جشنواره محصولات گروه بهمن برای سال ۱۴۰۲ با پرچمداری XB1

تجربه تکنولوژی روز دنیا با XB1
به‌گفته مدیرعامل گروه بهمن، با عرضه XB1، مصرف‌کننده ایرانی خودرو کاملا متفاوتی را تجربه کرده و با این محصول با استانداردهای روز دنیا در تولید خودروها آشنا خواهد شد. جتور، سازنده اصلی XB1 مونتاژ آن در ایران را به‌شرکت بهمن‌موتور سپرده است. فیدلیتی XB1 یا جتور داشِنگ برمبنای پلت‌فرم جدید کانلون چری ساخته شده است. اینSUV از یک موتور 1600 سی‌سی توربوشارژ با 197 اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد.
به‌کارگیری موتور توربوشارژ توانی قابل قبول در پیمایش مسیرهای کوهستانی ایران به‌راننده می‌دهد. همچنین گیربکس هفت‌سرعته تَر، تجربه رانندگی با این محصول را بسیار لذت‌بخش و در شهرهای پرترافیک آسان کرده است. این خودرو از آپشن‌های رفاهی و ایمنی روز جهان استفاده خواهد کرد. رانندگی با خودرویی که اتوپارک و سیستم‌های هشداردهنده دارد و با دوربین‌های متعدد دیدی همه‌جانبه به‌راننده می‌دهد، ایمن و راحت خواهد بود. به‌همین ترتیب، استفاده از مانیتور چندرسانه‌ای نیز حس سفری لذت‌بخش را به‌تمام کاربران خودرو می‌دهد. بهمن‌موتور این خودرو را با این امکانات عرضه خواهد کرد. به‌همین ترتیب به‌کارگیری 6 کیسه هوا در این خودرو، ایمنی آن را در ‌حد مطلوبی بالا برده است.
تولید بیش از ۵۷ هزار دستگاه خودرو در سال جاری
در بحث فروش و خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان، بهمن‌موتور در سال گذشته رتبه نخست را کسب کرد و این روند برای سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. ساخت داخل و عمق ساخت داخل برنامه دیگری است که در گروه بهمن در نظر گرفته شده و به‌عمق ساخت داخل ۴۰ درصدی برای بسیاری از محصولات دست پیدا خواهد کرد. بهمن برای امسال تولید بیش از ۵۷ هزار دستگاه خودرو را در برنامه دارد. در همین راستا، ظرفیت تولید در بهمن‌موتور به ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو خواهد رسید.
گفتنی است سایت خودروسازی بهمن‌موتور حدود ۳۰ هکتار است و در این مجموعه توانایی تولید ۶۵ هزار دستگاه وجود دارد. بر این اساس، ساخت مجموعه بهمن‌موتور شماره 2 نیز از امسال آغاز خواهد شد و طی دو سال پیش رو، ظرفیت این کارخانه تکمیل خواهد شد. علاوه‌بر این، ساخت مرکز تحقیقات بهمن‌موتور آغاز شده و طی دو سال آینده به‌بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین مجموعه جدیدی با نام تست سنتر در بهمن‌موتور ایجاد شده که در این مجموعه خودروها برای تست و بررسی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین یک فضای جدید در شرکت مرکزی برای توزیع و خدمات محصولات سی‌بی‌یو در نظر گرفته‌ شده است. در شرکت بهمن‌دیزل نیز فضای تولید بسیار گسترش یافته است. در این شرکت خط‌تولید جدید خانواده ام‌پاور با ظرفیت تولید ۲۰ دستگاه خودرو در هر شیفت ایجاد شده که به‌روزترین و پیشرفته‌ترین خط‌تولید محصولات سنگین در ایران است. سال گذشته نیز بیش از ۵ هزار دستگاه انواع خودرو سنگین در بهمن‌دیزل تولید شده که بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته است. ضمن این‌که کامیون جدید BD300 و فورس ۱۲ تن نیز امسال در راه بازار هستند که تولید بهمن‌دیزل را درمجموع تا 60 درصد افزایش می‌دهند. گفتنی است در گذشته، عمده‌محصولات این شرکت در طیف ۵ و ۸ تن بود؛ اما برای سال جدید از محصول ۱۲ تن تا ۱۸ و ۴۴ تن و حتی محصول 3.8 تن هم به‌بازار عرضه خواهد شد. در شرکت سیباموتور هم تفاهم جدیدی با FAW حاصل شده که بر اساس آن کشنده J7 در نیمه نخست امسال عرضه خواهد شد. شرکت اسنا نیز علاوه‌بر اتوبوس ۱۲ متری رونمایی‌شده، یک اتوبوس ۱۸ متری و یک میدل‌باس ۹ متری به‌بازار عرضه خواهد کرد. محصول پیکاپ G9 هم احتمالا در سه‌ماهه نخست امسال به‌بازار عرضه خواهد شد.

بخوانید:  مشکل پرداخت الکترونیک در پمپ بنزین ها حل شد

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244354/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-XB1به گزارش «اخبار خودرو»، عرضه محصولات جدید در بخش خودروهای سواری و کاروتجاری در سال آینده و همچنین اقدامات بهمن‌موتور به‌منظور افزایش تیراژ تولید تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو از جمله برنامه‌های گروه‌بهمن در سال ۱۴۰۲ خواهد بود. توسعه پلت‌فرم دیگنیتی و فیدلیتی و عرضه محصولات جدید براساس این پلت‌فرم‌ها هم جزو برنامه‌های این شرکت است.
همچنین این شرکت قرار است سال آینده ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه خودرو را به‌صورت سی‌بی‌یو وارد کند. همچنان ‌که در سال گذشته نیز شاهد رشد 35 درصدی تولید و به‌همین نسبت افزایش فروش و عرضه از سوی این گروه خودروسازی بودیم. همان‌طور که سال گذشته محصول جدید ریسپکت به‌بازار عرضه شد، امسال نیز 10 هزار دستگاه در کنار دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و XB1 به‌بازار عرضه خواهد شد. روی پلت‌فرم خودرو دیگنیتی هم محصول دیگری در نظر گرفته شده است.