پورشه کاررا GT این را به خوبی نشان داد. این ابرخودروی افسانه ای V10 که اکنون 20 ساله است، با لاستیک های نو وارد پیست نوربرگ رینگ شد و زمان بسیار سریع تری را ثبت کرد. اگرچه تولید Carrera GT در سال 2006 به پایان رسید، اما پورشه همچنان از طریق قطعات یدکی و فراخوان از این خودرو پشتیبانی می کند.
در همین راستا، پورشه در اکتبر امسال از نصب رایگان تایرهای جدید میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 در تمامی مدل های کاررا GT خبر داد. به گفته پورشه، این تایرهای جدید به طور انحصاری برای Carrera GT با همکاری میشلین ساخته شده اند و عملکرد خودرو را بهبود می بخشند.
این شرکت قول مسافت های توقف کوتاه تر، هندلینگ بهبود یافته و مهمتر از همه، توانایی ثبت دورهای سریع تر در پیست ها را داده است. مجله آلمانی Sport Auto این شانس را داشت که ادعای پورشه را با استفاده از راننده اختصاصی این شرکت، یورگ برگمایستر، با حمایت تیم مسابقه نوربرگ رینگ آزمایش کند.
برای این منظور از یک Carrera GT زرد رنگ با لاستیک های جدید استفاده شده است. این کاررا GT با هدایت برگمایستر، یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 12 ثانیه طی کرد. این زمان جدید 16 ثانیه سریعتر از زمان تعیین شده توسط این خودرو در سال 2004 است که توسط والتر روهرلی در جهنم سبز رانندگی می شد.
زمان کاررا GT جدید در نوربرگ رینگ سریعتر از برخی خودروهای اخیر مانند پورشه 911 GT3 نسل 991، BMW M4 CSL و Lexus LFA بود. این نشان می دهد که فناوری تایر چقدر پیشرفت کرده است و چگونه تایرهای جدید می توانند جان تازه ای به خودروهای قدیمی ببخشند.
در نسخه تولیدی، حجم موتور V10 Carrera GT از 5.5 به 5.7 لیتر افزایش یافت و قدرت آن از 566 اسب بخار به 612 اسب بخار رسید.
این موتور دارای حداکثر گشتاور 590 نیوتن متر است و نیروی آن تنها از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی منتقل می شود. به گفته پورشه، شتاب صفر تا 100 کاررا GT در 3.9 ثانیه و به 200 کیلومتر در ساعت در 9.9 ثانیه است، اما کاررا GT در تست سال 2004 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در 3.5 ثانیه ثبت کرد. . حداکثر سرعت رسمی این ابرخودروی آلمانی 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شد.