کدام تاکسی ها مجاز به فعالیت در اپلیکیشن های آنلاین هستند؟

اصل سیستم آنلاین مورد تاکید شورای شهر است

سال گذشته رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای شهر تهران تایید کرد که تاکسی های خطی اجازه تردد تاکسی های آنلاین را ندارند.

سید جعفر تکشاری هاشمی در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در مورد قیمت گذاری تاکسی ها، شهرداری تهران باید سامانه آنلاین تاکسی را در شهر تهران راه اندازی کند تا امکان اجرایی شدن بخشی از خدمات ارائه شده وجود داشته باشد. در قالب تاکسی آنلاین در تهران.

وی افزود: این کار بر عهده شهرداری تهران نبوده است. اصل تاکسی آنلاین در شهرداری تهران تصویب شده و باید راه اندازی شود و شهرداری باید سامانه قیمت گذاری خود را به شورای شهر پیشنهاد دهد که هنوز انجام نشده است.

رئیس کمیته حمل ونقل شهری شورای شهر تهران تایید کرد: تاکسی های خطی یعنی تاکسی هایی که مبدا مشخصی دارند به عنوان تاکسی آنلاین مجاز به تردد نخواهند بود و باید در همان خط تعیین شده و در صورت وجود کوچک تردد کنند. تعداد مسافران در ساعات معینی و باید به برخی از آنها اجازه انجام فعالیت های دیگر تحت نظارت سازمان تاکسیرانی را بدهد. قبل از اینکه بخواهیم بگوییم حضور تاکسی در شرکت های تاکسیرانی آنلاین مجاز است یا خیر، باید بگوییم که اصل سیستم آنلاین توسط شورای شهر تایید شده و شهرداری موظف به اجرای آن است و تاکسی های آنلاین فقط می توانند با مجوز سازمان خودرو حرکت کنید. در غیر این صورت باید در صف خود باشند. از طریق این سامانه می توان تاکسی های چرخشی را که سیستم نظارتی خوبی ندارند کنترل کرد.

بخوانید:  پیشنهادات 3 گانه وزارت صمت به دولت برای واردات خودرو کارکرده

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در این خصوص گفت: خدمات در حوزه تاکسیرانی متمرکز نیست و 70 هزار تاکسی در شهر تهران تردد می کنند و همه آنها خدمات ارائه نمی دهند و اختلالات در این زمینه وجود دارد. تنظیم می شود.

چرا کاربینو شکست خورد؟

چند سال پیش که مشخص شد تاکسی های آنلاین جای پای خود را در جامعه باز کرده اند، رقبای سنتی به خود آمدند و در همین فضا بود که اپلیکیشن کاربینو شکل گرفت. این شرکت تاکسی اینترنتی که از اسفند 1393 به صورت آزمایشی در تهران آغاز به کار کرد. در 18 آوریل سال بعد به طور رسمی رونمایی شد.

در این مراسم معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز حضور داشت.

وی در این جلسه اولین و تنها اپلیکیشن تاکسی دارای مجوز کارپینو را معرفی کرد و اعلام کرد که مردم در همان چند هفته اجرای آزمایشی این تاکسی اینترنتی را می پذیرند.

حسینی یکی از مزیت های کاربینو را امکان ورود رانندگان آن به محدوده طرح ترافیک دانست و به ارائه آموزش برای رانندگان متقاضی آن اشاره کرد. اما کارپینو که برای جابه‌جایی مسافران از تاکسی‌ها شوخی می‌کرد، به دلیل مشکلات مدیریتی، کمبود سرمایه، قیمت‌های بالای سفر، طراحی ضعیف برنامه‌ها و اشتباهات رانندگان، به سرعت قادر به رقابت با سایر رقبای این حوزه نبود. نسخه و هر دو در نسخه مسافری و همچنین عدم استفاده از تاکسی های فرسوده وجود داشت.

در سال 1400 یکی از اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از بسته شدن اپلیکیشن کارپینو از سوی سازمان تاکسیرانی گفت: این اپلیکیشن شرایطی را فراهم کرده است تا شهروندان به راحتی سوار تاکسی یا تاکسی زنانه شوند اما معلوم نیست هزینه آن چقدر خواهد بود. این اپلیکیشن توسط رانندگان تاکسی فروخته شد.

بخوانید:  تکذیب عرضه خودرو های جدید در دور سوم فروش یکپارچه

تاکسی بی سیم تهران هم اکنون به اینترنت متصل است

مهرماه سال گذشته باسم رئیس هیئت مدیره شرکت تاکسیرانی تهران در مراسم رونمایی از سامانه انحصاری تاکسی آنلاین شرکت تاکسی گفت: در گذشته شرکتی در این زمینه خدمات رسانی می کرد که بنا به دلایلی از کار افتاد.

محمدتقی مهدیخانی افزود: اپلیکیشن TBT ویژه ناوگان تاکسیرانی طراحی شده است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این اپلیکیشن افزایش احساس امنیت با کمک به رانندگان تاکسی در کشور است تا با پایبندی به تعهدات قانونی خود به عنوان رابط بین عرضه و تقاضا در خصوص خدمات اولیه و بهینه حمل و نقل عمل کند. رئیس هیئت مدیره شرکت تاکسی بستیم تهران تصریح کرد: هزینه این سفرها بستگی به زمان تردد و مسافت طی شده در این اپلیکیشن دارد تا رانندگان تاکسی درآمد معقولی بر اساس ارائه خدمات حمل و نقل واقعی و پرداخت هزینه واقعی داشته باشند. سفر باعث رضایت مسافر و راننده می شود.

در ادامه رئیس تاکسی بی سیم شیراز درباره مجوزهای راه اندازی این سامانه گفت: مجوزهای مربوط به این سامانه را از اتاق بازرگانی، سازمان حمل و نقل مسافر بین شهری و فدراسیون شرکت های فضای مجازی اخذ کرده ایم. این سامانه در تهران و شیراز آغاز به کار می کند. جذب تاکسی اولین قدمی است که در این زمینه برداشته ایم.

العامری توضیح داد: مزیت ما این است که فقط تاکسی داریم و به راحتی می توانیم اعتماد مشتری را جلب کنیم. تاکسی های ما به عنوان راننده تاکسی واجد شرایط هستند و مردم نیز به این امنیت نیاز دارند.

بخوانید:  آرین پارس موتور به واحد صنعتی نمونه استان تبدیل شده است

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250356/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF