اخیر رخ نداده و پیش از این شاهد روندی در فورد موستانگ ماخ ای، فورد پوما، میتسوبیشی اکلیپس و فورد کاپری بوده ایم.

روی دارایی هایی تمرکز کنید که پول تولید می کنند

به طور غیرمستقیم نیسان در واقع نوعی کراس اوور با نشان Z می سازد البته این خودرو به راحتی دیده نمی شود و خوشبختانه هرگز وارد خط تولید نشد.

همچنین باید به کراس اوور نیسان اسکای لاین اینفینیتی EX اشاره کنیم که در سال 2009 در ژاپن عرضه شد. در حالی که نسخه جدید سیلویا عالی به نظر می رسد، ممکن است منطقی باشد که یک خودروی اسپرت ارزان تر با نام Z عرضه شود شانس بیشتری برای جذب خریداران جوانی که توانایی پرداخت بیش از 40000 دلار را ندارند، دارند.

با توجه به اینکه تولید محصولی با نام و نام تجاری جدید از برندهای ژاپنی استراتژی موفقی به نظر نمی رسد. خیلی خوب است که نیسان، تویوتا، سوبارو، مزدا، میتسوبیشی و هوندا می توانند با هم همکاری کنند و خودرویی با طراحی ارگونومیک تولید کنند. البته این فقط آرزوی ماست.

این همکاری موفقیت آمیز بوده است، بنابراین سابقه ای برای کنار گذاشتن ریاضیات برای نشان دادن چراغ سبز به یک خودروی اسپرت مقرون به صرفه وجود دارد. در حالت ایده آل، با موتور احتراق داخلی، نیسان نشان داده است که هنوز هم موفق است، به لطف افزایش فروش نیسان Z و همچنین حذف GT-R در سال جاری.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250135/%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%A7