تحکیم و تقویت ارتباط سایپا با جامعه دانشگاهی

او با بیان اینکه باید از توان علمی جامعه دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کرد، افزود: گروه خودروسازی سایپا در این بخش برنامه های متعددی دارد که به زودی پیاده سازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اخبار خودرویی ایران به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با هدف افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت دانشگاهی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، از همین رو گروه خودروسازی سایپا درصدد است تا تولید دانش بنیان را در تمام بخش های این مجموعه پیاده سازی کند.

تیموری در ادامه به معرفی شرکت مگاموتور و فعالیت های آن پرداخت و گفت: مگاموتور یکی از شرکت های دانش بنیان و حائز اهمیت در صنعت خودروسازی است.

او با اشاره به سیاست های کلان گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید اقتصادی و کیفیت بالا، تصریح کرد: برای رفاه مردم و تولید خودروهای به روز چون هیبرید، می توان پروژه های مشترکی را با دانشگاهیان تعریف کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسینی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جایگاه ملی و بین المللی دستاوردهای درخشانی داشته است، این مجموعه منابع انسانی با پتانسیل و توانمندی علمی بالایی دارد که در راستای حل مشکلات و مسایل جامعه کوشا هستند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اذعان داشت: طی سال های گذشته، دو حوزه صنعت و دانشگاه نتوانستند ارتباط خوب و پایداری را ایجاد کنند، از اینرو با تعریف پروژه های جدید که قابلیت عملیاتی شدن دارد، می توان به سمت نوآوری و دانش بنیان شدن حرکت کرد.

بخوانید:  حضور فونیکس با لوکس ترین محصول خود در اتو اکسپو تهران 1402

روزبه شفقت؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با بیان اینکه امیدوارم این نشست ها به صنعت خودروسازی کمک کند، گفت: این دانشگاه سابقه‌ درخشانی در حوزه‌ مکانیک خودرو دارد و کارهای بزرگی در زمینه‌ موتورهای سبک و سنگین، خودروهای هیبریدی، موتورهای کشاورزی و … انجام داده است.

در این نشست نیز بهرام عزیزالله گنجی؛ سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آمادگی کامل دانشگاه را برای تحقیقات مرتبط با تبدیل محصولات گروه خودروسازی سایپا به خودروهای هیبریدی و تامین قطعات مورد نیاز آنها اعلام کرد.

در پایان این نشست تخصصی از خودروی هیبریدی تیکا و مراحل طراحی و ساخت آن بازدید به‌ عمل آمد.



منبع

او با بیان اینکه توسعه فعالیت های دانش بنیان در صنعت خودرو، نیازمند همکاری و هم افزایی با جامعه دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: در حال بازتعریف روابط گذشته و تعریف پروژه های جدید با جامعه دانشگاهی هستیم.