«برانکو» زیر فشار در رفتن رینگ‌ها!

در این خطا فرآیند پشتیبانی دستی به‌جای ابزار خودکار، به‌کار گرفته‌ شده است و به همین خاطر میزان گشتاور پیچ و مهره‌ها با میزان دقیق تعیین‌شده یکسان نیست. همان‌طور که گفته شد بریدن پیچ و مهره‌ می‌تواند باعث ایجاد لرزش و صدا هنگام رانندگی شود بنابراین راننده باید به چنین نشانه‌هایی توجه کافی داشته باشد.

تخمین زده می‌شود از میان ۱۴۳۴ خودرویی که باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند، حدود ۱۹درصد چنین نقصی داشته باشند. فراخوان فورد برانکو و رنجر جدیدترین فراخوان خودروسازان مشهور جهانی برای حل مشکلات به‌ظاهر پیش‌پا افتاده محسوب می‌شود. ریشه این مشکل به یک خطای خط‌تولید در کارخانه میشیگان فورد بازمی‌گردد که در آنجا از یک ابزار خودکار برای تعیین میزان گشتاور لازم برای بستن پیچ و مهره چرخ‌های سمت چپ فورد برانکو و رنجر استفاده می‌شده است.

به طور قطع در رفتن رینگ هنگام حرکت می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین مشکلات فنی برای یک خودرو باشد اما قطعا وقتی این اتفاق برای شاسی‌بلندها رخ دهد، میزان بیشتری از تعادل خودرو را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. اما این روزها چنین خبری به‌گوش می‌رسد زیرا دو مدل از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای فورد یعنی برانکو و رنجر۲۰۲۳ با مشکل احتمالی در بخش پیچ و مهره چرخ‌های سمت چپ مواجه هستند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هم‌زمان، دستورالعمل‌های لازم برای تاییدیه گشتاور مدنظر فورد برای پیچ و مهره‌ها دریافت خواهد شد. هرچند فورد توصیه می‌کند تمام خودروها توسط نمایندگی‌ها بررسی شوند تا در صورت وجود آسیب احتمالی نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244511/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7

واضح است که چنین شرایطی می‌تواند منجر به در رفتن چرخ شود که البته ریسک ایمنی بزرگی خواهد بود. فورد می‌گوید ۹۹۲ دستگاه برانکو و ۴۴۲ دستگاه رنجر تحت‌تاثیر این موضوع هستند.

این اِشکال موجب شده است آبی‌ها برای جلوگیری از در رفتن رینگ‌ها فراخوان منتشر کنند. این خودروساز آمریکایی می‌گوید درصورتی‌که پیچ و مهره‌ها به‌صورت درست محکم نشده باشند، احتمال دررفتن چرخ وجود خواهد داشت؛ چنین شرایطی می‌تواند باعث افزایش ریسک تصادف و جراحت سرنشینان خودرو شود.

این خودروها در فوریه تولید شده‌اند اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از حادثه یا جراحت ناشی از مشکل به دست این برند نرسیده است. فورد به مالکان این خودروها توصیه کرده است تا زمان بررسی دقیق برانکو و رنجر توسط تکنسین‌ها از خودروهایشان استفاده نکنند. مالکان می‌توانند خودرویشان را با یدک‌کش به نمایندگی ببرند یا درخواست مکانیک سیار داشته باشند.