آیا خط و خش شست و شوی خودرو با مواد نانو در بیمه بدنه پوشش داده می‌شود؟

در قسمت قبل توضیح دادیم که شامپوهای نانو می‌توانند بدنه بیرون خودرو را تمیز کنند، اما شرایط شست و شوی داخل خودرو هم مطرح است. نظافت قسمت‌های داخل خودرو، موتورشویی، رینگ‌شویی و زیرشویی جزء مواردی است که باید به آن توجه داشت. با استفاده از کارواش نانو می‌توان تمام موارد گفته شده را با کیفیت بالایی انجام داد. تنها نکته مهم این است که قبل انجام این کار باید نحوه شستشو از طریق دستگاه کارواش را بدانید تا آسیبی به خودرو وارد نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارواش نانو می‌توانید به https://bimeh.com/mag/nano-carwash/ در مجله بیمه دات کام مراجعه نمایید.

در این بخش به برخی از کاربردهای کارواش نانو می‌پردازیم:

  • روشویی در کارواش نانو بخار:

روش شستشوی خودرو با کارواش نانو بدین گونه است که می‌توان از محصولات کاربردی شستشو استفاده کرد تا میزان آب مصرفی کاهش پیدا کند. در حقیقت شامپوهای نانو طراحی شده‌اند تا بتوان با افزودنی‌های مؤثرتر، شستشو را انجام داد. محصولات مدرن مانند: بخارشوی‌های اتو دیتیلینگ فورتادور، به فشار آب کمتری برای از بین بردن کثیفی‌ها نیاز دارند.

از بخار نانو واش می‌توان در زمینه‌های دیگر هم استفاده کرد. در حقیقت استفاده از نانو کارواش برای نظافت و تمیز کردن اجزای ماشین نیست بلکه شرایط تمیز کردن اماکن و وسایل دیگر هم وجود دارد، این موارد عبارتند از:

  • تمیز کردن هتل‌ها و مهمان سراها
  • شست ‌و شوی اجاق گاز و فر
  • شست ‌و شوی کاشی و سرامیک
  • تمیز کردن فرش و موکت
  • نظافت بدنه و داخل واگن‌های قطار
  • نظافت اماکن مذهبی
  • تمیز کردن پارکینگ
  • شست‌ و شوی نمای ساختمان
  • نظافت کارخانه‌های نفت و گاز

امکان وقوع حادثه در کارواش و جبران آن با بیمه بدنه

شامپوی استفاده شده در کارواش نانو می‌تواند تمام کثیفی‌ها را در خود حل کند و به کمک ماده نرم کننده خود، به رنگ خودرو آسیبی نرساند؛ همچنین شامپو می‌تواند رنگ خودرو را جلا دهد. پس از یک شستشوی نانویی که به درستی انجام شده، لایه‌ای که با چشم قابل مشاهده نیست، روی رنگ باقی می‌ماند؛ این لایه به دلیل خاصیت آبگریز بودن، اثر ضد خوردگی دارد. خوردگی زمانی رخ می‌دهد که آب با فلز در تعامل باشد.

بخوانید:  آریزو 5 EV اولین خودرو برقی با پلاک ملی؛ مدیران خودرو در مسیر انرژی‌های سبز

مزیت‌های استفاده از نانو کارواش

در شستشوی ماشین از طریق کارواش سنتی، مقدار زیادی آب با فشار قوی وارد قطعات موتور می‌شود که به خودرو آسیب می‌رساند؛ اما موتورشویی با بخار یا همان کارواش نانو می‌تواند آسیب کمتری به قطعات وارد می‌کند.

استفاده‌های مختلف از کارواش نانو

روشویی در کارواش بخار باعث براق شدن بدنه ماشین و دیرتر کثیف شدن آن خواهد شد. سرعت شستشوی بدنه خودرو در کارواش نانو بخار باعث از بین بردن آلودگی‌ها خواهد شد.

  • نظافت داخل ماشین یا صفرشویی:

کارواش نانو چیست؟
کارواش نانو چیست؟

همچنین، این شامپوها حاوی موادی هستند که به خاصیت آب‌گریزی سطح کمک می‌کنند. با استفاده از شامپو نانو در هنگام شستشوی بدون تماس، کف حتی با بخارشوی مخصوص خودروها شسته نمی‌شود؛ این کف خود به خود خارج شده و پس از مدتی می‌توان بدنه خودرو را با یک پارچه پولیش نرم پاک کرد.

آیا خط و خش شست و شوی خودرو با مواد نانو در بیمه بدنه پوشش داده می‌شود؟
روش شستشوی خودرو با کارواش نانو

استفاده از کارواش نانو یکی از راه حل‌های جبران کمبود آب برای شستشوی ماشین‌ها است. این روزها با توجه به اینکه بسیاری از کارواش‌ها برای شستشوی ماشین از آب استفاده می‌کنند، ممکن است که تشدید کم آبی داشته باشیم. بحران کم آبی باعث می‌شود خطرات جدی کشور و حتی زمین را تهدید کند. از این رو برای اینکه بتوان از بحران کم آبی جلوگیری کرد، بهتر است برای شستشوی خودروها از روش‌های دیگری استفاده کرد. کارواش نانو یکی از این روش‌ها است. برای اینکه با راهکارهای شستشوی خودرو آشنا شوید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

کارواش نانو چیست؟

نانو واش جدیدترین فناوری در حوزه شست و شوی خودرو به حساب می‌آید و مزایای قابل توجهی را نسبت به محصولات شستشوی معمولی ارائه می‌دهد؛ زیرا در یک مرحله، شرایط پاک‌سازی، براق‌سازی و محافظت خودرو را فراهم می‌کند. شستشوی مهندسی شده نانو با استفاده از سورفکتانت‌ها برای از بین بردن ملایم کثیفی و آلودگی جاده از سطح، همچنین افزودن یک لایه محافظ (Speed Guard Hydrophobic Coating) کار می‌کند. این فرمول غلیظ منحصربه‌فرد، چند منظوره است که می‌تواند در ضمیمه فوم برفی یا به عنوان شستشوی صفحه هم استفاده شود.

