این کاهش جرم در هر گوشه از خودرو منجر بهفرمانپذیری بیشتر، شتابگیری سریعتر و بهبود کیفیت سواری شده است. درعین حال کالیپرهای 8 پیستونه منحصربهفرد برمبو اکتیما در جلو، بزرگترین کالیپرهای موجود در یک رنجروور بهشمار میروند. این کالیپرها منحصرا برای New Range Rover Sport SV طراحی شدهاند و برای تکمیل طراحی تقلیلدهنده Range Rover Sport SV ساخته شدهاند. رنگهای انحصاری کولیس قابل تنظیم شامل زرد، قرمز، برنز کربنی و مشکی است.
کاهش وزن و افزایش کارایی رنجروور اسپرت با استفاده از فیبرکربن
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244692/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%88%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%86
استفاده از فناوریهای جدید در خودروهای روز دنیا امری طبیعی است و شرکتهای بزرگ همواره محصولات خود را با جدیدترین فناوریها در بخشهای مختلف ارائه میکنند. در سالهای اخیر و همزمان با رشد استانداردها و بحث ایمنی خودروها، لزوم استفاده از سیستمهای جدید ترمز و بهرهگیری از موادی که بهترین عملکرد و کارایی را ارائه دهند تا حد زیادی احساس میشود. بر این اساس استفاده از ترمزهای فیبر کربن بهسرعت در حال افزایش است.
رنجروور بهمنظور فعال کردن ویژگیهای «عملکرد فوقالعاده» خودرو، بهدنبال کاهش وزن و صرفهجویی در این بخش بوده است. این خودروساز برای بهدست آوردن ترکیبی از ویژگیها درمجموع 168 پوند (76 کیلوگرم) وزن خودرو را کاهش داده است.
یکی از نکات کلیدی این محصول قدرتمند بهبود دینامیک خودرو و استفاده از فیبر کربن در بستههای اختیاری ترمز و چرخهای خودرو است.
رنجروور نیز از جدیدترین محصول اسپرت SV خود رونمایی کرد. رنجروور این محصول را «قدرتمندترین و پویاترین» رنجروور اسپرت تاریخ نامیده است.
رنجروور اسپرت SV جدید با افزایش قابلیت دینامیکی خود در جاده، از سیستم ترمز با کارایی بالا بهویژه توسعهیافته بهره میبرد؛ بهطوری که مشتریان میتوانند بین فناوریهای ترمز دوگانه ریختهگری مخلوط فلزی استاندارد و ترمز اختیاری کربن-سرامیک یکی را انتخاب کنند.
ترمزهای کربن-سرامیکی (CCB) که برای نخستینبار در رنجروور بهکار گرفته شده، عملکرد ترمزگیری نهایی را با مقاومت بهبودیافته در برابر دماهای بالا، طول عمر بیشتر و 75 پوند (34 کیلوگرم) کاهش وزن کل ارتقا داده است. این عملکرد درمقایسه با دیسکهای ترمز آهنی که بهصورت استاندارد در New Range Rover Sport SV نصب شدهاند، بسیار درخور تحسین است.
این شرکت از چرخهای 23 اینچی فیبرکربنی در محصول اسپرت خود استفاده کرده است. همچنین از ترمزهای کربن-سرامیکی (گزینهای که برای نخستینبار در رنجروور استفاده شده) در این مدل بهره گرفته شده و بهاین ترتیب در این خودرو شاهد پیشرفتهای آیرودینامیکی استاندارد از جمله کاپوت فیبرکربنی هستیم.