در زمان پیک مصرف با کمبود باتری مواجه خواهیم شد

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار باتری بار دیگر به‌زمان پیک مصرف خود یعنی فصل گرم نزدیک می‌شود. طی هفته‌های پیش رو مصرف باتری و میزان تقاضا برای این قطعه به‌اوج خود خواهد رسید و فعالین این حوزه انتظار دارند سفارشات خود را به‌موقع از شرکت‌های باتری‌ساز به‌ویژه شرکت‌های بزرگی مانند صبا باتری دریافت کنند. سال گذشته گلایه و انتقادات بسیاری به‌عملکرد شرکت‌های بزرگ باتری‌ساز وارد بود و فعالان حوزه بازار باتری از کمبود یا عدم‌دریافت سفارشات خود در زمان مشخص ابراز نارضایتی کردند. درسال جاری نیز فروش باتری این روزها بسته شده و به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان باتری به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. احتمالا قیمت جدید باتری طی هفته‌های پیش رو اعلام خواهد شد. درهمین زمینه کاظم مرتاض، مدیرعامل شرکت آذرباتری و رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت‌باتری و ذخیره‌سازهای ایران در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» درخصوص پیک مصرف باتری و تاثیر آن بر تقاضا و مصرف‌کنندگان اظهار کرد: «با این وضعیت بازار دچار کمبود خواهد شد. چراکه مواداولیه در بازار به‌شدت کاهش یافته است. از سال گذشته دو بار و حدود 200 تن سرب در بازار سرمایه عرضه شده است.»
مرتاض تصریح کرد: «صنعت باتری وضعیت مناسبی ندارد. درحال حاضر مواداولیه ما صادر می‌شود و متاسفانه شرایط برای تولیدکنندگان داخلی مناسب نیست.»
وی افزود: «سرب صادر می‌شود و ما مجبوریم به‌قیمتی بیش از نرخ جهانی آن را تهیه کنیم. وضعیت مواد پتروشیمی و … هم به‌همین شکل است. درحال حاضر سرب به کره‌جنوبی صادر می‌شود؛ با نرخی زیر قیمت جهانی محصول. چراکه افراد می‌دانند پول این فروش تا به‌ایران برسد حداقل دو ماه زمان برده و قیمت ارز هم رشد کرده است. بنابراین سود خوبی از این بخش عایدشان می‌شود. در این شرایط فروشی ندارند و سرب را به‌بازار داخلی عرضه نمی‌کنند.»
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران با انتقاد از خودروسازان نیز گفت: «پرداختی خودروسازان طی 60 روز گذشته صفر بوده و چالش‌های بسیاری برای شرکت‌هایی که با خودروسازان همکاری می‌کنند ایجاد شده است.»

بخوانید:  خط تولید اکتان بوسترهای «بلوکم» آلمان در ایران راه‌اندازی می‌شود

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244392/%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%B4%D8%AF