برنامه چانگان برای اروپایی شدن تا ۲۰۲۴

جزئیاتی بیشتر درباره برنامه‌های توسعه‌ بازار چانگان

هر دو خودروسازی چانگان و فوردموتور به‌طور فعال طرح توسعه چانگان فورد را ترویج خواهند کرد و اجماع استراتژیک اولیه درمورد همکاری آینده در خودروهای الکتریکی حاصل شده است.

درهمین حال، مجموع فروش برندهای متعلق به‌این خودروساز به ۶۷۱ هزار و ۹۴۰ دستگاه رسید که ۷.۹۹ درصد نسبت به‌دوره سال قبل افزایش یافت. در میان خودروهای برندهای جوینت‌ونچر از ژانویه تا آوریل، در این مدت، ۷۶ هزار و ۹۲۲ دستگاه در بازارهای خارج از کشور فروخته شد که نشان‌دهنده افزایش ۱۶.۷۱ درصدی نسبت به‌مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

از نظر محصولات آن‌ها قصد دارند نتایج تحقیق و توسعه جهانی و طرح زنجیره تامین خود را با مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به‌اشتراک بگذارد. تا سال ۲۰۲۵، این شرکت قصد دارد چیزی درحدود ۳۰ مدل بین‌المللی عرضه کند. علاوه‌بر تمرکز بر بازارهای خارج از چین، چانگان تعهد خود را به‌سرمایه‌گذاری مشترک داخلی ادامه خواهد داد. به‌طور خاص، هدف این شرکت تعمیق اجماع استراتژیک و اعتماد متقابل با فورد و مزدا و همچنین تجدید همکاری جوینت‌ونچری با آن‌هاست.

از سوی دیگر خودروهای چانگان و مزدا موتور از نقاط قوت خود برای حمایت از توسعه مدل‌های برقی برای چانگان-مزدا استفاده خواهند کرد. سرمایه‌گذاری‌های مشترک مدل‌های فعلی همکاری را بهینه می‌کنند؛ کارایی تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهند و از مزایای محلی در توسعه محصول، بازاریابی جدید و خدمات پس از فورش برای افزایش رقابت‌پذیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک استفاده می‌کنند.

درعین حال چانگان قصد دارد به‌تدریج حداقل ۲۰ آژانس بازاریابی محلی را راه‌اندازی کند و تعداد کل بازارهای خارج از کشور را به‌بیش از ۳ هزارواحد برساند. در آوریل ۲۰۲۳ چانگان درمجموع ۱۸۱ هزار و۹۸۰ دستگاه خودرو فروخت که نشان‌دهنده افزایش ۵۷.۲۳ درصدی نسبت به‌یک سال قبل است.

بخوانید:  لزوم توجه به مقوله کیفیت در واردات خودروهای برقی

اما اکنون نسل دوم این مدل در روسیه عرضه شده است. این چانگان که CS۵۵ Plus نام دارد، سال ۲۰۲۰ در چین رونمایی شد و در ابتدای سال جاری میلادی در روسیه گواهی فروش دریافت کرد؛ اما به‌دلیل کاهش حجم بازار فروش خودرو در روسیه، عرضه آن به‌تعویق افتاده بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244602/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B4

با این حال، این شرکت همچنین به‌تحقیق درباره معرفی برندهای خودروهای برقی دپال (Deepal) و آواتر (AVATR) و همچنین برند خودروهای تجاری کایسن «KAICENE» در زمان‌های مناسب خواهد پرداخت. طبق این طرح در مجموعه ۴ میلیارد یوآن برای ایجاد یک پایگاه جهانی تولید خودروهای فرمان راست در تایلند سرمایه‌گذاری خواهد شد که قرار است تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

خودروساز باسابقه چینی اخیرا در جلسه تحقیق از سرمایه‌گذاران، برنامه راهبردی شتاب‌یافته خود را برای گسترش به‌پنج بازار بزرگ منطقه‌ای، از جمله اروپا، آمریکا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا-اقیانوسیه و کشورهای مشترک المنافع (CIS) افشا کرده است. تا سال ۲۰۲۴ این شرکت قصد دارد در آسیای جنوب شرقی و اروپا حضور داشته باشد و هدف آینده آن ورود به‌بیش از ۹۰ درصد از کل بازارهای جهانی است. در کوتاه‌مدت، عملیات خارج از کشور خودروسازی چانگان در درجه اول با برند اصلی چانگان متمرکز خواهد بود.

خودروسازی چانگان اخیرا برنامه‌های عملیاتی خود را در خارج از مرزهای چین طی یک تحقیق از سرمایه‌گذاران فاش کرد. براساس این برنامه‌ها این شرکت چینی قصد دارد ردپای جهانی خود را با ایجاد یک واحد تجاری در جنوب شرقی آسیا و یک دفتر مرکزی منطقه‌ای در اروپا گسترش دهد. علاوه‌بر این، خودروساز چینی تاسیس دفتر مرکزی منطقه‌ای در قاره آمریکا و آفریقا را نیز در نظر خواهد گرفت.

بخوانید:  تست یک خودرو برقی دیگر با زیرساخت‌های کشور

چانگان با طیف کاملی از محصولات پاک خود نظیر یونی کی، یونی وی پلاگین-هیبرید، لومین و… در نمایشگاه شانگهای حضور یافت. این شرکت پلت‌فرم و خودروهای مفهومی VIIA و SDA را با نگاهی به‌آینده و ساخت محصولاتی در کلاس جهانی به‌نمایش در آورد. لازم به‌یادآوری است که سال گذشته میلادی شاسی‌بلند چانگان CS۵۵ پلاس (Changan CS۵۵ Plus) وارد بازار روسیه شد. نسل اول شاسی‌بلند چانگان CS۵۵ از ۴ سال پیش در روسیه عرضه شد و مدل تغییر سبک یافته آن هرگز به‌روسیه نرسید.

در میان خودروهای فروخته‌شده در ماه گذشته، ۲۲ هزار و ۴۹۶ دستگاه خودروهای انرژی نو (NEV) تحت برندهای زیرمجموعه تحت تملک چانگان بودند که نسبت به‌سال قبل ۱۱۱.۷۷ درصد رشد داشتند.

ظرفیت تولید اولیه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود که بعد از فاز دوم به ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت. علاوه‌بر این، چانگان قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به‌طور رسمی وارد بازار اروپا شود و هدف اولیه فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازارهای اصلی اروپا در مدت ۲ تا ۳ سال است.