صبح چهارشنبه هفته گذشته شرکت کرمان موتور رویدادی با عنوان KITONEXT در دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرد. Ketonnext در واقع دومین رویداد نوآوری و فرصت های فناوری کرمان موتور است که با حضور دانشگاهیان، صنعتگران و مهمانان کرمان موتور برگزار می شود.
اولین رویداد Ketonext سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. هدف شرکت کرمان موتور از برگزاری این رویداد، ارتباط دانشگاه و صنعت است. شرکت کرمان موتور در نظر دارد از نخبگان دانشگاهی کمک گرفته و آنها را برای رسیدن به اهداف خود در صنعت به شرکت کرمان موتور جذب کند.
شرکت کرمان موتور در اولین رویداد Kitonxt از نمونه اولیه Eagle رونمایی کرد. خودرو در حال حاضر کامل شده و وارد بازار شده است. اما در دومین کنفرانس Ketonext شرکت کرمان موتور برنامه های آتی خود را برای گسترش صنعت خودرو در ایران تشریح کرد.
تحقیق و توسعه محصولات در 3 پلتفرم جدید
شرکت کرمان موتور در حال حاضر سه پلتفرم جدید خریداری کرده و در حال توسعه محصولات مختلف بر روی این پلتفرم ها است. در واقع شرکت کرمان موتور قصد دارد با خرید پلتفرم های جدید و توسعه محصولات داخلی به یک خودروساز تبدیل شود. اولین پلتفرم پلتفرم PS1 است که Eagle بر روی آن ساخته شد. دومین محصول با نام تجاری جدید برای این پلت فرم، ماشین SHADOW خواهد بود. نسخه هاچ بک ایگل که نمونه اولیه آن در تابستان 1404 رونمایی خواهد شد.
خودروی الکتریکی Eagle قرار است در زمستان امسال به بازار عرضه شود. نسخه هیبریدی ایگل نیز به عنوان خودرویی دیگر بر روی پلتفرم PS1 در پاییز سال آینده عرضه خواهد شد.
توضیحات برنامه کرمان موتور برای هاچ بک ها و پلتفرم های جدید
در این برنامه ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور به تشریح فعالیت های شرکت کرمان موتور در زمینه نوآوری های جدید پرداخت.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور خاطرنشان کرد: ما تمامی رویه های لازم را که صنعت را به دانشگاه پیوند می دهد در شرکت طراحی و اجرا کردیم و رویداد امروز نماد عینی تحقق تعامل ما با حوزه علمی کشور است. امیدواریم ادامه داشته باشد.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت های گروه کرمان موتور ارائه کرد و گفت: بیشترین ارزش افزوده را در حوزه تحقیق و توسعه یا توسعه محصول داریم و کمترین ارزش افزوده را در حوزه تولید یعنی تولید داریم. به همین دلیل، کشورهای توسعه یافته به این سمت رفته اند و در حال تولید در کشورهای دیگر هستند. امیدواریم با کمک شما و همه مردم عزیز این اتفاق بیفتد و واقعاً به جایی برسیم که بتوانیم توسعه محصول را به زنجیره ارزش خودرو در شرکت کرمان موتور اضافه کنیم.
وی افزود: در شرکت خودروسازی کرمان سه پلت فرم اصلی داریم. پلت فرم PS1 اولین پلتفرم خودروهای سواری ما است و روی این پلت فرم سه محصول در سه دسته مختلف داریم، دو پلت فرم خودروهای سواری کوچک و متوسط KP1 و مگا پلت فرم KP2 که یک پلت فرم خودروهای سواری بزرگ است.
خلخالی تایید کرد: قرار است هر یک از این پلتفرم ها 15 سال کار کنند و عمر محصولات نمایش داده شده در این پلتفرم ها پنج سال در نظر گرفته شده است. پلت فرم PS1 در سه نوع بدنه سدان، هاچ بک و SUV عرضه خواهد شد.
معاون توسعه محصولات شرکت کرمان موتور گفت: روی پلت فرم KP1 چهار تیپ بدنه سدان، هاچ بک، کوپه و SUV داریم و قابلیت های فنی آن ها بنزینی، هیبریدی و تمام برقی و از نظر آپشن است. ، ما هر دو گزینه استاندارد و کامل داریم. در پلت فرم KP2، ما سه نوع بدنه داریم: سدان، SUV و NPV. در مورد پیشرانه، بنزین، خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEV)، خودروهای الکتریکی و خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEV) را در نظر گرفتیم و دو نوع پیشرانه خودرو یعنی چهار چرخ متحرک و دو چرخ متحرک یا دیفرانسیل جلو را در نظر گرفتیم. در دو نوع استاندارد و کامل ارائه خواهد شد. در قالب تقسیم بندی بازار از نظر حجم و قیمت، محصولات پلت فرم KP1، PS1 و KP2 ما در این برنامه قابل مشاهده هستند. از نظر زنجیره تامین، هدف طیف محصولات ما این است که 30 درصد از زنجیره تامین قطعات وارداتی و 70 درصد داخلی باشد.
