با اپلیکیشن فرمون آنلاین استعلام خلافی بگیر

آیا امکان ثبت نام در طرح ترافیک با برنامه فرمون وجود دارد؟ اگر خودرو و شماره تلفنی که با آن سند زده اید به نام شماست در صورت ثبت تخلف دوربین، اطلاعات این خلافی توسط پیامک برای شما ارسال می شود. سوابق تمامی آنها ثبت می شود. دسته اول شکایت به تخلفات ثبت شده از طریق دوربین است. میتونی عوارض خودرو با استفاده از پلاک چک کنی! یکی از روش های دریافت پیامک تخلفات رانندگی استفاده از کدهای USSD است. سوابق خلافی و جریمه های رانندگی شما سایت بی درایو حفظ میشه! میتوانید از اطلاعات موجود در اس ام اس خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت خوان و کدهایUSSD ،…) اقدام نمایید. برخلاف ادعای برخی سایت ها مبنی بر استعلام جریمه رانندگی از طریق کد ملی یا شماره پلاک، تنها روش استعلام خلافی از طریق بارکد پستی یا کد VIN مندرج در پشت کارت ماشین است. به جز دفعه اول برای استعلام خلافی نیاز به وارد کردن بارکد پستی نداری! در این روش پس از تماس با این شماره ( عزیزان شهرستانی با وارد کردن پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند) به تلفن گویا متصل شده و عدد ۱ برای وصل شدن به استعلام تخلفات رانندگی، عدد ۲ استعلام صدور گواهینامه و عدد ۳ مربوط به استعلام صدور کارت ماشین است که با شماره گیری عدد ۱ به بخش استعلام خلافی وصل می شوید.

۱۰ مبلغ ۱۱.۵۰۰ تومان است. ۱۰ یا دفاتر جرایم رانندگی بتوانند شما را راضی کنند باید مبلغ جریمه را پرداخت کنید. ۱۰ اقدام به گرفتن خلافی و تسویه خلافی کنید. همچنین به یاد داشته باشید کدهای USSD به خاطر مسائل امنیتی در صورت نگرفتن پاسخ بعد از چند ثانیه ارتباطشان قطع میشود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید. با این توضیح توجه داشته باشید که خلافی خودرو یا موتور بلافاصله پس از پرداخت از لیست خلافی ها پاک نمی شود. با فرمون می تونید خلافی خودرو یا موتور به صورت تکی از لیست جریمه ها انتخاب و پرداخت کنید و نیازی به پرداخت یکجای تمام خلافی نیست. معمولا بین ۳ روز تا دو هفته زمان می برد تا جریمه های پرداخت شده از لیست خلافی ها حذف شود. حتی ممکن است خلافی پرداخت شده شما دوبرابر شود چراکه اطلاعات پرداخت به سامانه راهور ارسال شده ولی توسط راهور با تاخیر چند روز تا یک هفته بررسی و اعمال می شود.

بخوانید:  فروش اقساطی خودرهای آلفارومئو، شرایطی و تحویل فوری سپند خودرو | bedrive

پس از ورود به بخش استعلام خلافی با استفاده از شماره بارکد پستی مندرج روی کارت ماشین می توانید میزان خلافی خودرو خود را استعلام نمایید. اکثر ماموران با استفاده از دست افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت جریمه رانندگی میکنند اما در مواردی که قبضها به شکل کاغذی صادر می شود برخی از این جرایم کاغذی از یک تا پنج روز طول میکشد تا روی سیستم ثبت شود. به تازگی تغییراتی در سایت راهور صورت گرفته است که برای استعلام خلافی خودرو یا موتور سیکلت نیاز به ثبت نام در سایت سخا دارد. اگر به هر دلیلی با ابزار بالا موفق به استعلام خلافی خودرو خود نشدید می توانید با روشهایی که در ادامه توضیح می دهیم به راحتی خلافی بگیرید. همچنین تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجراییات ۳۳۰۰ تومان است و مبلغ ۳۰۰ تومان هم بابت هر ردیف خلافی که قابل اعتراض باشد از شما دریافت می کنند.

درصورتی که قصد پرداخت کل مبلغ خلافی را دارید، یک بار دیگر کد VIN را وارد کرده و در انتهای آن ستاره قرار دهید. در مرحله بعد یک گزینه (استعلام خلافی خودرو) می بینید که برای دریافت خلافی ماشین خود باید عدد ۱ را ارسال نمایید. استعلام بگیرید تا مطمئن شوید قبض شما پرداخت شده است. برگه یا قبض جریمه رانندگی که از طرف پلیس راهور صادر می شود دارای انواع مختلفی است و بعضا دارای مهلت ۶۰ روزه است. در جریمه های تسلیمی، الصاقی و خودداری مبلغ جریمه بعد از گذشت ۶۰ روز در صورت پرداخت نشدن دوبرابر میگردد. چرا خلافی های پرداخت شده پاک نمی شوند؟ برای دریافت میزان جریمه کافی است کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به شماره پیامک خلافی خودرو به شرح ذیل ارسال نمایید. گرفتن خلافی خودرو با پیامک یکی دیگر از روشهایی است که در هر زمان و مکانی میتوانید برای بررسی میزان جریمه خودرو استفاده نمایید. به جرات میشه گفت استفاده از این برنامه اندرویدی آسانترین روش استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه و پرداخت آنلاین خلافی است. از آنجا که برنامه فرمون سوابق تخلفات رانندگی را حفظ می کند می توانید خلافی های پرتکرار خود را مشاهده و با رعایت آنها کمتر جریمه شوید.

بخوانید:  خرید و فروش و قیمت آلفارومئو امروز | bedrive