هایلوکس; سامورایی بی رحم – اخبار خودرو

هایلوکس محبوب ترین و شناخته شده ترین وانت در جهان است که از ابتدای تولید خود در سال 1968 به عنوان یک پیکاپ کاربردی و بادوام در بازارهای جهانی شناخته می شود.هر چند که این پیکاپ محبوب ژاپنی در در بازار آمریکای شمالی، به عنوان محبوب ترین و بهترین پیکاپ در بازار خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، مالزی و کشورهایی مانند هند، مکزیک، آرژانتین و برزیل شناخته شد. نیوزلند، استرالیا و آفریقای جنوبی پرافتخار هایلوکس در سال 2024 با تغییراتی خاص به بازار عرضه شد و در اینجا به بررسی پیکاپ معروف و محبوب ژاپنی می پردازیم.

تولید بسیار هدفمند برای فروش بیشتر

تویوتا هایلوکس از سال 1968 در خط تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد. آخرین نسل هایلوکس نسل هشتم (معروف به AN110، AN120) است. نسل هشتم هایلوکس که از اردیبهشت 1394 وارد خط تولید تویوتا شده است با همین مدل اما با تغییرات و آپدیت ها به بازار عرضه می شود.

جالب است بدانید یکی از دلایل فروش بالای این خودرو طراحی بدنه ساده، جذاب و محافظ این خودروی کوچک ژاپنی است. بر این اساس از ابتدای سال 68 تا پایان آذرماه 1396 آمار رسمی از تعداد تولید هایلوکس وجود دارد که شامل 17 میلیون و 719 هزار و 117 دستگاه می شود.

ناگفته نماند که در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 537474 و 520742 دستگاه از این خودرو تولید شده است. از طرفی آمار بسیار خوبی از فروش هایلوکس در سال 2017 منتشر شد.

بر اساس این آمار، 521 هزار دستگاه از این خودروی پیکاپ معروف ژاپنی در 190 کشور جهان فروخته شد و این تعداد خودرو در 6 کشور تولید شد. از جمله 167000 دستگاه در آسیا، 116000 دستگاه در آمریکای جنوبی، 65000 دستگاه در خاورمیانه، 55000 دستگاه در آفریقا، 51000 دستگاه در اقیانوسیه، 41000 دستگاه در اروپا، 19000 دستگاه در آمریکای شمالی و 100 دستگاه. در بازار محلی ژاپن.

ناگفته نماند که سال گذشته حدود 300000 دستگاه هایلوکس در برزیل، آرژانتین، نیوزلند و مالزی فروخته شد. این آمار فروش عالی نشان می دهد که هایلوکس به محصول برتر استراتژی تویوتا تبدیل شده و سهم خوبی از بازار پیک آپ را به خود اختصاص داده است.

هایلوکس; سامورایی ها سخت هستند

به طراحی بدنه نگاه کنید

تویوتا هایلوکس یک پیکاپ محبوب ژاپنی است که در طول تولید خود از طراحی جذابی استفاده کرده که جدا از جمعیت است و باعث برتری این خودرو در بازار جهانی شده است. از سال 2015 که زبان طراحی محصولات تویوتا تغییر کرد، دیگر شاهد خودرویی ساده و خسته کننده از تویوتا نیستیم. به لطف المان هایی از زبان طراحی جدید این خودروساز مشهور ژاپنی، شاهد محصولات زیبا، جذاب و البته اسپرت تویوتا هستیم.

بخوانید:  چرا بی ام و M3 در لیست سریع ترین های جهان قرار گرفته است؟

نسل هشتم هایلوکس (معروف به AN110 و AN120) نسبت به نسل هفتم با استایلی قوی تر و با وقارتر تولید می شود و شخصیت جذاب و اسپرت تری دارد. با نگاهی به فرم بدنه هایلوکس 2024، شاهد استفاده از خطوط نرم روی بدنه هستیم.

