راهنمای خرید کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، پردازنده در کنار کارت گرافیک، مهمترین اجزای یک لپتاپ گیمینگ هستند. در بهترین لپ تاپ های گیمینگ مخصوص بازی ، بار اصلی بر دوش کارت گرافیک میباشد که می تواند روند بازی کردن را برای شما لذت بخش کند . در لیست لپ تاپ های از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان لپتاپ Asus VivoBook R565EP که محصول شرکت ایسوس است توانسته رتبه دوم را در میان بهترین لپ تاپ ها تا ۲۵ میلیون کسب کند که در بخش مشخصات فنی این محصول میتوانید ویژگی های بارز آنرا مشاهده کنید. اما امروز می توانید برای هر نوع فعالیتی که دارید یک لپ تاپ با مشخصات و ویژگی های مورد نیاز خود خرید کنید . همانطور که برای شما بیان کردیم ، بار اصلی یک لپ تاپ بازی را ، پردازشگر گرافیکی به دوش می کشد . در حقیقت کل بار بر روی دوش کارت گرافیک میباشد و اگر کارت گرافیک ، از قدرت کافی برخوردار نباشد ، اجرای بازی با مشکل رو به رو می شود .

از ویژگیهای مهم این صفحه نمایش میتوانیم به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی آن اشاره کنیم. بهترین لپتاپ گیمینگ لنوو جدا از لحاظ سخت افزار باید شامل ویژگی های دیگر نیز باشد زیرا امروزه بسیاری از کاربران براین باور هستند که اگر منابع سخت افزاری تکمیل باشد دیگر مشکلی بابت اجرای بازی ها نخواهد بود که در پاسخ به این باور غلط باید بگوییم موارد مهم دیگر نیز نقش بسزایی دارند که از اصلی ترین آنها میتوان به صفحه نمایش لپتاپ اشاره داشت که آیا از کیفیت بازی های نوین پشتیبانی میکند یا خیر و یا امکان ساپورت از 4K را دارد یا خیر. در حالی که بسیاری از بهترین لپتاپهای گیمینگ با صفحه نمایش 1080p و نرخ تازهسازی بالا عرضه میشوند، برخی از آنها دارای صفحه نمایش 4k هستند. در بین اجزای سخت افزاری یک لپ تاپ گیمینگ ، کارت گرافیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند .

ما در این پست علاوه بر معرفی برند ها و مشخصات لپ تاپ های گیمینگ 60 میلیونی، 8 مدل از بهترین و با کیفیت ترین محصولات سال را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را کاملا مورد بررسی قرار دهید. طراحی شیک و کاملا کاربرپسند در کنار بدنه قوی و مقاوم در برابر ضربات سبب شده تا امروزه کاربران بسیاری برای خرید Lenovo Thinkbook 15 -GB دست بکار شوند که با مشاهده مشخصات فنی آن متوجه خواهید شد که منابع خوبی برای این محصول لنوو درنظر گرفته شده است که با خرید آن میتوانید به کار های بسیاری رسیدگی کنید. با ما تا انتها همراه باشید. برای خرید بهترین لپ تاپ ها تا ۲۵ میلیون با تِکچی همراه باشید که در این مقاله قصد داریم تعدادی لپتاپ تا سقف ۲۵ میلیون که از لحاظ سخت افزاری جزو بهترین ها هستند را برایتان معرفی نماییم که در این بخش محصول شرکت های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. برای راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ ذکر این نکته الزامی است که این نوع لپ تاپ دارای پردازنده های قدرتمند، کارت گرافیکی عالی، حافظه SSD به همراه حافظه حجیم HDD و نمایشگر با رزولوشن مناسب و زبان طراحی خاص است.

بخوانید:  سمند همه چیز درباره خودروی سمند !! گواهیران | bedrive

با زومیت در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ همراه شوید. این لپ تاپ دارای پردازنده نسل دوازده Core-i7 12700H اینتل با فرکانس بوست 4.70 گیگاهرتز و حافظه کش 24 مگابایت و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است. لپ تاپ های مصرفی با اینتل نسل ۱۰ سریعتر، سبکتر و با طول عمر باتری بالاتری رو به رو هستند. پس اگر به دنبال یک لپتاپ گیمینگ با پردازنده جدید هستید، فعلا باید لپتاپهای نسل یازده را امتحان کنید. کارت گرافیک یکی از پارامترهای بسیار مهم در قیمت بالای لپتاپهای گیمینگ است از این رو بسیاری از گیمرها به این موضوع فکر میکنند که یک لپتاپ ارزان قیمت و معمولی خریداری کنند و سپس بعد از مدتی کارت گرافیک قویتری خریداری کرده و روی آن نصب کنند. موضوع دیگری که حمل لپ تاپ های گیمینگ را دشوار می کند ، شارژدهی ضعیف آنها میباشد که شما را مجبور میسازد ، لپ تاپ را دائم به شارژر متصل کنید .

