مهرداد خسروی مدیرکل دفتر وسایل نقلیه موتوری وزارت امنیت به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
در خصوص تراز عرضه و تقاضا، فروش کوتاه مدت، تسویه بدهی، واردات معوق و خودرو چه اقداماتی انجام شده است؟
دغدغه مردم نیز دغدغه وزارت صنعت است تا هر متقاضی واقعی بتواند در کمترین زمان خودروی مورد نظر خود را خریداری کند. باید روی بحث تعادل عرضه و تقاضا، عرضه متناوب با دوره های کوتاه و پیش فروش در کمترین زمان کار کنیم. باید بر رشد تولید و واردات و نقش آنها در تنظیم بازار تاکید شود. می توانستیم از قابلیت واردات خودرو استفاده کنیم. در برنامه خودروسازان باید تعادلی در طیف محصولات موجود و محصولات با تقاضای بالا وجود داشته باشد.
با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو، پیشنهاد شما برای رشد و توسعه شرکت های خودروسازی در کشور چیست؟
نگرانی های دولت و خودروسازان به هم نزدیک شده است. در واقع مواردی مانند انحلال تعهدات معوق، کاهش تعهدات مشتریان، افزایش تولید، جلوگیری از پیش فروش غیراصولی و ادامه روند واردات خودرو از جمله راهکارهایی است که عدم توجه به آن در سال های اخیر مانع رشد و توسعه خودروها شده است. تولید کنندگان. به عبارت دیگر، تحمیل وظایف نامطلوب بدون مشورت و بدون در نظر گرفتن شرایط و زمینه های تولید، نه تنها با فشار شدید بر خودروسازان مواجه شد، بلکه به دلیل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و نقش سرمایه داری خودرو. در بازار از کاهش قیمت ها و رسیدن خودرو به دست مصرف کننده جلوگیری کرد.
برنامه دولت برای کشف قیمت محصولات خودروسازان و کاهش زیان آنها چیست؟
وزیر صامت برای جلوگیری از سردرگمی بیشتر در بازار معتقد به حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری است، اما در عین حال با تمرکز بر ایجاد فرصت برای کاهش و رفع تعهدات خودروسازان، افزایش تولید و واردات می تواند زمینه خروج خودروسازان را فراهم کند. سفارشات غیر مصرف کننده
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250613/%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF