یک وسیله نقلیه الکتریکی نباید در یک محیط ایزوله تولید و به بازار عرضه شود

در زیر، دکتر بهروز مشهدی، استاد دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، نظر خود را بیان می کند.

پیشنهاد شما به مسئولان صنعت خودرو برای تقویت اهداف از پیش تعیین شده در خصوص تولید خودروهای برقی چیست؟

باید در مراکز تحقیقاتی با حضور سیاستمداران بحث های جدی صورت گیرد تا این درک مشترک ایجاد شود که در آینده به دلیل کاهش فعالیت سری خودروهای احتراقی برای ادامه تولید خودروهای فعلی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. برای این منظور، اگر در یک محدوده خودروهای تمام احتراقی و در محدوده دیگر خودروهای تمام الکتریکی وجود دارند، باید جایی در وسط این دو را برای فعالیت خودروسازی هدف قرار دهیم. در راستای تدوین این راهبرد باید سیاست های دولتی در زمینه تولید برق نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا در شرایط کنونی نمی توان استفاده از خودروهای برقی را برای همه کشورها تجویز کرد.

تولید باتری برای خودروهای الکتریکی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صنعت خودرو است.

با توجه به این تغییرات گسترده، انتخاب شریک استراتژیک کار بسیار دشواری است و در این زمینه نمی توان فناوری یک شرکت مستعمل را گرفته و سال ها مانند خودروهای احتراقی تولید کرد. در این صورت توان رقابت با خودروهای چینی را نخواهیم داشت. بنابراین، زمان شروع و با کدام شرکا بسیار مهم است.

با تولید خودروهای برقی چقدر ارز و ریال در کشور صرفه جویی می شود؟

تولید حداقل بخشی از مراحل تولید این خودروها در ایران مزیت رقابتی و توجیه اقتصادی دارد و تمرینی برای ورود گسترده تر به این عرصه است. خرید فناوری و ورود به این صنعت بسیار پرهزینه است و نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارد.

بخوانید:  شِل؛ استاندارد API-SP را در چین عرضه کرد

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249647/%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%AF