طراحان تویوتا نیز با ایجاد حجم عضلانی در گلگیرهای عقب و جلو و رعایت بهترین تناسب بدنه سعی در ظاهر جذاب این خودرو داشتند. از طرفی دماغه و پشت نسبتا کشیده، اورهنگ های نسبتا بلند و استفاده از لاستیک های 16، 17 و 18 اینچی اعتبار خاصی به این خودروی محبوب ژاپنی بخشیده است. در نمای جلو با چراغ های کشیده، با خطوط تیز روی کاپوت و شکل جدید جلوپنجره تویوتا مواجه می شویم که چهره تهاجمی و اسپرت این پیکاپ سایز متوسط ​​را نشان می دهد.

در نمای عقب چراغ های عمودی همراه با گرافیک جدید به کمک چراغ های ال ای دی شبیه حرف B جلوه ای زیبا و جوان پسند از پیکاپ را به نمایش می گذارد.جالب است بدانید که طراحان تویوتا نسل هشتم هایلوکس را سه بار تغییر دادند. این تغییرات در سال های 2017، 2020 و 2024 رخ داده است. ایجاد تغییراتی در گرافیک چراغ های جلو و عقب و شکل جلوپنجره باعث زیباتر شدن استایل این خودروی معروف ژاپنی شد.

کابین مدرن و کاربردی

کابین هایلوکس 2024 شبیه نسخه اولیه نسل هشتم این وانت شاسی بلند خانوادگی متوسط ​​است. با این تفاوت که وقتی در ماشین را باز می کنیم و پشت فرمان می ایستیم، سبک طراحی ساده و مدرنی را می بینیم. داشبورد کلی ساده و شهودی است. اما طراحی صفحه نمایش لمسی افقی بزرگ و متوسط ​​و تنظیمات الکترونیکی هوشمند سیستم تهویه هوا، کابین هایلوکس را مدرن جلوه می دهد.

به لطف حجم بالا، داشبورد خودرو به خوبی ابزارهای مربوطه را در خود جای می دهد. همچنین یک صفحه نمایش افقی 10.25 اینچی در قسمت مرکزی داشبورد و دو شکاف ذوزنقه ای افقی در بالای داشبورد وجود دارد.

این ترکیب در کنار بازشوهای مربع شکل عمودی در کناره های داشبورد، فضایی زیبا و جذاب را ایجاد کرده است. طراحی ساعت دیجیتالی در قسمت میانی شکاف های افقی بالای داشبورد، حسی مشابه نسل دوم و سوم هایلوکس به سرنشینان می دهد. کلاستر کلاسیک همراه با صفحه نمایش 5.3 اینچی TFT در قسمت مرکزی حسی جدید و مدرن را به راننده ارائه می دهد.

بخوانید:  اکستریم، برند لوکس مدیران خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

طراحی فرمان اسپرت و دنده اسپرت به سبک تویوتا، رانندگی با این خودروی سایز متوسط ​​ژاپنی را بسیار هیجان انگیز کرده است. آنچه در طراحی داخلی هایلوکس 2024 جلب توجه می کند، بهبود کیفیت قطعات و متریال به کار رفته در کابین است.

در کابین از پلاستیک نرم لمسی با روکش چرمی استفاده شده است که به دلیل دقت بالای مونتاژ در هنگام رانندگی با کابینی آرام و کاملاً به دور از صدا و لرزش مواجه می شویم که عایق بسیار خوب از ویژگی های آن می باشد. طراحی صندلی کاملا راحت و اسپرت است و در نسخه GR Sport 2024 با طراحی اسپرت صندلی ها مواجه می شویم.

چیزی که تویوتا هایلوکس نسل هشتم AN110 و AN120 را برتر می کند، ساختار تعلیق این پیکاپ تراک است. محور جلوی این خودرو دارای سیستم مک فرسون با لایه های دوگانه بهبود یافته با دمپرهای هیدرولیک قابل تنظیم است.

اکسل عقب نیز دارای سیستم چند پیوندی با فنرهای پیچشی و دمپرهای قابل تنظیم است. این ساختار به لطف نصب لاستیک های 65/265 با رینگ های آلومینیومی 17 یا 18 اینچی باعث شد تا این خودرو بسیار بهتر از رقبای خود رانندگی کند. این خودرو به دلیل توزیع وزن 53 به 47 و مرکز ثقل نسبتاً بالاتر، از نظر هندلینگ تمایل کمی به کم فرمانی دارد که به لطف ساختار فرمان الکتروهیدرولیک، عملکرد آن را بهبود می بخشد.

