تولید ۹۰ گیگاوات-ساعت باتری خودروهای برقی در کانادا

توماس اشمال، عضو هیات‌مدیره فناوری گروه فولکس‌واگن گفت: «آمریکای‌شمالی نقش کلیدی در استراتژی باتری جهانی ما بازی می‌کند. Gigafactory سنت توماس درها را به‌روی یک بازار کلیدی برای حمل‌ونقل الکترونیکی و تولید سلول باتری باز می‌کند. هدف ما این است که PowerCo را به‌یک بازیگر جهانی در تجارت باتری تبدیل کنیم و راه را برای حمل‌ونقل پاک و پایدار هموار کنیم.»

تصمیم برای گسترش شبکه تولید سلولی PowerCo SE به‌کانادا دلیل دیگری بر استراتژی رشد بلندپروازانه گروه فولکس‌واگن در آمریکای‌شمالی است.

این شامل معرفی گسترده‌ترین سبد خودروهای تمام‌الکتریکی در ایالات‌متحده و کانادا تا سال ۲۰۳۰، گسترش شبکه شارژ ساحل به‌ساحل Electrify آمریکا در ایالات‌متحده و کانادا و همچنین اعلام نام تجاری نمادین Scout به‌نخستین خودروهای تمام‌الکتریکی خود است که قرار است در سال ۲۰۲۶ تحویل داده شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244332/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B9%DB%B0-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7

پیش‌بینی می‌شود تولید باتری در این گیگاکارخانه در سال ۲۰۲۷ آغاز شود. کارخانه سلول بخشی از یک طرح بزرگ‌تر است که فولکس‌واگن و پاورکو با دولت کانادا در آگوست سال گذشته بر سر آن توافق کردند. یادداشت تفاهم امضاشده در آن زمان بر ایجاد ارزش باتری و امنیت مواد خام برای ترویج حمل‌ونقل الکترونیکی در این کشور تمرکز دارد.

سنت توماس نخستین کارخانه عظیم خارج از کشور این شرکت برای تولید سلول است و BEV های برندهای گروه فولکس‌واگن را در منطقه آمریکای‌شمالی به‌سلول‌های یکپارچه پیشرفته مجهز می‌کند. یک فناوری سلولی کاملا جدید که برای تولید در ابعاد بزرگ طراحی شده است.

توسعه صنعت باتری‌ سبب شده است سرمایه‌گذاری در این بخش شدت بگیرد. درهمین راستا کانادا طی سال گذشته و سال جاری میزبان چند شرکت بزرگ برای تولید خودرو و باتری بوده است. فولکس‌واگن یکی از شرکت‌هایی است که در کانادا سرمایه‌گذاری کرده است.

بخوانید:  دنیای تولید و عرضه باتری وارد مرحله تازه‌ای شده است؟

گروه فولکس‌واگن درحال پیشبرد استراتژی بلندپروازانه خودروهای برقی خود در کاناداست. بر این اساس شرکت باتری PowerCo SE بزرگ‌ترین کارخانه گیگا تا به‌امروز خود را در سنت توماس انتاریو ایجاد می‌کند. این نخستین کارخانه سلول در آمریکای‌شمالی با هدف تولید حداکثر ۹۰ گیگاوات-ساعت در سال و سرمایه‌گذاری تا ۴.۸ میلیاردیورو (۷ میلیارد دلار کانادا) است. قرار است تا سال ۲۰۳۰ پتانسیل ایجاد ۳۰۰۰ شغل با مهارت بالا و ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم دیگر در این منطقه تضمین شود.