تولید انبوه اطلس در اردیبهشت ماه سال آینده

به گزارش پایگاه اخبار خودرویی ایران به نقل از سایپانیوز، علیرضا مصدقی با بیان مطلب فوق افزود: با هماهنگی شرکت های سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب های صنعتی و سایپا آذین قطعات مونتاژی این خودرو تهیه شده است.

او تاکید کرد: تولید انبوه (SOP) این خودرو در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و امیدوارم با تلاش تمامی تیم پروژه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تولید در زمان معین انجام شود.

مصدقی گفت: خوشبختانه تولید خودروهای VP با کمترین اشکالات انجام شده و نشان دهنده این است که اکثر طراحی انجام شده بر روی کاغذ، در اجرا هم نتیجه مناسبی داده است البته اگر اشکالی هم مشاهده شود جزو ماهیت طبیعی پروژه و قابل رفع است.

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا با بیان اینکه در بین مشتریان و جامعه تنوع رنگ خودرو به دلایل مختلف به شدت کاهش یافته و درصد بالایی از محصولات به رنگ های سفید،مشکی، نوک مدادی و نقره ای محدود شده است گفت: برای ایجاد تغییر این روند سعی شده در رنگ آمیزی این خودروهای VP از رنگ های متنوع استفاده شود.

مصدقی تاکید کرد: تولید این خودروهای VP با استفاه از قطعات اصلی برای بررسی آخرین مشکلات احتمالی انجام می شود که در صورت وجود، بررسی و رفع شود.

او افزود: یکی از اقدامات ویژه برای تریم این خودرو، طراحی و ساخت قالب های کاملا جدید آن توسط شرکت معتبر خارجی بود که قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد.

او افزود: این پیمایش ها توسط تیم های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت های کیفیت و مهندسی انجام می شود تا هرتیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش نگاه داشته باشند.

بخوانید:  اعلام شرایط خودروسازان خصوصی برای فروش در سامانه یکپارچه



منبع

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا افزود: بر اساس برنامه ریزی تیم طراحی پروژه، خودروهای تولید شده در این مرحله به منظور انجام تست های مختلف همچون تست های مخرب، تست های عملکردی و تست های ظاهری مورد استفاده قرار می گیرند و این تست ها تا اواسط زمستان امسال انجام شده و در نیمه دوم دی ماه تولیدات آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

مصدقی تصریح کرد: تمامی رنگ آمیزی خودروها در سالن های رنگ سایپا و با اپلیکیشن اعمال رنگ توسط فرآیندهای تولیدی انجام شده تا در صورتی که در آینده نیاز باشد بتوانیم از رنگ های متنوع در داخل سایپا که با فرآیندهای استاندارد و بر اساس نظر مشتریان است تولید و عرضه کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه در دنیا برای تیپ های مختلف یک خودرو استاندارد رنگ تعریف می شود، سعی داریم برای تیپ های تولیدی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف شود. البته رنگ خودروها به درخواست مشتریان تولید و عرضه خواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه اذهان عمومی بیشتر روی رنگ های یکسان شکل گرفته در تولید این خودروها از رنگ های خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیبات جذاب استفاده که تنوع بالایی ایجاد شده و مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

مصدقی گفت: خودروهای VP برای انجام تست های عملکردی با سطح پیمایش بالا به صورت عملی و قبل از ورود به بازار استفاده می شود تا در صورت وجود ایراد رفع شود. البته در مرحله تولید آزمایشی نیز تست های پیمایشی انجام می شود.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 1853