وی تائید کرد: اکنون ضریب جذب تقریباً 40 درصدی داریم و در پلتفرم PS1 و بر اساس آخرین راهنمای جذب، 68 درصد جذب داریم که نزدیک به 70 درصد است.
خلخالی خاطرنشان کرد: در گستره محصولات خود چه از نظر تولیدات داخلی، چه مونتاژی و چه وارداتی، هدف گذاری کرده ایم که 80 درصد تولیدات داخلی و ایرانی و 20 درصد محصولات مونتاژی باشد. از نظر قوای محرکه، 10 درصد از هدف الکتریکی، 30 درصد نیروگاه هیبریدی و 60 درصد پیشرانه بنزینی است. این اهداف در برنامه هفتم توسعه که تا پایان سال 1407 هجری قمری ادامه دارد مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: در توسعه موتورهای بنزینی کم مصرف، کاهش 20 درصدی مصرف سوخت، 70 درصدی میزان تولید داخلی، چرخه تولید سالانه 250 هزار دستگاهی و درصدی از سبد محصولات عمومی شرکت کرمان موتور را هدف گذاری کردیم. . 60 درصد است. پیشرانه برقی شامل کاهش 100 درصدی مصرف سوخت، 70 درصد ساخت بومی خواهیم بود و حجم تولید سالانه ما به 25 هزار دستگاه خواهد رسید و درصد محصولات کرمان موتور نیز 10 درصد داخلی خواهد بود.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور خاطرنشان کرد: در مورد موتورهای هیبریدی کاهش مصرف سوخت 35 درصد، تولید داخلی 70 درصد و حجم تولید سالانه 125 هزار دستگاه را هدف گذاری کرده ایم. درصد سبد محصولات داخلی کرمان موتور 30 درصد خواهد بود. با توجه به وضعیت هر یک از این پروژههایی که ارائه کردید، ما کل محصول بنزینی Eagle را بر روی پلتفرم PS1 توسعه دادهایم و فرآیند اعتبارسنجی این محصول به پایان رسیده است. آماده عرضه به بازار است، مراحل فروش آن آغاز شده است و اولین محصول ایرانی از شرکت کرمان با موتور مبتنی بر پلتفرم PS1 موجود است.
وی افزود: در عین حال یک محصول PS12 بر روی پلتفرم PS1 داریم که با نام شادو روانه بازار شد و از نظر ساخت نمونه تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت داشته ایم و انشالله آزمایشی ما انجام شود. تولید نمونه ها در اسفند ماه سال جاری تولید می شود، اما با فرض مراحل تست و هومولوژی و فرآیندهای مربوطه، در شهریور ماه سال آینده محصول PS12 آماده ورود به بازار خواهد بود.
معاون توسعه محصولات شرکت کرمان موتور همچنین گفت: یک محصول برقی بر روی پلتفرم PS1 روانه بازار کردهایم و در حال حاضر مراحل اعتبار سنجی را طی میکند پلتفرم و از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه این محصول بهره مند شدیم.
خلخالی تایید کرد: در عین حال برای پلتفرم PS1 محصول هیبریدی نیز تولید کرده ایم و این محصول با نام خودروی هیبریدی ایگل 35 درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد و از فناوری DHD بهره می برد و در حال حاضر 40 درصد این پروژه پیشرفت کرده است و انشالله تا پایان سال آینده فرآیند بازاریابی و ورود به بازار به پایان خواهد رسید.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور گفت: روی پلت فرم KP2 توسعه اولین محصول یعنی محصول KP21 که یک محصول SUV دوربرد است را آغاز کرده ایم و فرآیندهای طراحی برای طراحی آن انجام شده است. ، مدل های جیلی آن در حال ساخت است و فرآیند طراحی مهندسی آغاز می شود.
