عیارسنجی BENZ، MAN و قطعات ZF در دمای منفی 30درجه!

بررسی عملکرد آکتروس الکتریکی در دمای منفی 25 درجه
مرسدس‌بنز، دیگر تجاری‌سازی است که در سال جاری، در حال تست زمستانی مدل الکتریکی خود است. تصاویر اخیر از یک کامیون استتار شده به وضوح یک کابین اصلاح شده را نشان می‌دهد که گمانه‌زنی‌ می‌شود مجموع مرسدس آکتروس الکتریکی خواهد بود. رئیس تست جهانی در کامیون مرسدس بنز اظهار کرده است که «آزمایش طیف محصولات این شرکت در شرایط سخت زمستانی بخش اساسی توسعه خودروهای مرسدس از نظر پیشرانه‌های جایگزین است. شرکت‌های حمل‌ونقل باید بتوانند به کامیون‌های برقی اعتماد کنند.» به گفته مرسدس بنز تست زمستانی این کامیون‌ها در دمای کمتر از منفی 25درجه سانتیگراد انجام می‌شود و در این تست‌ها تاثیر سرمای شدید بر هندلینگ، ارگونومی، ایمنی و راحتی خودرو سنجیده می‌شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244414/%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-BENZ-MAN-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-ZF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C-30%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87

همکاری خودروسازان جهانی و آزمایشگاه‌های بزرگ
هنگام توسعه فناوری‌های وسایل نقلیه تجاری که در جاده‌های عمومی و در محوطه‌های حمل‌ونقل در سرتاسر جهان استفاده می‌شوند، مهم است که همه‌چیز از نظر قابلیت استفاده و ایمنی کاملا آزمایش شود. توسعه این راه‌حل‌ها بدون مهندسان دقیق و آزمایش‌های روشمند امکان‌پذیر نخواهد بود. انجام مانورهای آزمایشی که تمام جنبه‌های یک فناوری جدید و طیف وسیعی از شرایط عملیاتی را پوشش می‌دهد، برای بررسی هوشمند خودروهای تجاری بسیار مهم است. بنابراین ضروری است که فعالیت‌های آزمایشی در شرایط سرمای شدید نیز اجرا شوند. بررسی وضعیت خودروهای تجاری و عملکرد آن‌ها در آب‌وهوای مختلف به ویژه در هوای سرد توسط شرکت‌های بسیاری انجام می‌شود. این عملیات به‌طور کل یا توسط خودروسازان انجام می‌شود یا خودروسازان محصولات خود را به آزمایشگاه‌های بزرگ می‌سپارند. نتایج حاصل از این تست قطعا به خودروسازان کمک می‌کند تا کیفیت محصولات خود را افزایش دهند و محصولی متناسب با هر آب‌وهوایی را تولید کنند.

بخوانید:  نگاهی به غرفه MVM در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای تجاری در سراسر دنیا پیش از آن که به دست مصرف‌کنندگان نهایی برسند، با تست‌های بسیاری همراه می‌شوند و باید موفق به کسب نتایج مثبتی در این آزمون‌ها شوند. این خودروها به دلیل آن‌که باید ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود فراهم کنند، از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و باید تحت آزمون‌های مختلفی قرار گیرند. یکی از تست‌هایی که تقریبا توسط خودروسازان تجاری در سراسر دنیا انجام می‌شود تست سرما یا تست زمستانی است. با کاهش دما توانایی بسیاری از خودروها و کامیون‌ها برای کار ایمن و روان کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از این امر، خودروسازان اغلب به تاسیسات تست زمستانی و شرکت‌های تست کیفیت مراجعه می‌کنند تا دوام و قابلیت رانندگی محصولات خود را در جاده‌های یخ‌زده، در میان برف و در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد بررسی کنند.

تست زمستانی ZF در هوای منفی 30 درجه
یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که هر ساله کار تست زمستانی قوای محرکه خود را انجام می‌دهد، شرکت ZF آلمان است. این شرکت مدعی است که یخ و دمای کمتر از منفی 30درجه سانتیگراد شرایط ایده‌آلی برای آزمایش زمستانی برای اثبات محصولات این شرکت در شرایط سخت است. در همین راستا، هر زمستان بیش از 100 مهندس تست خودرو تجاری راه خود را به دایره قطب شمال در فنلاند و یک تیم هم خود را به شبه‌جزیره‌ای در میشیگان در قطب جنوب می‌رسانند تا به گفته ZF، محصولات این شرکت را در شرایط بسیار سرد بسنجند. در این مسیرها که با سطوح یخی و کم‌اصطکاک پوشانده شده‌اند، رانندگان تست می‌توانند نحوه عملکرد سیستم‌ها را در مواجهه با این شرایط سخت ببینند؛ به‌خصوص در شرایط سرد و روی سطوح بسیار لغزنده. شرکت زد.‌اف با انجام این تست‌ها، راه‌حل‌هایی را در بالاترین سطوح ارائه می‌دهد تا از ایمنی خودروها در هر شرایطی اطمینان حاصل کند. راه‌حل‌های به دست آمده از این تست‌ها، در کارخانه‌های بزرگ صنعتی شده و روی وسایل نقلیه تجاری نصب می‌شود.
تست محصولات الکتریکی و باتری «مان» در جاده‌های سرد قطبی
در سال جدید میلادی نیز تجاری‌سازان مطرح محصولات خود را در هوای سرد مورد آزمون قرار می‌دهند. در همین راستا شرکت مان آلمان آزمایش چهارماهه ای‌تراک با باتری الکتریکی را در قطب شمال به پایان رسانده است. 30مهندس این شرکت برای انجام آزمایش زمستانی فعالیت کرده‌اندکه بخشی از یک برنامه گسترده برای ارزیابی عملکرد خودروهای در مسیرهای مختلف بوده است. در این راستا، علاوه بر آزمایش‌هایی که روی کلخودروها انجام می‌شود، بسته‌های باتری که مان در این خودروها به کار برده، در مناطقی مختلف سنجیده می‌شود و عملکرد این باتری‌ها در شرایطی مانند آتش‌، غوطه‌ور شدن در آب و ضربه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. مسئولان این شرکت مدعی شده‌اند که سطح بلوغ این خودروها در حال حاضر بسیار بالاست و قرار است تست‌های دیگری هم روی این محصولات انجام دهند تا یک گام به حمل‌ونقل جاده‌ای بدون کربن نزدیک شوند.

بخوانید:  مانور خودروی امداد و نجات گروه بهمن در طرح رزمایش ترافیکی نوروز 1403