این شرکت برای اولین بار لاستیک های بدون هوا و ضدپنچری خود را در راستای اهداف این شرکت برای پایداری بیشتر در آینده، زیر یک خودرو برقی آزمایش کرد. این شرکت می خواهد لاستیک هایی بسازد که بدون هوا، قابل شارژ، متصل و پایدار باشند.
تصاویری که از این آزمایش جدید منتشر شده است نشان از نصب لاستیک های میشلن روی یک سیتروئن جامپی دارد. هرچند این یک ون میان سایز است اما از ون های بزرگ ناوگان پست فرانسه محسوب می شود زیرا این شرکت هزاران ون کوچک تر مثل رنو کانگو را هم در اختیار دارد.
پروژه آزمایشی جدید میشلن در ژوئن امسال آغاز شد یعنی زمانی که شرکت پست فرانسه لاستیک های آپتیس را روی سه ون خود نصب کرد. در این مدت، ون های زردرنگ نامه ها و بسته ها را مانند ون های با تایرهای معمولی تحویل داده اند.
میشلن همچنان در حال آزمایش لاستیک های بدون هوای آپتیس (Uptis) است. در جدیدترین حرکت، این لاستیک ها را روی ۴۰ ون متعلق به شرکت پست فرانسه نصب می کند.
سپس داده های جمع آوری شده در مرحله اول پروژه تجزیه وتحلیل می شوند و برای بهبود لاستیک ها مورداستفاده قرار می گیرند. قرار است تا سال ۲۰۲۴ چهل ون پست به لاستیک های بدون باد مجهز شوند.
سال هاست لاستیک های ضدپنچری یک مفهوم جذاب هستند. شرکت تایرسازی فرانسوی چند ملیتی میشلن (Michelin) از سال 2005 روی این مفهوم کار می کند و حالا پس از یک دهه کار، این مفهوم به واقعیت نزدیک شده است.
میشلن امیدوار است لاستیک های آپتیس به شرکت پست برای کاهش زمان تعمیر و سرویس ون ها کمک کند. پس از شروع کامل این برنامه آزمایشی، شرکت پست ون های مجهز به لاستیک های بدون باد را به مناطق مختلفی مثل شمال فرانسه در نزدیکی مرز بلژیک خواهد فرستاد.
این سیستم منحصربه فرد ضدپنچری موسوم به «UPTIS» یک تایر بدون هواست که به لطف طراحی خاص خود نیازی به پر شدن با هوا ندارد و هرگز سوراخ یا اصلاحا پنچر نمی شود.
در مرحله اول عرضه، این لاستیک ها شامل ضایعات پلاستیکی بازیافتی خواهند بود و با گذشت زمان، این شرکت اجزای این تایرها را صد درصد با مواد آلی یا قابل بازیافت جایگزین می کند.