خلخالی گفت: در قسمت موتورهای کم مصرف بنزینی یک موتور 1500 سی سی داریم که 70 درصد آن جذب شده است و در حال حاضر با تعریف پروژه های فناورانه این موتور را به روز می کنیم تا مصرف سوخت آن کاهش چشمگیری پیدا کند. ” و بر این اساس میزان آلایندگی آن کاهش خواهد یافت و بر این اساس، اگر پایان برنامه هفتم توسعه یعنی سال 1407 هجری قمری را در نظر بگیریم، بر اساس تقسیم بندی ارائه شده توسط یک قسمت از آن، به 500 هزار واحد تولیدی آن خواهیم رسید. حدود 20 درصد متعلق به محصولات CKD است و مابقی محصولات کاملاً ایرانی هستند و بر روی پلت فرم های SP1، KP1 و KP2 با سه نوع موتور الکتریکی، هیبریدی و کم مصرف عرضه می شوند درصد و به 105 گرم در کیلومتر می رسد و تولید داخلی ما نیز 70 درصد افزایش می یابد و با کمک شرکت خودروسازی کرمان می توانیم شاهد رشد نیم درصدی تولید ناخالص ملی باشیم.
اما وی درباره برنامه های اکوسیستمی شرکت کرمان موتور برای توسعه فناوری در صنعت خودرو گفت: فرآیندهای مختلفی را با همکاری معاونت علمی محترم ریاست جمهوری شناسایی کرده ایم تا بتوانیم نقش خود را در اکوسیستم فناورانه کشور ایفا کنیم. ما میتوانیم در بخشهای مختلف این کار را انجام دهیم، پس بیایید این کار را انجام دهیم و یکی از مهمترین اقداماتی که در این راستا برداشتهایم، تشکیل صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر CVC است که در حال انجام است و بر این اساس از دانش حمایت خواهیم کرد. . – شرکت ها، استارت آپ ها و شرکت های فناوری موجود.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با بیان اینکه در راستای توسعه فناوری های مورد نیاز شرکت کرمان موتور، حمایت محصول فناورانه از شرکت های دانش بنیان از سطح پنجم تا هشتم TRL هدف گذاری شده است، افزود: انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه ها. و ایجاد دفاتر فناوری از جمله دستور کار ما در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی است و بر همین اساس مرکز توسعه نرم افزار را در دانشگاه شریف راه اندازی کردیم.
خلخالی بیان کرد: در زمینه توسعه نرم افزارهای خودرویی برنامه مشترکی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف هدف گذاری کردیم و در این راستا مرکز توسعه نرم افزار در داخل دانشگاه شریف راه اندازی شد و امروز افتتاح رسمی این مرکز است.
معاون توسعه محصولات شرکت کرمان موتور خاطرنشان کرد: این مرکز با نام متا سنتر به همت دانشگاه صنعتی شریف و شرکت کرمان موتور راه اندازی می شود و تمامی نرم افزارهای مرتبط با خودرو در این مرکز هدف گذاری و توسعه می یابد.
خلخالی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش هایی که آینده یا حال صنعت خودرو به آن اختصاص دارد، شبکه های برق و الکترونیک و سامانه های کمک راننده است، تاکید کرد: در این زمینه چشم به راه همکاری با شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری هستیم . و شرکت های تولیدی داخل کشور در زمینه سنسورها، خوشه های دیجیتال، هاچ بک های اتوماتیک و واحدهای کنترلی منحصر به فرد علاوه بر پیگیری و حمایت از بحث های مربوط به IVI، اعلام همکاری کرده ایم.
وی گفت: در شاسی و بدنه امروزی، کاهش وزن بدنه خودرو یکی از مهم ترین موضوعات صنعت خودرو است و در این زمینه استفاده از آلومینیوم و فناوری های مرتبط با آلومینیوم را در ساخت خودروها هدف گذاری کرده ایم. بدنه خودرو، مانند گیگاکستینگ و مگاکستینگ.” برای استفاده از آن در تکنیک های بدن به این سمت برویم.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور تصریح کرد: در خصوص سخت افزار خودرو، بحث صندلی ها با واحدهای کنترل مختلف، تجهیزات راحتی که صندلی ها در بر دارند مانند حرکات برقی و سایر امکانات موجود در آنها و ایربگ هایی که در قسمت های مختلف خودرو استفاده می شود. ، ما … آماده همکاری با موسسات علمی و صنعتی هستیم.
خلخالی در پایان گفت: امیدوارم این برنامه و رویداد امروز به ما کمک کند تا با افراد، شرکت ها و توانمندی هایی که در داخل کشور داریم آشنا شویم، بنابراین آمادگی داریم با همه شرکت ها و صنایع خودروسازی ارتباط برقرار کنیم.
منبع: https://car.ir/news/29207-kmc-shadow-the-iranian-hatchback