آینده روشنی برای برنامه‌ های وزیر صمت می‌ بینم

عملکرد وزارت صمت در حوزه خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من وزارت صمت در حوزه خودرو عملکرد نسبتا خوبی داشته است. باید دید قبل از اینکه ‌فاطمی‌امین وزارتخانه را تحویل بگیرد میزان تولید خودرو چه مقدار بوده و الان چه تعداد است. در حقیقت در بازار خودرو بالغ‌بر ۳۹درصد افزایش تولید داشته‌ایم، اما به‌دلیل مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد و همچنین خط محدود است، بیشتر از این امکان تولید وجود ندارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244318/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%85

دلیل آشفتگی بازار را چه می‌دانید؟

بحث استیضاح وزیر صمت به کجا رسید و موافق یا مخالف این اقدام هستید؟

استیضاح وزیر صمت در حالی قرار است انجام شود که برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و بسیاری موافق عملکرد وزیر صمت هستند. بیشترین انتقاد به عملکرد وزارت صمت در حوزه خودرو بوده است. به نظر می‌رسد نوع فروش خودرو و دخالت در این بخش عاملی برای آشفتگی بازار بوده است. در همین زمینه، حجت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخته است.

در حوزه خودرو ناترازی در تولید و تقاضا داریم، یعنی میزان خودرویی که در کشور تولید می‌شود حدود یک میلیون دستگاه در سال بوده اما تقاضای واقعی که وجود دارد حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است که به‌دلیل مشکلات کلانی که در اقتصاد کلان کشور وجود دارد. بسیاری از مردم می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، سرمایه‌هایشان را در بازار خودرو آورده‌اند. بیشتر کسانی که در بازار خودرو فعالیت می‌کنند، عموما مصرف‌کنندگان واقعی خودرو نیستند و همین قضیه سبب آشفتگی و افزایش قیمت ها در بازار خودرو شده است.

بخوانید:  خودرو جک S5 جدید در ایران

هفته آینده این استیضاح در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به‌عنوان کسی که مخالف استیضاح هستم، برنامه‌های فاطمی‌امین را در مجموع برنامه‌هایی با آینده روشن می‌بینم، چراکه باید بپذیریم برخی مشکلات کشور حاصل سال‌ها انباشته شدن مشکلات و تحریم‌های سختی است که بر کشور حاکم بوده و همچنین بخشی نیز ناشی‌از مشکلات موجود در اقتصاد کلان کشور است که خیلی به وزارت صمت ارتباطی ندارد.