لپتاپهای گیمینگ را میتوان با معیارهای مختلفی دسته بندی کرد ولی از نظر قیمتی در بازار جهانی لپتاپهایی با حداکثر قیمت هزار دلار را ارزان قیمت، لپتاپهایی با قیمت بین 1000 تا 1500 دلار را میان رده، از 1500 دلار تا 3000 دلار را بالا رده و بیش از آن را حرفهای میدانند. این نرم افزارها مخصوص ویندوز هستن (اگر اشتباه نکنم.) مکبوک ایر پردازنده های 2 هسته ای داره و اگر اصرار دارید مک بگیرید و روش ویندوز بریزید بهتره مکبوک پرو با سری پردازنده 4 هسته ای بگیرید. مشخصات فوق العاده ای داره و میتونه انتظارات شما رو برآورده کنه. برای اینکه بصورت یک حرفه ای ، گیمر باشید باید به فکر تهیه یک لپ تاپ قدرتمند مخصوص بازی باشید که اصطلاحا به آنها لپ تاپ گیمینگ گفته می شود . رفرش ریت صفحه نمایش نیز یک پارامتر مهم است. فرض کنید رفرش ریت صفحه نمایش شما 60 فریم باشد ، در حالیکه سیستم شما رفرش ریت 120 فریم را عرضه می کند ، در این حالت بدون دلیل به سیستم شما فشار وارد می شود و عملا شما نیمی از کیفیت را از دست داده اید . ایسوس مثل همیشه ۳ حالت نگهداری شارژ و عملکرد کلی سیستم را برای کاربران فراهم کرده است.

بخوانید:  بررسی خودرو آلفا رومئو جولیتا اجاره خودرو نوین ایرانیان | bedrive
وقتی به کیسهای گیمینگ نگاه میکنیم تعداد زیادی فن با قطرهای نسبتا زیاد مشاهده میکنیم و برخی تاورها نیز از سیستم کولینگ Open Loop استفاده میکنند اما یکی از مهمترین اجزای سیستم کولینگ همان کولری است که بر روی پردازنده نصب میشود که معمولاً به واسطه هیت سینک بزرگ حجم زیادی دارد. یکی از جدیدترین مدلهای لپتاپ گیمینگ ایسر نیترو 5 که AN515-57-76ua با جدیدترین سختافزارهای روز در اختیار گیمرها قرار میگیرد. شما میتوانید در ادامه ی این مطلب مشخصات انواع لپ تاپ های زیر ۱۵ میلیون تومان را مشاهده کنید و با توجه به معیار ها و سلیقه ی خود بهترین گزینه بهترین لپ تاپ گیمینگ را انتخاب کنید. بهترین انتخاب در این بازه قیمتی لپ تاپ ROG Zephyrus M16 GU603HM-AA از برند ایسوس است که بارزترین ویژگی این لپ تاپ گیمینگ گران قیمت، گرافیک فوق حرفه ای RTX3060 با حجم 6GB می باشد.

سیستم کولینگ و دمای پردازنده تاثیر مهمی بر فرکانس پردازنده دارند پس با این وجود در لپتاپ چه اتفاقی میافتد که مشکلی برایش پیش نمیآید؟ همچنین این صفحه نمایش دارای رزولوشن FHD بوده و به خاطر پنل IPS تصاویر را با رنگهای طبیعی و شفاف نمایش میدهد. این لپ تاپ از یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD بهره میبرد. از مهمترین تفاوتهای یک پردازنده لپتاپ با نسخه دسکتاپ در ولتاژ آن است که در نسخههای لپتاپ ولتاژ کمتر است و در نتیجه دمای پردازنده خیلی زیاد نمیشود. در ادامه این مقاله در دانوتک ویژگیهای لپ تاپی با این قیمت را خدمت شما عزیزان، توضیح میدهیم. پس بهتر است در هنگام خرید لپتاپ گیمینگ به خوبی نیازهای خود را بسنجید و سپس خرید کنید.

پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ 17.3 اینچ میباشد . از این رو لپ تاپ هایی با هارددیسک SSD به خاطر سرعت بالایی که دارند ارحج می باشند ولی اگر بودجه کافی برای خرید این نوع لپ تاپ ها را ندارید پیشنهاد می شود که هارد با حافظه دیسک یک ترابایت یا بیشتر تهیه نمایید. اگر قصد خرید این لپ تاپ خوش ساخت و حرفه ای را دارید، ما هم آن را پیشنهاد می کنیم! صفحه کلید TUF Gaming از قسمتهای جذاب و خوش ساخت این محصول بهحساب میآید. لپتاپ گیمینگ ایسوس Rag Zephros G14 یکی از مدلهای ایسوس برای بازی است که میتوان آن را یکی از جدیترین رقبای همه نوع دانست. از نکات مهم برای راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ دارا بودن سخت افزارهای قدرتمند و مختص بازی و گیمینگ و قیمت مناسب و امکانات لازم را می توان نام برد. بر این اساس در این مطلب کوتاه و خلاصه به ارائه راهنمایی های لازم برای خرید لپ تاپ گیمینگ می پردازیم. افزون بر این تعداد پورت های USB 3.2 این نوع لپ تاپ های گیمینگ 2 عدد و ظرفیت حافظه داخلی آن 258 گیگابایت می باشد. از دیگر ویژگیها میتوان به بلندگوهای داخلی استریو اشاره کرد.

بخوانید:  پرورش گل و گیاه زینتی
به این ویژگی های منحصربه فرد می توان دارا بودن فضای نورپردازی RGB، صفحه نمایش بزرگ، صفحه کلید نرم و راحت، باتری های با دوام بالا و اسپیکرهای قدرتمند را نیز اضافه کرد. به طور کلی برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان توجه به ویژگی های اختصاصی و امکانات پیشرفته برای کاربردهای تخصصی و کارهای سنگین اهمیت زیادی دارد. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i5 انتخاب شده است و اینتل آن را با بهترین امکانات در اختیار لپ تاپ قرار داده است تا لگ و کمبود سرعتی در آن نداشته باشیم. این پردازشگرها با طراحی ۱۰ نانومتری و به کمک هوش مصنوعی قطعا انقلابی در لپتاپهای گیمینگ ایجاد میکنند. چنانچه قصد خرید لپ تاپ ایسوس گیمینگ دارید، می توانید از طریق سایت فروشگاه ایدوکالا مدل های متنوعی را مشاهده کنید. گرچه شرکت های تولیدی لپ تاپ این کالاها را به گونه ای طراحی و تولید می کنند تا کمتر قابلیت ارتقا را داشته باشند، اما برخی قطعات مانند رم RAM، کیبورد، باتری، پورت ها و سیستم خنک کننده را می توان ارتقا داد.

در ادامه با یونیک کالا همراه باشید تا قابلیتهای یک لپتاپ گیمینگ را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. امروز دیگر خبری از بازی های قدیمی دو بعدی و بی کیفیت نیست و بازی هایی که امروز پا به عرصه ظهور گذاشته اند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که نیازمند یک سیستم قدرتمند برای بازی کردن هستند . CPU قوی: وجود CPU قوی در لپتاپهای گیمینگ باعث شده که این لپتاپها دارای سرعت بسیار بالایی باشند و بتوانند حجم بالای اطلاعات و داده های بازی ها را با قدرت بیشتری پردازش کند. لپتاپ ROG Zephyrus Duo 15 که از جمله قدرتمندترین لپتاپهای گیمینگ محسوب میشود از کارت گرافیک RTX 2080 SUPER استفاده میکند. پردازشگرهای نسل دهم اینتل، غول طراحی و تولیدکننده پردازشگر در دنیا که میتوان به جد آن ها را یک جهش خیرهکننده در دنیای پردازشگرها محسوب کرد، در سال ۲۰۱۹ در دستگاههای قابل حمل، تجاری سازی شدند. برای مثال در یک تست مشخص شد نسخه لپتاپ کارت گرافیک RTX 2060 در حدود 20 فریم کمتر نسبت به نسخه دسکتاپ همین کارت گرافیک ارائه میکند. اگر لپ تاپ شما از سخت افزار قدرتمندی برخوردار باشد ، طبیعتا در بازی ها نرخ فریم بالایی را ارائه میدهد و برای نمایش این فریم بالا ، یک صفحه نمایش عالی نیازمند است .