
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
هیوندای: رانندگی با دکمه های قدیمی ایمن تر است
مانند تویوتا، هیوندای یکی از معدود خودروسازانی است که داشبورد سنتی را به طور کامل رها نکرده است. حتی در جدیدترین محصولات این برند نیز می توان تعداد زیادی دکمه فیزیکی را مشاهده کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، حتی جدیدترین خودروهای هیوندای مانند Ioniq 5 و Tucson با مجموعه ای از دکمه ها روی داشبورد عرضه می شوند. تحقیقات جدید این شرکت نشان می دهد که مشتریان بیشتر از یک صفحه لمسی دکمه های داشبورد را لمس می کنند.
اخیراً، Korea JoongAng Daily از استودیوی طراحی هیوندای در آمریکای شمالی در کالیفرنیا بازدید کرد تا در مورد آنچه که مشتریان می خواهند بر اساس مطالعات داخلی خودروساز بدانند، گزارش دهد. سیستم انقلاب تسلا در محل قرار گرفت و همه چیز در یک صفحه نمایش بزرگ ادغام شد. با این حال، شرکت کره ای بعدا متوجه شد که دسترسی به تمام تنظیمات تنها از طریق یک نمایشگر اصلا قانع کننده نیست.
او گفت:
همانطور که ما در حال افزودن نمایشگرهای یکپارچه (اطلاعات سرگرمی) به خودروهای خود بودیم، سعی می کردیم کنترل های مبتنی بر صفحه نمایش لمسی را در خودروها قرار دهیم، اما وقتی با تیم توسعه خود صحبت کردیم، این موارد را آزمایش کردیم دریافتند که مردم «عصبی می شوند، احساس بدی پیدا می کنند، و وقتی می خواهند چیزی را سریعاً اصلاح کنند، متأسفانه نمی توانند آن را انجام دهند».
لمس صفحه نمایش برای تنظیم دما یا عملکردهای اصلی می تواند حواس پرتی را ایجاد کند. در مقابل، دکمه های سنتی همیشه در یک مکان هستند و راننده می تواند کلید را از حافظه فشار دهد تا توجه خود را در جاده حفظ کند. ما کاملاً مخالف صفحه نمایش لمسی نیستیم، اما دسترسی به برخی از کنترل ها باید آسان باشد. اگر هیوندای تحقیقات را در مقیاس جهانی تکرار کند، نتیجه احتمالاً یکسان خواهد بود، زیرا عقل سلیم نشان می دهد که کل طراحی صفحه نمایش لمسی ایده آل نیست.
نمایشگرهای بزرگ می توانند حواس پرتی را پرت کنند و نگرانی در مورد تصادفات رانندگی را افزایش دهند. سال گذشته، سانگ یاپ لی، مدیر طراحی جهانی هیوندای، خاطرنشان کرد: "کنترل یک صفحه نمایش لمسی در حین رانندگی دشوار است، اما فشار دادن یک دکمه فیزیکی که همیشه در همان ناحیه است، آسان تر است."
اگرچه خودروسازان هرگز آن را قبول نمی کنند، اما حذف دکمه ها و دستگیره های فیزیکی هزینه های تولید را کاهش می دهد. استفاده از صفحه نمایش لمسی در خودرو نسبت به بسیاری از دکمه های فیزیکی و لوازم جانبی هزینه بسیار کمتری دارد. برخلاف سایر برندها، تسلا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و سعی می کند از شر بسیاری از سوئیچ های خودرو خلاص شود و حتی این شرکت تا آنجا پیش رفت که شیفتر را در صفحه لمسی ادغام کرد.
با این حال هیوندای با تحقیقات خود سعی می کند از نظرات مشتریان آگاه باشد تا خودرویی را عرضه کند که فروش خوبی در بازار داشته باشد.
منبع: https://car.ir/news/29353-hyundai-research-americans-touchscreens-annoying