یکی از راه های انجام این کار را می توان فروش نمایندگی ها دانست که در این پروژه ریبرندینگ تحت عنوان و حدود نمایندگی ها به آن اشاره شده است، اما حقیقت این است که قرار است از طریق فروش، بودجه لازم برای پروژه های دیگر صرفه جویی شود. از املاک و مستغلات
طراحی جدید خوب نیست؟
شرکت بریتانیایی جگوار تصمیم گرفته است که میراث 90 ساله خودروهای اسپرت نمادین خود را کنار بگذارد. این شرکت قصد دارد با هویتی کاملاً جدید به یک برند الکتریکی تبدیل شود. لوگوی جدید جگوار شامل فونت و کلمات جدید و همچنین نسخه اصلاح شده ببر نمادین برند بریتانیایی است.
این شرکت فقط حرف JR را نیز ارائه کرده است. پیش از این خودروهای جگوار با نشان معروف «گربه گربه» که روی کاپوت یا جلوپنجره مدل ها قرار داشت به بازار عرضه می شد. به جای این گربه عصبانی، اکنون طرح های ساده و رنگارنگ جایگزین شده است.
نقوش و نمادهای جدید طراحی جگوار در هویت بصری خط تولید الکتریکی این برند استفاده خواهد شد.
خودروهای جدید جگوار از سال 2026 وارد بازار خواهند شد. مدیران جگوار به برند جدید و خط تولید برق این شرکت خوش بین هستند، اما واکنش های اولیه عمومی ترکیبی از شوک و سردرگمی بوده است.
در پست اینستاگرامی مربوط به معرفی لوگوی جدید جگوار، بیشترین حمایت ها به شرح زیر بود: تبریک. شما یک نماد بریتانیایی را کشته اید. شاهد خودکشی برند با کیفیت 4K هستیم. من واقعاً آن را دوست ندارم، خیلی مدرن است. اصالت خود را از دست می دهد. من نمی دانم این نام چگونه به یک ماشین لوکس به نام شکارچی سریع و رادار ترجمه می شود ... به نظر می رسد حرکت خوبی برای یک ماشین لوکس نیست.
هنوز امیدی هست
همانطور که در ابتدا گفتیم، این تغییر برند را می توان نشانه ای از تغییرات عمیق دانست و حداقل نشانه ای از مرگ خودروساز اصلی نیست. بلکه قرار است زمان و فرصت مناسب برای ماندن در دوره را فراهم کند. جگوار اعلام کرد که اولین مدل از این خودرو با لوگوی جدید گرند تورر یا GT برقی خواهد بود.
این خودرو در رده سدان قرار می گیرد و دارای 4 در خواهد بود. رسانه های خودرویی پیش بینی کردند که جگوار به همراه میتسوبیشی و کرایسلر پایان دهه 2030 را نخواهند دید. با توجه به واکنش های منفی پیرامون معرفی برند جدید جگوار، باید منتظر تحقق این پیش بینی در پنج تا ده سال آینده باشیم.
چالش های مالی
نباید فراموش کنیم که تاتاموتو به عنوان مالک برند جگوار اخیراً از کاهش غیرمنتظره سود دوم خود به مدت 3 ماه و اولین کاهش درآمد خود در 10 فصل گذشته خبر داده است که از ضعف جگوار لند آسیب دیده است. ماشین واحد ماشین لوکس روور و کسب و کار محلی. این شرکت برای سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 33.43 میلیارد روپیه (396.4 میلیون دلار) سود ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشت.
تحلیلگران به طور متوسط \u200b\u200bانتظار سود 43.96 میلیارد روپیه را داشتند. درآمد جگوار لندرور با کاهش 10 درصدی فروش عمده فروشی 1 درصد کاهش یافت. این موضوع باعث شد حاشیه سود این واحد قبل از بهره و مالیات به 5.1 درصد در مقایسه با 7.3 درصد در سال گذشته برسد. این شرکت اعلام کرد که عملکرد آن به دلیل محدودیت در عرضه آلومینیوم کاهش یافته است.
با این حال، انتظار دارد که محموله ها به نمایندگی ها در نیمه دوم سال مالی 2025 بهبود یابد، زیرا عرضه آلومینیوم به حالت عادی باز می گردد. این شرکت درآمدی معادل 13.86 میلیارد پوند در نیمه اول سال مالی 2025 به ثبت رساند. تاتا موتورز سومین خودروساز بزرگ هند از نظر حجم است، اما برای دو سوم درآمد خود به واحد خودروهای لوکس بریتانیایی جگوار لندرور متکی است.
درآمد کل این شرکت با 3.7 درصد کاهش به 1.01 تریلیون روپیه رسید که مطابق با انتظارات تحلیلگران از 1 تریلیون روپیه بود. رویترز گزارش داد که کسب و کار خودروسازی داخلی تاتا موتورز با کاهش 4 درصدی درآمد مواجه شده است.
به طور طبیعی، رئیس گروه تاتا از تایید نام تجاری جگوار-لندروور جدیدی که قرار است به بازار عرضه شود، خودداری کرد و جزئیاتی از نیروی محرکه آن ارائه نکرد.
با این حال، انتظار نمی رود این خودروی جدید از نیروی محرکه الکتریکی استفاده کند زیرا اکثر خودروهای موجود در بازار هند از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند. به همین دلیل، به دلیل تمرکز زیاد روی محصولات الکتریکی و هیبریدی در بازارهای غربی، احتمالاً جگوار-لندروور جدید در ابتدا تنها در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد.
از سوی دیگر جگوار لندرور به تماس رسانه ای در مورد محصولات آینده خود پاسخی نداد، البته باید دانست که این خودروساز بریتانیایی قبلاً در هند خودرو تولید کرده و کارخانه خود را در سال 2011 افتتاح کرده است. این کارخانه هم اکنون لندروور و مونتاژ می کند. محصولات رنج روور با کیت های آماده.
بریتانیایی ها با تقاضای فزاینده ای از سوی بازارهای آسیایی به ویژه چین مواجه هستند که این کشور در سال گذشته بزرگترین بازار جگوار لندرور بود و بیش از 104 هزار چینی محصولات این خودروساز را خریداری کردند. تقاضای زیاد برای محصولات جگوار لندرور باعث شد بریتانیایی ها نام به یاد ماندنی Freelander را احیا کنند و از پلت فرم چری برای تولید خودرو بهره ببرند. Freelander متعلق به طیف جدید محصولات الکتریکی و هیبریدی است که توسط سرمایه گذاری مشترک بین چری و جگوار لندرور در چین تولید می شود.
به دلیل پیشرانه های الکتریکی و هیبریدی Freelander، برنامه هایی برای صادرات این خودروها نیز وجود خواهد داشت.