تولید تجاری‌ های الکتریکی هدفمند در کارخانه جدید کیا

کیا می‌گوید از فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند هوش مصنوعی برای بازرسی کیفیت رنگ خودرو و نصب قطعاتی مانند شیشه، نام خودرو و لوگوی شرکت استفاده خواهد کرد. این کارخانه همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های کیفیت اندازه‌گیری خودکار را در زمان واقعی برای تصحیح و نصب بدنه خودرو اعمال می‌کند.

در ماه می سال گذشته اعلام شد؛ کارخانه اختصاصی کیا برای وسایل نقلیه برقی با هدف تولید خودروهای الکتریکی هدفمند (PBV) تاسیس خواهد شد که مراسم افتتاحیه این کارخانه به تازگی انجام شده است.

آغاز تولید تجاری‌های هدفمند کیا با مدل SW

نخستین خودرویی که در کارخانه جدید ساخته خواهد شد، یک تجاری سایز متوسط هدفمند است که بر اساس پلت‌فرم اختصاصی اسکیت بورد eS تولید خواهد شد. این پلت‌فرم برای PBV های الکتریکی باتری‌دار مناسب است و گفته می‌شود که می‌تواند انواع مختلف بدنه خودرو را به طور انعطاف‌پذیر ترکیب کند. این وسیله نقلیه با نام اختصاری SW، برای تحویل، حمل‌ونقل و معاملات تجاری توسعه یافته است. کیا می‌گوید SW ساختار بار عالی و فضای داخلی بزرگی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری کیا روی فناوری‌ها برای کاهش هزینه

سرمایه‌گذاری ۷۵۰میلیون دلاری کیا

خودروسازی کیا قرار است به‌زودی کار خود را در کارخانه جدید خودروهای برقی تجاری در کره جنوبی آغاز کند.

کیا حدود ۷۵۸میلیون دلار (یک‌تریلیون وون) برای تامین ۹۹۰۰۰ هکتار زمین برای کارخانه هوشمند پیشرفته در هواسونگ سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت می‌گوید که کارخانه جدید PBV از فناوری‌های نوآورانه تولیدی مانند «روش سلولی» استفاده خواهد کرد که امکان تولید خودرو بر اساس خواسته‌های متنوع مشتریان را فراهم می‌کند.

راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای بدان معناست که کیا تنها روی تولید خودروهای تجاری سرمایه‌گذاری نکرده بلکه تلاش داشته تا با استفاده از فناوری‌های روز، هزینه تولید را هم کاهش و کیفیت تولید را افزایش دهد.

بخوانید:  تحویل 25 هزار خودرو سایپا در هفته جاری

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244338/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%87%D8%AF%D9%81%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%DB%8C%D8%A7

این مدل در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید خواهد شد. بعد از این PBV های بزرگی که می‌توانند برای تدارکات، تحویل غذای تازه، شاتل‌های چند نفره و دفاتر و فروشگاه‌های سیار، و همچنینPBVهای کوچک و رباتاکسی‌های متوسط با فناوری رانندگی مستقل مورد استفاده قرار گیرند، در این کارخانه تولید خواهند شد.

این مرکز جدید که در هواسونگ، استان گیئونگگی واقع شده است، تولید انبوه PBV های باتری-الکتریکی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. کیا پیش‌بینی کرده است این کارخانه ظرفیت سالانه ۱۵۰هزار خودرو در نخستین سال فعالیت خود با امکان توسعه خط و تطبیق با نیازهای آتی بازار را خواهد داشت.

در همین راستا، شرکت کره‌ای کیا در یک سال اخیر برنامه جدیدی را برای تولید خودروهای تجاری الکتریکی هدفمند (Targeted) اعلام کرده است. در راستای برنامه این خودروساز کره‌ای، کیا از کارخانه جدید خود رونمایی کرده و قرار است تجاری‌هایی را در این کارخانه تولید کند که کاربردهای مختلف داشته و نیاز گسترده‌ای را پاسخگو هستند.

راه‌اندازی کارخانه جدید کیا با اهداف تازه

در نتیجه زمان خرابی را به حداقل می‌رساند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. روش سلولی جدید با سیستم نوار نقاله تولید انبوه اصلی ترکیب می‌شود تا امکان تولید انعطاف‌پذیر با سفارشی‌سازی بیشتر انواع محصولات مختلف را فراهم کند.

کارخانه تولید خودروهای PBV کیا همچنین به عنوان یک کارخانه کم‌کربن با راه اندازی یک غرفه خشک در طول فرآیند رنگ‌آمیزی ساخت خودرو کار خود را آغاز خواهد کرد. در این کارخانه انتشار کربن تا حدود ۲۰ درصد در مقایسه با کارخانه‌های موجود با استفاده از نور طبیعی و ساده‌سازی فرآیند تولید کاهش پیدا خواهد کرد.

بخوانید:  درآمد دولت از نقل و انتقال خودرو چقدر است؟

نیاز به خودروهای تجاری به‌ویژه مدل‌های چندمنظوره در بازارهای جهانی روزبه‌روز در حال گسترش است. مواردی ازجمله برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های مختلف، افزایش فروش آنلاین در سال‌های گذشته، تغییر سبک تجارت و نیاز شرکت‌های بزرگ به ناوگانی پاک و پرکاربرد باعث شده است شرکت‌های بزرگ درصدد سرمایه‌گذاری برای ساخت خودروهای خاص باشند.

استفاده از این فرآیند موجب جمع‌آوری ماشین‌ها یا ایستگاه‌های کاری می‌شود و در واقع یک فرایند ساخت است که هدف آن جابه‌جایی سریع و تولید انواع گسترده از محصولاتی مشابه به همراه کمترین ضایعات ممکن است.

خودروهای هدفمند وسایل نقلیه تجاری هستند که برای پاسخگویی به تقاضاهای مختلف تجاری توسعه یافته‌اند. حوزه‌های کاربردی این خودروها به طور معمول شامل تحویل، حمل‌ونقل، تراکنش‌های تجاری، تدارکات، شاتل‌های چند صندلی، دفاتر یا فروشگاه‌های سیار، رباتاکسی و مواردی از این دست می‌شود.

تولید این خودروها می‌تواند تحول بزرگی در صنعت تجاری‌های سبک به وجود بیاورد. به طور قطع طرح آینده‌نگرانه کیا، با تقاضای گسترده‌ای در بازار تجاری‌ها مواجه خواهد شد.