آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها و سایر محصولات شرکت پرکینز به دلیل گستردگی تقاضا در سطح دنیا، در کشورهای مختلف انگلیس، آمریکا، برزیل، چین و هند تولید شده و به بازار مصرف روانه می‌شود. دیزل ژنراتورهای پردور با سرعت 750 تا 1500 دور در دقیقه کار می کنند، نسبت وزن به قدرت آنها از بقیه انواع کمتر بوده و سرعت بارگیری و راه اندازیشان بیشتر است. با توجه به اینکه هرگز کلمات و مکالمه تلفنی نمیتواند گویای تمام ابعاد توانمندی و کیفیت یک مجموعه باشد، پیشنهاد اکید ما بازدید از محل تولیدی شرکت مقابل شما و اطمینان از کیفیت دیزل ژنراتور تحویلی میباشد.

اجزای اصلی ژنراتور

فروشگاه دشت نور دیزل با داشتن انواع برندهای دیزل ژنراتور می‌تواند به کمک متخصصان فنی خود، بهترین گزینه مورد نیازتان را به شما معرفی کند. به این نتیجه می‌رسیم که به علت سهولت فرآیند ساخت و همچنین ساده‌تر بودن و کند‌کار‌تر بودن بخش‌های مختلف ژنراتورهای دیزلی، قطعات آنها کمتر دچار خستگی می‌شوند. گاهی هزینه تصاعدی مصرف برق برای برخی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به حدی افزایش پیدا می‌کند که ادامه روند تامین انرژی برای آن سیستم مقرون به صرفه نیست. اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور می تواند کوپله شود. عوامل متعددی وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای ژنراتور دیزلی خود انتخاب نماییم.

پایور دیزل آسیا با بیش از ۳۰ سال تجربه به عنوان عرضه کننده دیزل های Perkins انگلستان در امر تولید مولد برق در همه توان ها از رنج 9KVA تا ۲۵۰۰KVA در حال فعالیت می باشد. همچنین از دیگر محصولات این شرکت میتوان به برند های معتبری چون Cummins, STAMFORD , Meccalte , کارا سهند Volvo اشاره کرد. ژنراتورهای دیزلی کم کارکرد قیمت پایین‌تری نسبت به دستگاه‌های نو دارند، تا جایی در برخی مواقع امکان 50 درصد صرفه جویی در هزینه وجود خواهد داشت. خرابی هیتر می‌تواند موجب کارکرد نادرست دستگاه خنک کننده شود که در این شرایط دمای دیزل ژنراتور بالا می‌رود. اجزای مکانیکی موجود در دیزل ژنراتور به طور دائم در حرکت هستند، به همین دلیل برای برای کارکرد بهتر آنها لازم است تا این بخش‌ها روغن کاری شوند. به طور معمول لازم است تا هر 10 ساعت یک بار این اجزا بررسی شده و حدود 500 ساعت یک بار نیز روغن تعویض گردد.

بخوانید:  بررسی خودرو آلفا رومئو جولیتا اجاره خودرو نوین ایرانیان | bedrive

این دستگاه جهت تامین جریان الکتریکی است، که در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. نمودار تخمین مصرف سوخت دیزل ژنراتور بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته شده است. لطفا توجه داشته باشید که این جدول به عنوان میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نمی باشد. به دلیل وجود فاکتور های مختلف، میزان سوخت مصرفی در ژنراتور ها کاهش یا افزایش می یابد. امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه در زندگی بشر نیاز به انرژی بیشتر از پیش شده و ما به یک منبع انرژی نیاز داریم که بتواند سرمایه کوتاه مدت و بلند مدت ما را مدنظر قرار داده و در بهترین حالت سرمایه گذاری ما را بیمه کند. از این رو به یک ژنراتور با قیمت مناسب، هزینه های نگهداری مقرون به صرفه و عمر مفید ضروری نیاز است.

