سایپا رکورد تولید روزانه را شکست

محمدعلی تیموری با تاکید بر این‌که در سال جاری در کنار واردات خودرو، تولیدات روزانه این مجموعه بیش از 2 هزار و 400 دستگاه خواهد شد، اظهارداشت: «پروژه‌های توسعه محصول، معرفی محصولات جدید، ارتقای تکنولوژی، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و مدرن را در گروه سایپا دنبال خواهیم کرد.»

سایپا رکورد تولید روزانه را شکست

حرکت در مسیر رشد تولید به‌رغم محدودیت‌های ارزی

درمدت عنوان‌شده تولید خودروهای خانواده کوییک از ۷ هزار و ۴۴۳ دستگاه در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۷۵ دستگاه رسیده و ۱۱۶ درصد رشد داشته است؛ همچنین تولید خودرو شاهین از ابتدای سال تا ۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۳ هزار و ۶۴۱ دستگاه بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با تیراژ ۲ هزار و ۱۵ دستگاه، رشد ۸۱ درصدی را ثبت کرده است.

تولید وانت ۱۵۱ نیز در بازه زمانی ذکرشده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده که در سال جاری به ۳ هزار و ۷۲۵ دستگاه افزایش یافته و رشد ۴۶ درصدی داشته است.

در شرکت زامیاد نیز در سال جاری ۳ هزار و ۴۰۱ دستگاه خودرو تولید شده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با تیراژ ۳ هزار و ۶۱ دستگاه، رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. با سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تولید خودرو در سال جاری به ۸۰۰ هزاردستگاه خواهد رسید که این عدد در قیاس با تولیدات سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی خواهد داشت و موجب کنترل و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

رشد ۴۱ درصدی تولید محصولات سایپا در فروردین‌ماه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دراین‌باره گفت: «جدا از بحث قیمت تورمی خودرو در بازار که برای مردم سختی‌هایی را ایجاد کرده است، می‌بینیم که دیگر بابت تاخیر در تحویل و کیفیت خودروهای سایپا انتقاد جدی وجود ندارد.»

بخوانید:  شرایط اجاره خودرو در دبی 

شمارگان تولید امسال گروه خودروسازی سایپا تا پایان ۱۶ اردیبهشت‌ماه از 50 هزار و 653 دستگاه عبور کرد و رکورد 50 درصدی تولید در این بخش ثبت شد. این خودروساز بزرگ کشور در راستای افزایش تولید و کمک به‌تنظیم بازار خودرو، موفق شد از ابتدای سال جاری تا پایان روز شنبه هفته جاری، با رشد 50 درصدی، تعداد 50 هزار و 653 دستگاه خودرو تولید کند و این درحالی است که سال گذشته در بازه زمانی یادشده 33 هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو تولید شده بود. دیگر گروه خودروسازی سایپا در روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه، تولید 2 هزار و ۲۴۴ دستگاه بود که این اتفاق رکورد جدیدی در تولید روزانه ۴ سال اخیر گروه سایپاست.

گروه خودروسازی سایپا با توجه به‌شعار سال درخصوص رشد تولید و بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه، توانست در بدترین شرایط ارزی و با وجود استانداردهای سخت‌گیرانه، رشد تولید را در انواع محصولات خود محقق کند.

وی افزود: «تحویل محصولات سایپا در فروردین‌ماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 55 درصد افزایش یافته است.»

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۶ اردیبهشت‌ماه درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید محصولات در گروه سایپا رشد چشمگیری داشته است؛ به‌گونه‌ای که در این بازه زمانی تولید خودروهای خانواده ساینا از ۲ هزار و ۶۵۶ دستگاه در سال ۱۴۰۱ به ۹ هزار و ۶۹ دستگاه افزایش یافته که رشد ۲۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: «تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 نسبت به‌مدت مشابه سال 1400، بیش از 35 درصد رشد داشته است و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.»

بخوانید:  جزئیات طرح جدید تبدیل حواله ایران خودرو

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244472/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA

در ادامه رکورد تولیدات داخلی در گروه خودروسازی سایپا که در انتهای سال گذشته بعد از ۱۰ سال شکسته شده بود، در نخستین ماه سال جاری نیز حدود ۳۰ هزار دستگاه و به‌طور میانگین، براساس روزهای کاری روزانه حدود ۲ هزار و ۴۵۰ خودرو در این گروه تولید شد. بر این اساس، ۹۶ درصد برنامه تولید فروردین‌ماه سال جاری محقق شده است و این امر به‌طور قطع برای ماه‌های آینده در دستور کار قرار دارد و افزایش تولید گروه سایپا در سال جاری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده محقق خواهد شد.