انواع لاستیک دوچرخه

لاستیک ها از نظر طرح و تعداد آج به انواع زیر تقسیم می شوند لاستیک با سطح صاف این نوع لاستیک دارای آج های کم عمق با تعداد کم است، بنابراین این لاستیک بیشتر برای سطوح صاف و سخت مانند داخل شهر مناسب است. لاستیک با سطح نیمه صافمتر، طناب های ضخیم تری دارند.

برخی از آن ها دارای آج های کوتاه و کوچک هستند که باعث افزایش سرعت دوچرخه و کاهش مصرف انرژی می شود.این نوع آج در محیط های صاف سر می خورد. نوع دیگری از این آج ها لاستیک هایی با آج های پهن تر و بلندتر هستند که این آج ها عملکرد خوبی در ایجاد مقاومت غلتشی بیشتر برای محیط های نرم و گل آلود دارند. آج های لاستیکی عقب و جلو

محفظه لاستیکی این لاستیک از نوع استاندارد لاستیک است که روی تاج قرار می گیرد و با قرار گرفتن در داخل لاستیک و باد کردن می توان از لوله داخلی آن استفاده کرد. از مزایای قابل توجه این لاستیک ها می توان به تولید آنها در سایزهای مختلف و همچنین قیمت مناسب آنها اشاره کرد. لاستیک بدون لوله این لاستیک به جای سیم دارای یک مهره فیبر آرامید است که باعث می شود تایر سبک وزن و تاشو باشد. این ساختار حمل آن را آسان می کند اما قیمت این دوچرخه نسبت به سایر لاستیک ها بیشتر است.

آج‌های چرخ‌های جلو گوشه‌ها را می‌کشند و آج‌های چرخ‌های عقب نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند و دوچرخه را کنترل و هدایت می‌کنند. بنابراین هنگام انتخاب دوچرخه کوهستان باید به آج تایرهای جلو و عقب توجه کرد. ساختار لبه لاستیکی قسمتی که لاستیک روی تاج نصب می شود لبه لاستیکی نامیده می شود. رینگ لاستیکی در دو نوع تاشو و غیر تاشو دیده می شود.

بخوانید:  خرید و قیمت ماشین شاسی بلند اسباب بازی کد 130 ترب | bedrive

 یکی از مهمترین مواردی که در خرید لاستیک می تواند بسیار مهم باشد، کیفیت تایر است. در وهله اول سعی کنید شرکت های لاستیک سازی مورد نظر را از بین برندها انتخاب و تهیه کنید. قیمت: همانطور که می دانید امروزه سایت های زیادی به فروش انواع لاستیک دوچرخه می پردازند اما در هر صورت برای اطمینان از کیفیت مواد آن باید به این موضوع توجه کنید.

ج ها روی سطح لاستیکی به سمت بیرون بیرون می زنند اما در مورد آج های معکوس به این معنی است که شیار آج به سمت داخل است بنابراین سطح لاستیکی صاف نمی شود.این سطح لاستیکی صاف باعث مقاومت غلتشی در این نوع لاستیک می شود. این مقاومت در مقایسه با لاستیک های نیمه تخت بیشتر و در مقایسه با لاستیک های وافل کمتر است. لاستیک با سطح لبه برجسته این لاستیک ها بسته به کاربرد و مناطقی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند در انواع مختلفی موجود هستند.

کنترل بیشتر لاستیک با لبه های معکوس

این لاستیک را تایر یخ شکن نیز می نامند زیرا این لاستیک ها دارای ناودانی فولادی و آلومینیومی هستند که تماس و اصطکاک بیشتری با زمین ایجاد می کنند. لاستیک لوله ای لاستیک های لوله ای عملکرد بهتری دارند که با دوخت لوله داخلی به جداره داخلی لاستیک و چسباندن آن به قسمت بالا، می توان از لاستیک با فشار باد زیاد استفاده کرد که یکی از مزایای آن است. انعطاف بیشتر به دلیل TPI بالاتر است، بنابراین وجود این طناب ها تایر را نرم و نازک تر می کند. لاستیک مقاوم در برابر سوراخ شدن

بخوانید:  کتاب های کمک آموزشی فارسی اول دبستان همراه با تحلیل و بررسی آنها چی بخونم | کتابکو

قبل از خرید باید با انواع دوچرخه برای دوچرخه آشنا شوید که در زیر به شما معرفی می کنیم

ین لاستیک ها دارای یک زنجیر الیاف آرامید برای جلوگیری از پنچری لاستیک هستند، بنابراین این لاستیک ها برای رانندگی با سرعت بالا مناسب نیستند اما وجود این زنجیر در لاستیک آن را در برابر پنچری مقاوم می کند. لاستیک سازگار با مایع سوراخ لاستیک سازگار با لاستیک که SCT نامیده می شود، محل تلاقی لاستیک های بدون لوله و لوله است. این لاستیک ها دارای یک لایه اضافی در دیواره داخلی هستند که باعث می شود تایر نازک تر و سبک تر از لاستیک های تیوبلس باشد و آنها را با انواع خواص سیال پنچری سازگار می

کیفیت لاستیک:

این نوع لاستیک دارای یک مرکز نسبتا صاف است که دارای لبه های آج است. مرکز نسبتا صاف این امکان را به آن می دهد که در هنگام رانندگی در مسیر مستقیم بیشترین تماس را با زمین داشته باشد و شتاب و سرعت را افزایش می دهد.علاوه بر این وجود آج ها در کناره لاستیک به حفظ تعادل کمک می کند و به دوچرخه سوار کمک می کند تا داشته باشد.

داشتن یک لاستیک دوچرخه با کیفیت می تواند لذت دوچرخه سواری را دوچندان کند و راکب را از تصادف، پنچری و مشکلات مختلف دور نگه دارد زیرا تایر که یکی از مهم ترین اجزای دوچرخه است بیشترین تماس را با زمین دارد و به همین دلیل است. استهلاک زیاد . لاستیک دوچرخه از سه قسمت تشکیل شده است: ساختمان لاستیکی آج ساختار لبه لاستیکی (تاج لاستیکی) ساخت لاستیکی: این همان بدنه لاستیکی دوچرخه است که مجموعه ای از نخ های نایلونی بافته شده است و با روکش سطح با زاویه 45 درجه قرار می گیرد. اندازه گیری این چگالی سیم بر حسب اینچ یا TPI می باشد که عدد ایده آل آن 67 می باشد.تعریف دیگر این معیار ظرافت طناب ها می باشد بنابراین لاستیک هایی با TPI بالاتر انعطاف و آسیب پذیری بیشتری دارند و لاستیک هایی با TPI کمتر. به دلیل انعطاف پذیری کهر چه تعداد و عمق آج ها یا شیارهای روی سطح لاستیکی بیشتر باشد، به دلیل کاهش سرعت، مقاومت بیشتر می شود.

بخوانید:  لیست قیمت دیزل ژنراتور ارزان آبان ۱۴۰۱ شکوه صنعت