برند استمفورد نیز یکی از برندهای پرآوازه بوده که با بیش از یک قرن تجربه در کشور انگلیس به طراحی و تولید ژنراتورهای دیزلی با کیفیت می‌پردازد. برند کامینز به یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی مرتبط بوده که در این شرکت انواع موتورهای دیزلی با کیفیت بسیار بالا به سراسر جهان عرضه می‌شوند. بعد از راه‌اندازی دستگاه به دلایل متعددی ممکن است تا مشکلی برای آن ایجاد شود.

قیمت دیزل ژنراتور 5 تا 70 کاوا (4 الی 50 کیلووات)

آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور

این دستگاه در مقایسه با دیزل ژنراتور ولوو و پرکینز، کمترین میزان مصرف سوخت را دارد. در خرید دیزل ژنراتور با تنوع زیادی روبرو هستید و نرخ هایی که برای آنها ارائه میشود نیز در طیف گسترده ای تغییر می کنند. دلیل این تفاوت در مدل و نرخ و قیمت ها، استفاده از اجزای متعدد با کیفیت های مختلف درون موتور برق است. اجزای درون موتور برق های دیزلی مشابه هم می باشد، اما کیفیت آنها با هم تفاوت زیادی دارد. شاید نتوان از این حوزه نیز اطلاعات پیشینه ای زیادی کسب نمود، اما می‌توان و باید سطح دانش فروشنده در مورد تعمیر و نگهداری موتورهای دیزلی، واحدهای توان، سوییچ های انتقال، و ژنراتورها را بررسی نمود.

در بحث صنعت پزشکی قطعی برق و یا خرابی منابع برق علاوه بر ایجاد خسارت‌های مالی، خسارت‌های جانی و خطرناکی نیز به همراه دارد. این بخش علاوه براینکه باتری را شارژ می‌کند، میزان شارژ آن را نیز نشان داده که توان آن با توان خروجی ژنراتور متناسب می‌باشد. عمر باتری ژنراتور معمولاً 4 سال می‌باشد، پس توجه کافی به زمان تعویض باتری داشته باشید. قیمت سوخت‌های دیزلی از نوع بنزینی کمتر است و به همین منظور اقتصادی‌تر می‌باشند. برای صرفه جویی در هزینه و انتخاب بهتر لازم است نکاتی را هنگام انتخاب و خرید ژنراتور لحاظ کنید.

  • در حالت کلی تمامی تجهیزات بالا بر روی سکو یا همان شاسی قرار می گیرد.
  • تعیین پارامتر مکان نصب محصول، اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است.
  • در زمانی که دستگاه خاموش است، سطح خنک کننده ژنراتور را بررسی نمایید.
  • این پلنت، ژنراتور را به صورت آنلاین قرار می‌دهد و غیرفعال کردن بستگی به سامانه و زمان معین دارد.
  • این قاب از هسته رادیاتورها پشتیبانی می کند زیرا فن خنک کننده هوا را از میان شبکه های آن عبور می کند و به این ترتیب در هنگام روشن شدن موتور فن کمی لرزش ایجاد می شود.
بخوانید:  کلاه جشن و تولد تم سوپرمن- فروشگاه همنشینی

در اندازه‌های در حدود ۵۰ مگاوات و بالاتر، یک توربین گازی با سیکل باز در حالت بار کامل، نسبت به مجموعه ای از موتورهای دیزلی (با هزینه سرمایه‌گذاری مشابه) کارآمدتر بوده و ساختار فشرده تری دارد. اما برای استفاده‌های معین در حالت بار جزئی، حتی در این سطح از قدرت، مجموعه دستگاه‌های دیزل بعضی مواقع به علت بازده بالاترشان، به توربین‌های گازی سیکل باز ترجیح داده می‌شوند. بسیاری از افراد بر این باورند ژنراتور گازوئیلی با قدرت کمتر برای مصارف برق اضطراری مناسب تر استT به این علت که این نوع دیزل ژنراتور به صورت پاره وقت و در مواقع قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد. اما درعمل اینگونه نیست و اکثر خریداران ژنراتور دیزلی به این اشتباه دچار می شوند. این اشتباه خریداران بار ها منجر به خسارت هایی به محصول و همچنین دستگاه های متصل به آن شده است.

دیزل ژنراتور ولوو 940 – 350 کاوا