الکتریکیسازی؛ استراتژی اصلی برای عرضه ناوگان پایدار
دو موتور الکتریکی با قدرتهای 260کیلووات (348اسببخار) و 850نیوتونمتر گشتاور وظیفه پیش راندن این کامیون برقی را برعهده دارند. پکیج باتریهای رنو Z.E نیز 200 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و برای انتقال قدرت از گیربکس دو سرعته استفاده میشود.
کمپانی رنوتراکس در کنار ساخت مدلهای ماکسیتی بهعنوان نخستین کامیون الکتریکی خود، شبکه فروش، تعمیر و نگهداری این کامیونها را نیز گسترش داده و علاوه بر تست کردن انواع مختلفی از کامیونهای 12 تا 16تن، به منابع گستردهای از تحقیقات و پژوهشهای ولووتراکس نیز دسترسی دارد. گفتنی است؛ ولووتراکس از سال 2019 موفق شد کامیونهای الکتریکی خود را روانه بازارهای جهانی کند.
نسخههای 16 و 26تن ZE؛ مهمترین الکتریکیهای رنوتراکس
باتریهای این کامیون قابلیت شارژ با شارژرهای 20 کیلووات AC و 150 کیلووات DC را دارند. محدوده برد این کامیون نیز 180 کیلومتر عنوان شده است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244945/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C
کمپانی رنوتراکس از سال 2010 با تولید کامیون برقی MAXITY الکتریکی در این حوزه حضور داشته است. در این خصوص مدیر بخش خودروهای تجاری کمپانی رنوتراکس اعلام کرد همراستا با برنامه این تجاریسازی برای کاهش آلایندههای کربنی، کامیونهای برقی رنو نیز باید در آینده برای انجام عملیات حملونقل شهری به کار گرفته شوند.
رنوتراکس تعهد خود را به کربنزدایی ناوگان حملونقل در نمایشگاه حملونقل جادهای که از 28 تا 30ژوئن برگزار میشود، نشان خواهد داد و جدیدترین وسایل نقلیه الکتریکی E-Tech خود را در کنار کممصرفترین کامیونهای دیزلی Turbo Compound خود به نمایش خواهد گذاشت. رنوتراکس در این نمایشگاه مجموعهای چشمگیر از وسایلنقلیه، ازجمله T و T High Turbo Compound، یک تخلیهکننده C 8×4 tridem و مدلهایی از محدوده باریهای سبک را ارائه خواهد کرد. با نگاه به سوابق رنوتراکس درخصوص تولید و عرضه مدلهای الکتریکی سنگین و نیمهسنگین خواهیم دید که این شرکت الکتریکیسازی مدلهای تجاری و توسعه ناوگان پاک را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون موفق شده است مدلهای الکتریکی با کاربریهای مختلف را به بازار جهانی عرضه کند که نمونههای گستردهای از آن را در تازهترین نمایشگاه حملونقل اروپا درمعرض دید عموم قرار خواهد داد.
الکتریکیسازی یکی از استراتژیهای اصلی رنوتراکس برای داشتن یک سیستم حملونقل شهری پایدار است. کامیونهای برقی رنو با آلایندگی صفر میتوانند به بهبود کیفیت هوا کمک و از تغییرات آبوهوایی جلوگیری کنند.
انجام عملیات حملونقل شهری با کامیونهای برقی
براساس اعلام رنوتراکس، این کمپانی قرار است کامیونهای تمامبرقی خود را روانه بازار کند. این خودروساز فرانسوی بیشاز یک دهه گذشته مشغول تست کامیونهای برقی در شرایط واقعی بوده و معتقد است محصولات برقی جدید کمهزینه هستند و به طور خاص برای حملونقل شهری و بینشهری طراحی شدهاند و تستهای متعددی که در دنیای واقعی روی نمونههای آزمایشی کامیونهای تمام برقی صورت گرفته، اطلاعات باارزشی در مورد رفتار باتری، تجهیزات شارژ و نیازهای خاص تعمیر و نگهداری اینگونه کامیونها در اختیار رنوتراکس قرار داده است.
کامیونهای الکتریکی 260کیلوواتی در خدمت ناوگان پاک جهانی
شرکت رنوتراکس در سالهای اخیر همگام با کاهش آلایندههای زیستمحیطی و تطبیق با قوانین خودروهای تجاری، سری کامیونهای برقی Z.E را معرفی کرده و در حال تلاش برای بازاریابی و فروش آنهاست؛ مشارکت این تجاریساز بزرگ جهانی در نمایشگاه حملونقل جادهای بریتانیا، در راستای نمایش مدلهای الکتریکی و پاک خود است. یکی از جدیدترین محصولات این خانواده، نسخه سقف کوتاه کامیون برقی رنو Z.E است که برای حمل زباله کاربرد دارد. کامیون سقف کوتاه رنو Z.E با همکاری شرکت Estepe ساخته شده و از آرایش 6 × 2 با محور عقب هدایتشونده استفاده میکند. سایر مشخصات فنی این مدل تفاوتی با نسخه اصلی ندارد.
فاصله محوری کامیون رنو Z.E حدود 3.9 متر است و در نسخههای 16 و 26 تن عرضه میشود.