فارکس چیست به زبان ساده؛ اولین قدم یادگیری فارکس پارسی فارکس-بروکر آمارکتس

هر بروکر نواقصی دارد که ایتسکا سعی دارد تمام این موارد را به صورت کامل بررسی کند و اطلاعات آنها را به شما ارائه دهد. این وبسایت در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. به عبارت دیگر، بازار فارکس یک نوع بازار مالی بوده که در آن سرمایه گذاران اقدام به مبادله ارز های خارجی و کسب سود از این ناحیه می کنند . به علاوه با توجه به نوع کارگزار یا بروکر در بازار فارکس، ممکن است مقدار اسپرد Spread ، متفاوت باشد.

داشتن لوریج چگونه ریسک کار ما را افزایش می‌دهد؟

به‌طور کلی بازار تبادلات ارزی با مفهوم امروز آن از سال ۱۹۷۱ ایجاد گردید. البته در آن زمان معاملات از طریق تلفن یا دورنگار به صورت محدود انجام می‌گرفت و تنها در اختیار بانکٰهای بزرگ و افراد بسیار ثروتمند بود. اما با پیشرفت وسایل ارتباطی حدوداً از سال ۱۹۹۸ امکان معامله از طریق شبکه اینترنت نیز فراهم گردیده‌است. البته مزایای فراوان و جذابیت این بازار سبب شده تا در طی مدتی کوتاه این بازار به بزرگترین بازار مالی دنیا تبدیل گردیده و هر روز نیز به تعداد معامله کنندگان آن افزوده شود. این اختلاف که بین قیمت خرید و فروش وجود دارد را اسپرد می‌نامند.

فارکس چیست به زبان ساده؛ اولین قدم یادگیری فارکس پارسی فارکس-بروکر آمارکتس

بازار بین بانکی متشکل از بانک هایی است که در سراسر جهان با یکدیگر تجارت می‌کنند. خود بانک ها باید ریسک مطلق و ریسک اعتباری را تعیین و قبول کنند، و آنها فرآیند های داخلی ایجاد کردند تا خود را تا جایی که ممکن است ایمن نگه دارند. مقرراتی از این دست، برای حمایت از هر بانکی که در این صنعت شرکت کرده است، وضع شده است. بازار های فارکس مایل اند به دلیل دسترسی جهانی به بازرگانی، تجارت و دارایی، بزرگ ترین و نقدینه ترین بازارهای دارایی در جهان باشند.

بخوانید:  چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟ با انواع شاسی بنلد اشنا شوید کاروکیا | bedrive

معاملات اهرم‌دار

داده‌های اقتصادی همواره عنصری جدایی ناپذیر از حرکت قیمت ارزها هستند. زیرا علاوه بر آنکه نشان‌ دهنده عملکرد یک اقتصاد می باشند، چشم اندازی در خصوص اقدامات بعدی بانک مرکزی را نیز ارائه می ‌دهند. شامل هفت ارز اصلی که 80 درصد معاملات جهانی فارکس را به خود اختصاص می دهند و شامل EUR/USD ، USD/JPY GBP/USD ، USD/CHF ، USD/CAD و AUD/USD می شوند. بیزاری از دست دادن یا نزدیک‌بینی گویای این ایده است که افراد بیش‌تر تحت تأثیر ضرر قرار می‌گیرند تا سود. به‌عنوان مثال، با از دست دادن 50 دلار بروکری چیست بیش‌تر ناراحت می‌شویم. در حالی که ممکن است اصول اولیه به نفع شرکت انباشته شود، برخی ممکن است قربانی تثبیت قیمت خرید 90 دلاری شوند و در نهایت زمانی که هیچ تغییر مادی رخ نداده بفروشند.

چرا باید قبل از سرمایه گذاری، اول آموزش فارکس ببینیم؟

بروکر ها یا همان کارگزاری ها در فارکس، نقش بسیار پر رنگی را در معاملات بازی می کنند و آن ها با واسطه شدن میان بانک ها و معامله گران، موجب می شوند تا معاملات کلانی در سراسر جهان شکل بگیرد. ✅ بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی جهان و حتی بزرگ تر از بازار سهام حجم معاملاتی در حدود 6.6 تریلیون دلار به صورت روزانه را داراست. برای موفقیت در بازار فارکس یادگیری تحلیل فاندامنتال بسیار مهم هست. زیرا تحلیل فاندامنتال نبض بازار فارکس را اندازه گیری می‌کند. تاثیر نرخ بهره در ارزها، تاثیر تورم، سیاست های پولی و مالی دولت، میزان عرضه ارز در بازار و هزاران مطلب دیگر را در تحلیل فاندامنتال بررسی می‌کنیم تا به بهترین معامله را انجام دهیم.

  • انواع مختلفی از معاملات خرید و فروش فارکس وجود دارد که در قالب معاملات اسپات، آتی، CFD و …قرار می گیرند.
  • زمانی را درنظر بگیرید که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد برابر یورو به دلار بالا است.
  • به این معنا که حضور در معاملات بازار فارکس یا بازار تبادلات ارزی فقط به خاطر سفته بازی نیست.
  • معامله در فارکس به طور الکترونیکی فرابورس انجام می شود، به این معنا که همه تراکنش های معاملاتی از طریق کامپیوتر توسط معامله گران و سایر فعالان بازار در سراسر جهان انجام می شوند.
بخوانید:  خودرو جک قیمت، مشخصات فنی و مقایسه خودرو های jac زومیت | bedrive