بخوانید:  مهلت 3 روزه واریز وجه برای متقاضیان خودرو شاهین

شامپو نانو چیست؟

منبع : مجله بیمه: https://bimeh.com/mag

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244336/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%D8%B7-%D9%88-%D8%AE%D8%B4-%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87

همان‌طور که توضیح داده شد، برای اینکه بتوان میزان آب مصرفی در شستشوی خودروها را کاهش داد، از محصولات نانو مانند شامپو نانو استفاده می‌شود با این محصولات می‌توان در کوتاه‌ترین زمان و کمترین میزان مصرف آب، خودرو را شست.

می‌توان مزیت‌های استفاده از کارواش نانو را به این شکل بیان کرد:

  • به ماشین درخشندگی می‌بخشد، گویی که تحت صیقل دادن سریع قرار گرفته است.
  • رنگ خودرو را بهبود می‌بخشد، یا به اصطلاح اثر یک سطح تازه رنگ شده را ایجاد می‌کند.
  • رنگ را با یک ماده می‌پوشاند که آن را از گرد و غبار جاده محافظت می‌کند.
  • به سطح خودرو خاصیت ضد الکتریسیته ساکن می‌دهد تا خاک، گرد و غبار به آن نچسبد.
  • از رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

فرآیند شستشوی نانو چگونه انجام می‌شود؟

کارواش نانو، تکنولوژی جدیدی است که باید برای کاهش مصرف آب و آسیب‌های احتمالی به خودروها از آن استفاده کرد. تمیز کردن خودرو، وسایل خانه و محیط‌های عمومی در صورت به‌کارگیری این ابزار مهم، سرعت بیشتری خواهند گرفت. در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی درباره کارواش نانو ارائه کنیم تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

فرآیند نانو کارواش در شستشوی بدنه با شامپوی نانو انجام می‌شود. این فرایند ذرات بزرگ، گرد و غبار را از روی ماشین پاک می‌کند. بعد از این روش، پاک کردن معمولی ماشین شروع می‌شود که سبب مات شدن رنگ خودرو و از بین رفتن خراش‌های کوچک می‌شود. مواد نگهدارنده که در کارواش نانو روی رنگ اعمال می‌شود، از ورود گرد و غبار به منافذ جلوگیری می‌کند. در قسمت آخر فرایند استفاده از کارواش نانو، لاستیک و کفی‌های خودرو هم تمیز خواهند شد.

بخوانید:  افزایش رضایت مشتریان با تحویل حضوری ایران‌خودرو

نحوه شستشوی خودرو با کارواش نانو و کاربردهای آن

آیا خط و خش شست و شوی خودرو با مواد نانو در بیمه بدنه پوشش داده می‌شود؟
نحوه شستشو خودرو با کارواش نانو

به طور حتم می‌توان بهترین مزیت استفاده از نانو کارواش را کم کردن مصرف آب دانست. البته که کیفیت شستشو هم افزایش پیدا می‌کند. تنها نکته مهم این است که در شستشوی کارواش نانو باید به مواد مصرفی آن توجه داشت. مواد نانو دارای خاصیت براق کنندگی و آبگریزی بدنه ماشین هستند که می‌توانند تعداد دفعات استفاده خودرو برای شستشو و کارواش را کاهش دهد. در کارواش نانو به راحتی می‌توان مواد را بر روی بدنه خودرو اسپری کرد و سرعت شستشو را افزایش داد.

با استفاده از کارواش نانو می‌توان تمام غبارها و بوی بد سیگار را از بین برد. همچنین تمیز کردن صندلی‌ها و داخل خودرو انجام می‌شود. در این روش نیازی به جدا کردن صندلی ها نیست و به راحتی می‌توان با بخار، رطوبت اندکی روی صندلی‌ها ایجاد کرد. نکته مهم این است که در روش‌های دیگر، باید صندلی‌های خودرو را خارج کرد و چند ساعت برای خشک شدن صندلی‌ها زمان لازم است؛ همچنین ممکن است که بوی نم داخل کابین باقی بماند.

اکثر کارواش‌های سطح شهر همیشه شلوغ هستند. فضای کارواش‌ها به گونه‌ای است که ماشین‌ها باید کنار هم بایستند. در کنار این موارد، لوازمی که داخل کارواش هست را هم اضافه کنید؛ مواردی مثل جاروبرقی، دستگاه باد و ستون‌های فاصله‌گذاری بین خودروها. جدا از این مسائل، امکان دارد ماشین دیگری هنگام جابه‌جایی به خودروی شما برخورد کند و به آن آسیب وارد کند. با استفاده از پوشش کشیدن میخ در بیمه بدنه، امکان جبران خسارات منجر به خط و خش، فراهم می‌شود. بیمه بدنه https://bimeh.com/carbody/) )خسارت‌های مالی وارده به خودروی مورد بیمه را جبران می‌کند.

تسریع کارها با استفاده از کارواش نانو