کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند
انتشار: آذر 20، 1403
بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1404

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند


ترانسپورتر فولکس واگن 2025; چهره ای آشنا با آپشن های هیبریدی و الکتریکی

نسل هفتم فولکس واگن ترانسپورتر قرار است از اوایل سال 2025 در دسترس باشد. فولکس واگن به ارائه گزینه های دیفرانسیل جلو و دیزلی در کنار موتورهای الکتریکی جدید ادامه خواهد داد.

برای اولین بار در تاریخ این مدل، Transporter با موتورهای هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. برای نسخه های استاندارد، فاصله بین دو محور افزایش یافته و فضای بارگیری در داخل بیش از 10 درصد افزایش یافته و به 5.8 متر مکعب رسیده است.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

- نوع فاصله دو محور با سقف بلند، فضا را حداکثر تا 9 متر مکعب افزایش می دهد. برای استفاده از این فضای اضافی، فولکس واگن حداکثر بار حمل و نقل را 130 کیلوگرم به 1330 کیلوگرم افزایش داده است. ظرفیت یدک کشی نیز به 2800 کیلوگرم افزایش یافت که 300 کیلوگرم افزایش یافت.

نسخه استاندارد دیزلی با فاصله بین دو محور از 30995 پوند شروع می شود و برای موتور 150 اسب بخاری به 37045 پوند (بدون مالیات بر ارزش افزوده) می رسد. قیمت مدل تمام برقی از 4965 پوند تا 4501 پوند (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) متغیر است.

نیسان اینترستار 2025; رقیب رنو مستر

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

نیسان اینترستار یک ون بزرگ فوق العاده است که در اصل یک رنو مستر اصلاح شده با چند اصلاح اضافی است.

خریداران Interstar می توانند بین دو ارتفاع، دو طول، چهار موتور دیزل و دو باتری یکی را انتخاب کنند. از آنجایی که نیسان یک باتری کوچکتر 40 کیلووات ساعتی با برد تا 124 مایل ارائه می دهد، پایه برقی ارزان تر از رنو مستر است که تنها با باتری بزرگتر 87 کیلووات ساعتی موجود است.

بسته به فاصله محوری و مشخصات ارتفاع، وزن محموله Interstar Electric از 1047 کیلوگرم تا 1631 کیلوگرم با ظرفیت بکسل ترمز 1500 کیلوگرم یا 2000 کیلوگرم متغیر است.

کیا PV5 2025; اولین کامیون از سازنده خودروهای سواری

PV5 اولین کامیونی است که کیا تولید خواهد کرد. کیا تاکنون فقط در زمینه خودروهای سواری فعالیت می کند، اما از سال 2025 این شرکت به سمت خودروهای تجاری حرکت خواهد کرد. این خودروها تنها با موتورهای الکتریکی عرضه خواهند شد.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

کیا PV5 جدید یک کامیون سایز متوسط \u200b\u200bکیا است که با گزینه سقف بلند یا به عنوان کابین شاسی عرضه می شود. نسخه ون 4645 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض دارد و دارای ارتفاع سقف استاندارد 1900 میلی متر یا ارتفاع سقف 2200 میلی متر است که آن را به یک SUV سیتروئن برلینگو یا فولکس واگن ID.Buzz نزدیکتر می کند تا یک ون متوسط \u200b\u200bمعمولی مانند فورد ترانزیت اختصاصی

کیا همچنین قصد دارد از PV5 به عنوان پایه ای برای یک خودروی خودران استفاده کند. با برنامه ریزی برای فناوری پیشرفته، این احتمال وجود دارد که PV5 با فناوری جدید و ویژگی های ایمنی تولید شود.

نسخه هیبریدی هیدروژنی بزرگترین کامیون واکسهال

Vauxhall Movano (مووانو) تنها کامیون بزرگ از Stlantis با نیروی هیدروژن است. واکسهال علاوه بر خودروی برقی مووانو، مدل هیدروژنی مووانو را نیز معرفی کرد که بر اساس فناوری پیل سوختی هیدروژنی کار می کند. برد این کامیون بزرگ 311 مایل است و سوخت گیری آن کمتر از 5 دقیقه طول می کشد.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

Vauxhall Movano Hydrogen دارای یک موتور الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 410 نیوتن متر است. این سیستم همچنین از یک باتری 11 کیلووات ساعتی برای ارائه شتاب فوری به خودروی الکتریکی و تامین نیروی مورد نیاز هنگام راه اندازی کامیون استفاده می کند.

Movano Hydrogen همچنین دارای سیستم ترمز احیا کننده برای بازیابی انرژی در حین حرکت است.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

از آنجایی که هیدروژن به صورت گاز ذخیره می شود، مخازن می توانند فضای بیشتری را نسبت به ظرفیت معادل مورد نیاز در خودروهای بنزینی و دیزلی اشغال کنند. با این حال، گفته می شود که مخازن به گونه ای بسته بندی شده اند که تاثیر آن بر فضای بار به حداقل برسد. در نسخه بزرگتر، فضای بار 17 متر مکعب با بار تا 1370 کیلوگرم خواهد بود.

فولکس واگن کرافتر 2025 با فضای داخلی طراحی شده است که بر فناوری جدید تمرکز دارد

فولکس واگن کرافتر 2025 با یک فیس لیفت همراه خواهد شد. برخلاف فولکس واگن ترانسپورتر که در سال 2025 به طور چشمگیری متفاوت به نظر می رسد، فولکس واگن کرافتر فیس لیفت ظریف تری دریافت خواهد کرد که بر فضای داخلی جدید و ویژگی های ایمنی اضافی تمرکز دارد.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

سیستم اطلاعات سرگرمی با یک صفحه نمایش لمسی جدید 10.4 اینچی به صورت استاندارد یا یک صفحه نمایش اختیاری 12.9 اینچی به روز شده است.

کرافتر همچنین از سیستم های ایمنی مانند کمک جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار که می تواند عابران پیاده و دوچرخه سواران را شناسایی کند، سود خواهد برد.

کامیون های جدید با موتورهای الکتریکی و هیدروژنی در راهند

از دیگر ویژگی های اضافی می توان به سیستم حفظ خطوط، نمایش علائم جاده و سنسورهای پارک جلو و عقب به صورت استاندارد اشاره کرد.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252160/%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF