ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران‌خودرو کلید خورد

ادغام ظرفيت‌هاي موجود در دفاتر سایپا و ايران‌خودرو در خارج از كشور نيز از جمله محورهاي مطرح شده در اين نشست بود. بر اين اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در يكي از كشورهای منطقه به عنوان نخستين محل اجراي اتحاد استراتژيك ايران‌خودرو و سايپا در خارج از مرزها، با مديريت مشترك به فعاليت خود ادامه دهد. اين اقدام نيز تاثير قابل توجهي در هزينه‌هاي مديريت دفاتر خارج از كشور خواهد داشت.

ادغام شبكه لجستيك نيز از ديگر محورهاي مذاكره در نشست مديران عامل دو خودروساز بزرگ كشور بود. در اين زمينه نيز كميته مشترك دو شركت نحوه به اشتراك گذاري امكانات و ظرفيت‌هاي حوزه لجستيك در  بخش حمل خودرو را بررسي و طرح پيشنهادي لازم را ارايه خواهد كرد.

بهينه سازي امكانات موجود در سايت‌هاي توليدي سایپا و ايران خودرو در خارج از كشور نيز از ديگر محورهاي مورد بررسي بود كه در اين زمينه نيز كميته مشتركي، طرح تحقق اهداف تعيين شده را در كوتاه‌ترين زمان ممكن ارايه خواهد كرد.



منبع

كميته مشترك خريد نيز براي خريد كالا و قطعات دو خودروساز فعاليت خود را با جديت دنبال خواهد كرد تا براساس اقدامات اين كميته، تصميمات براي خريد از شبكه تامين و سازندگان نيز به صورت مشترك و با هدف كاهش هزينه توليد صورت گيرد.

به گزارش پایگاه اخبار خودرویی ایران به نقل از سایپانیوز، براساس هدف‌گذاري دو خودروساز بزرگ كشور، عمليات احداث نمايندگي مشترك خدمات پس از فروش در مدت يك ماه آينده آغاز و اين برنامه با هدف كاهش هزينه، ايجاد دسترسي بهتر و سريع‌تر براي مشتريان‌ و افزايش بهره‌وري ظرفيت‌ها و امكانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

بخوانید:  دولت می‌خواهد از نمد واردات خودروها برای خود کلاه ببافد!

در اين زمينه، شكل‌گيري مديريت و شركتي واحد و تخصصي براي لجستيك دو خودروساز در آينده نزديك هدف‌گذاري شد كه با توجه به آثار قابل توجه در كاهش هزينه‌ها به سرعت به اجرا خواهد رسيد.

در همين حال، استفاده از ظرفيت نمايندگي هر يك از خودروسازان در شهرهايي كه خودروساز ديگر فاقد نمايندگي است نيز از ديگر برنامه‌هاي است كه در جلسه مشترك ميان مديران عامل دو خودروساز هدف‌گذاري شد.

ازهمین رو به منظور تسريع در اجراي مفاد تفاهم ميان سایپا و ايران‌خودرو، آيين‌نامه‌ها، فرآيندها و دستورالعمل‌هاي مربوط به شبكه خدمات پس از فروش حتي‌الامكان به اشتراك درخواهد آمد تا نحوه پذيرش و خدمت‌دهي به مشتريان با سهولت بيش‌تري صورت گيرد. بر اين اساس، كميته مشتركي متشكل از معاونت‌هاي بازاريابي و فروش و مديران عامل شركت‌هاي خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پيشنهادي براي رسيدن به اهداف ترسيم شده و نحوه يكسان‌سازي فرآيندها و دستورالعمل‌هاي اجرايي را ارايه خواهند كرد.

 با توجه به توانمندي ايسيكو، اين شركت به عنوان محل اصلي اجراي اين طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف كاهش هزينه‌ها به صورت مشترك با سايپا لجستيك برنامه‌ريزي و اجرا شود.

براساس اين گزارش، در گام بعدي، ايجاد مديريت مشترك در نمايندگي‌هاي دو خودروساز كه داراي مالكیت مشترك هستند در دستور كار قرار خواهد گرفت.