امکانات رفاهی و ایمنی
از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا هایلوکس AN120 و AN110 می توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم کمکی خروج از خط، سیستم کمکی صعود و فرود و سیستم ترمز پایدار الکترونیکی اشاره کرد. . سیستم کنترل کشش، سیستم ضد قفل، فرمان برقی، لامپ با مکانیزم نور بالا خودکار، سیستم نشانگر فشار باد لاستیک، سیستم تعلیق قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، آینه الکتروکرومیک، صندلی راننده برقی در 8 حالت صندلی و سرنشین فرمان برقی 6 جهته، سانروف، شارژر بی سیم گوشی های هوشمند، سرمایش و گرمایش صندلی ها، 8 ایربگ و سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، امکان سفارش مواد چرمی برای داخل، سیستم ورود بدون کلید ، یک دکمه فشاری برای شروع، یک دیفرانسیل الکترونیکی، نور داخلی، یک دوربین دید عقب و یک دوربین 360 درجه. همچنین جالب است بدانید که نسل هشتم هایلوکس (معروف به AN110 و AN120) دارای سه ستاره ایمنی Euroencap با رتبه ایمنی سرنشینان بزرگسال 85 درصد، ایمنی کودکان 82 درصد و ایمنی عابر پیاده 73 درصد است.

بخوانید:  سیاست متفاوت تویوتا در جهان; هیبریدی به جای برقی!

این خودرو همچنین دارای پنج ستاره ایمنی ANCAP است.

قلب تپنده هایلوکس

آنچه به تویوتا هایلوکس برتری می دهد موتورهای قدرتمندی است که در زیر کاپوت قرار می گیرند. برای هایلوکس، مشتریان طیف وسیعی از موتورها را در دسترس دارند، از یک 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی تا یک موتور V6 4 لیتری.

البته در این بین چهار موتور محبوب دیگر در بازارهای جهانی و خاورمیانه وجود دارد. موتور اول یک موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر معروف به 2TR-FE است که به لطف سیستم هوشمند زمان بندی متغیر سوپاپ ها و بهینه سازی طراحی موتور، حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه (دور در دقیقه) تولید می کند. ) حداکثر گشتاور 246 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه است.

این مدل در بازارهای خاورمیانه بسیار موجود و بسیار محبوب است. مدل دیگر یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 3 لیتری به نام 1KD-FTV دیزل است. این موتور حداکثر قدرت 163 اسب بخار در 3400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه را ارائه می دهد.

اما نسخه دیزلی دیگری از هایلوکس وجود دارد، نسخه GR Sport دارای چنین موتوری است. این مدل دارای موتور 2.8 لیتری 4 سیلندر دیزلی با حداکثر قدرت 221 اسب بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتن متر است. این موتور در بازار استرالیا مورد توجه قرار گرفته و پتانسیل ارتقا و تیونینگ مناسب را دارد.

اما قوی ترین موتور هایلوکس یک موتور 4 لیتری V6 به نام 1GR-FE است. این موتور به لطف سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هوشمند و تغییرات نسبت تراکم می تواند 235 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 376 نیوتن متر گشتاور در 3700 دور در دقیقه ارائه دهد.

جالب است بدانید تویوتا به فکر تهیه کیت توربوشارژر و سوپرشارژر برای هر چهار موتور ذکر شده افتاده است که می توان آن ها را از بازار افترمارکت خریداری و روی خودرو نصب کرد. البته نباید فراموش کرد که هر چهار موتور از باکیفیت ترین موتورهای نصب شده بر روی هایلوکس هستند که بدون خرابی و با مصرف کم تا 700000 کیلومتر (با رعایت شرایط استاندارد نگهداری) دوام خواهند آورد.

هر چهار موتور با کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک و سیستم چهار چرخ محرک نیرو و گشتاور را به محورهای جلو و عقب منتقل می کنند. کنترل لغزش دیفرانسیل الکترونیکی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی روی این وانت بار نصب شده است تا بتوانید به راحتی در خارج از جاده به حرکت خود ادامه دهید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250350/%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%AE%D8%AA