آیا نگاه وزیر پیشنهادی به خودرو ،‌ برقی است؟

مپنا که پیش از این گام‌های بلندی به سمت ساخت خودروهای برقی و ایستگاه‌های شارژ و تولید و توسعه پیشرانه و پک باتری در کشور برداشته، حالا قرار است ارشدترین مدیر خود را در رأس وزارتخانه صنعت، ‌معدن و تجارت ببیند.

با توجه به اجرای پروژه‌های بزرگ در زمینه ایجاد ایستگاه‌های شارژ،‌ ساخت پژو 405 و سراتوی کاملا برقی در مپنا و توسعه فناوری پیشرانه و باتری در این گروه ‌به‌نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی عزمی جدی برای توسعه این فناوری در صنعت خودرو داشته باشد.

وزارتخانه‌ صنعت، معدن و تجارت درنگاه اول و بین عامه مردم با صنعت و بازار خودرو گره خورده است و حضور وزیر جدید و همچنین برنامه‌های پیشنهادی او می‌تواند سمت‌وسوی صنعت خودرو را در کشور تعیین کند. اما آنچه بیش‌از هر چیز در عملکرد گذشته علی‌آبادی به‌نظر می‌رسد نگاه پر رنگ او به پروژه برقی‌سازی خودروها در کشور است.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

سرانجام رئیس‌جمهور تصمیم خود را گرفت و عباس علی‌آبادی، مدیرعامل فعلی مپنا را به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد.

اما آیا زیرساخت‌های موجود در صنعت کشور امکان حرکت به سمت برقی‌کردن خودروها را به وزیر صمت خواهد داد؟ به‌نظر می‌رسد باتوجه به وابستگی صنعت خودرو ایران به چین و تکنولوژی برآمده از شرق آسیا، ‌باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا چینی‌های بازار ایران عزمی برای انتقال تکنولوژی خودروهای برقی به بازار تشنه ایران دارند یا خیر؟ تصمیمی که درنهایت می‌تواند وزیر پیشنهادی صمت ازسوی دولت را به سوی آنچه مپنا مدت‌هاست برای تحققش تلاش کرده، یاری کند.

بخوانید:  بورس کانال ۲.۱میلیون واحدی را از دست داد

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244645/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

اتفاقی که با نگاه روبه آینده به صنعت خودرو می‌تواند افق روشنی را برای صنعت و بازار خودرو کشور ترسیم کند. اما آیا وزیر پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه خودرو نگاهی برقی خواهد داشت یا خیر؟