عرضه خودرو در هفته جاری به ۲۵ هزار دستگاه می‌رسد

معافیت مبالغ پیش‌پرداخت مشتریان از تورم قیمتی محصولات
گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد: «با توجه به‌اعلام قیمت‌های جدید محصولات در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، مبلغ واریزی مشتریان شرکت‌کننده در روش پیش‌فروش، از شمولیت تورم قیمتی خارج است.» متن اطلاعیه ایران‌خودرو به‌این شرح است: «با تصویب و ابلاغ قیمت‌های جدید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، مطابق با دستورالعمل شورای‌رقابت، این گروه صنعتی مبالغ پرداختی مشتریان در روش پیش‌فروش به‌نسبت پیش‌پرداخت واریزی به‌قیمت محصول در زمان ثبت‌نام را از تورم قیمتی محصولات خارج کرد. برهمین اساس مبالغ پیش‌پرداخت مشتریان مشمول تورم قیمتی امسال نشده است و اصلاح قیمت صرفا شامل بخش باقیمانده خواهد شد. مبالغ واریزی از سوی برخی مشتریانی که اخیرا تکمیل وجه کرده‌اند نیز مجددا محاسبه و وجوه پرداختی اضافه به‌آنان بازگردانده خواهد شد.»

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244306/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%B2%DB%B5-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: «با رشد ۶۵ درصدی تیراژ تولید از ابتدای سال کاری امسال تا پایان فروردین‌ماه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، خودروهای قابل عرضه به‌مشتریان نیز در هفته جاری به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.» علیمردان عظیمی با بیان این‌که میانگین عرضه هفتگی خودرو در سال گذشته ۱۱ هزار دستگاه و بیش‌ترین آن ۱۳ هزار دستگاه بوده، تصریح کرد: «براساس برنامه هفته جاری، رشد حدود دوبرابری عرضه هفتگی رقم خواهد خورد.» وی افزود: «با توجه به‌محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل کشور، امکان تحویل حضوری خودروها در تمام سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در کشور فراهم شده است که مشتریان محترم می‌توانند پس از دریافت پیامک مربوطه، نسبت به‌انتخاب دریافت خودرو به‌صورت حضوری اقدام کنند.» عظیمی ادامه داد: «تحویل حضوری سبب کاهش زمان انتظار و ایجاد سرعت در فرآیند تحویل خودرو خواهد شد.» وی پیش‌بینی کرد: «ادامه افزایش عرضه توسط خودروسازان می‌تواند در تعدیل قیمت‌های بازار خودرو تاثیرگذار باشد.»

بخوانید:  جدول قیمت های کارخانه و بازار خودروهای داخلی، چینی و خارجی - ۱۱ تیر ۱۴۰۲

پاسخ ایران‌خودرو به ابهامات مشتریان در طرح فروش سامانه یکپارچه
اما در پی طرح سوالات مشابه و پرتکرار مشتریان برای ثبت‌نام خودروهای فروش‌رفته در طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، گروه صنعتی ایران‌خودرو پاسخ‌ این سوالات را منتشر کرد. یکی از سوالات مطرح‌شده عدم‌امکان ثبت خودرو هایما S7 برای مشتریان و پیشنهاد مدل دیگری از این خودرو درسایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو است. این شرکت در پاسخ عنوان کرده است با توجه به‌اعلام اولویت‌ها هم‌زمان با تعطیلات عید سعید فطر، اختلالی در سایت فروش ایران‌خودرو ایجاد شده بود که این مشکل با سرعت رفع شده است و درحال‌حاضر امکان ثبت خودرو مورد نظر وجود دارد. ایران‌خودرو درپاسخ عنوان کرده است که به‌منظور ایجاد توازن در توزیع خودرو، ظرفیت نمایندگی‌های مجاز برابر بوده؛ اما درحال‌ حاضر با رصد میزان درخواست ثبت هر نمایندگی به‌صورت مستمر، تعداد خودروهای اختصاص یافته بازنگری می‌شود و درصورت نیاز، ظرفیت نمایندگی‌ها در سراسر کشور تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد. ایران‌خودرو با اعلام مهلت ۱۰ روز کاری از زمان ارسال پیامک تاکید کرده است مشتریان در این خصوص نگرانی نداشته باشند و در مدت ۱۰ روز ثبت‌نام بدون مشکل انجام خواهد شد. موضوع عدم‌امکان پرداخت وجه در سایت فروش ایران‌خودرو برای مشتریانی که پیامک دریافت کرده‌اند، از دیگر مسائل مطرح‌شده است. ایران‌خودرو تاکید کرده است در این باره گزارشی دریافت نشده است و اگر مشتری به‌صورت موردی با این مشکل مواجه شده باشد، می‌تواند روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه مشکل را با مدیریت ارتباط با مشتریان و مرکز تماس ۰۹۶۴۴۰ مطرح کرده و پیگیری کند. طرح موضوع عوارض و مالیات محصول هایما با رقم‌های بسیار بالا از نگرانی‌های بخش دیگری از مشتریان بوده است. ایران‌خودرو در این زمینه تاکید کرده است مشتریان به‌شایعات مطرح‌شده در برخی شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند؛ مبالغ مطرح‌شده برای مالیات و عوارض محصول هایما در این شبکه‌ها واقعی نیست و با مکاتبات صورت‌گرفته با وزارت صمت و مشخص شدن ارزش گواهی اسقاط، مبلغ نهایی اعلام خواهد شد. برخی مشتریان نیز عنوان کرده‌اند در بخشنامه دارا بودن گواهی‌نامه معتبر جزو شرایط اعلام نشده؛ درصورتی‌که هنگام ثبت‌نام برای انتخاب خودرو عنوان شده که گواهینامه الزامی است. ایران‌خودرو درپاسخ عنوان کرده است طی سال‌های اخیر، سه شرط دارا بودن گواهینامه معتبر، دارا بودن سن ۱۸ سال و عدم‌خرید از خودروسازان طی ۴۸ ماه اخیر جزو شروط اصلی خرید از خودروسازان داخلی برای متقاضیان عادی بوده است.

بخوانید:  لایحه واردات خودروی کارکرده زیر ۵ سال ساخت تصویب شد

زمان کافی برای ثبت‌نام مشتریان و واریز وجه
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین ضمن اطمینان‌بخشی به‌مشتریان در داشتن فرصت کافی برای واریز وجه خودرو تاکید کرد: «مشتریان عادی طرح فروش فوق‌العاده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تا پایان روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه و متقاضیان طرح پیش‌فروش عادی و طرح جوانی جمعیت (شامل فوق‌العاده و پیش‌فروش) تا ۱۴ اردیبهشت مهلت دارند نسبت به‌پرداخت وجه مورد نظر طبق بخشنامه فروش اقدام کنند. مشتریان نگرانی برای ثبت‌نام و واریز وجه نداشته باشند و در مهلت مقرر نسبت به‌آن اقدام کنند.»