فروش ۲.۶۸ میلیون دستگاه خودرو سنگین در سراسر جهان

صنعت خودروهای باری سنگین برخلاف آن‌چه بسیاری از مردم تصور می‌کنند، در مقایسه با تولید خودروهای سواری ساده نیست و موفقیت در این صنعت، نیازمند هزینه و منابع زیادی است. با وجود سختی‌هایی که در مسیر تولید خودروهای تجاری سنگین وجود دارد اما بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان توانسته‌اند به یکی از بزرگان این صنعت تبدیل شوند. این در حالی است که با پیشرفت روزافزون در حوزه صنعت خودروسازی سنگین، قوانین سختگیرانه دولتی به منظور کاهش میزان آلایندگی‌های زیست‌محیطی و گرمایش زمین، هزینه تولید این خودروها را افزایش داده است.

هینوموتورز که در سال ۱۹۴۲ تاسیس شد، امروزه به گروه تویوتا تعلق دارد و یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروهای تجاری در ژاپن است. این شرکت سازنده ژاپنی ۱۷۱هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون فروخته و تولید موتورهای دیزلی و کامیون‌های تجاری را در دستور کار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در هینوشی، توکیو است. هینو یک نام قابل‌اعتماد در مورد کامیون‌های سنگین و متوسط در سراسر آسیا است که اخیرا پیشنهادهای خود را در ژاپن برای کامیون‌های متوسط و سنگین گسترش داده‌اند. در سال مالی ۲۰۲۲، هینوموتورز، فروش خالص تقریبا ۱.۴۶ تریلیون ین ژاپن به دست آورد که نسبت‌به حدود ۱.۵تریلیون ین در سال مالی قبل کاهش یافته است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244473/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%B2-%DB%B6%DB%B8-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86

فروش ۱۱میلیارد یورویی «مان»

شرکت دیگری که به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین تجاری در جهان شناخته می‌شود، «مان» آلمان است. این شرکت تاکنون موفق به تولید ۸۳۲۰۰ دستگاه از انواع کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین شده است. شرکت مان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت MAN SE است که به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده وسایل نقلیه تجاری بین‌المللی شناخته می‌شود. به‌رغم توقف شش‌هفته‌ای تولید در نیمه اول سال در نتیجه جنگ اوکراین و بسته شدن گلوگاه‌های عرضه در پی آن، این سازنده خودروهای تجاری توانست به درآمد فروش ۱۱.۳میلیارد یوروییدست پیدا کند که در مقایسه با سال پیش از آن رشد اندکی را شاهد بوده است.

بخوانید:  سود واگذاری سهام خودروسازان چیست؟

اسکانیا یک شرکت بزرگ خودروسازی است که متعلق به گروه فولکس‌واگن است. این شرکت سوئدی اتوبوس و خودروهای سنگین تولید می‌کند. علاوه‌بر این، اسکانیا تولید موتورهای دیزلی را برای وسایل صنعتی عمومی و همچنین خودروهای بزرگ را هم در دستور کار خود دارد.

افزایش ۱۳ درصدی درآمد «ایوکو»

رشد ۴۲درصدی فروش کامیون‌های اسکانیا

پاکار ۱۵۸هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو سنگین فروخته است و جزو شرکت‌هایی است که در فهرست Fortune ۵۰۰ آمریکا به چشم می‌خورد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری بزرگ و متوسط است و خودروهای سنگین خود را در سطح جهانی به فروش می‌رساند. در اروپا، ارزش کل سهم بازار آن در دسته خودروهای متوسط بزرگ ۱۶.۲ درصد است و در ایالات‌متحده و کانادا، ۲۸.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. به گفته مدیرعامل این شرکت، فروش خرده‌فروشی کامیون کلاس ۸ در ایالات‌متحده و کانادا ۲۸۳هزار و ۵۰۰دستگاه در سال ۲۰۲۲ بود. Kenworth و Peterbilt در سال ۲۰۲۲ به سهم بازار ۲۹.۸درصد در مقایسه با ۲۹.۲درصد در سال ۲۰۲۱ دست یافتند.

سال گذشته حدود ۲.۶۸میلیون دستگاه خودرو جاده‌ای سنگین از سراسر جهان فروخته شد که برخی تولیدکنندگان مطرح جهانی، سهم بسزایی از این تولیدات را به خود اختصاص داده‌اند؛ اسکانیا، مان،‌ ایوکو، پاکار و هینوموتورز ازجمله حکمرانان بزرگ بازار کامیون‌ها در یک سال اخیر بودند. در ادامه این مطلب نگاهی به وضعیت تولید برترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین در جهان به لحاظ آمار فروش خواهیم داشت.

فروش ۱۵۸هزار دستگاهی «پاکار» در یک سال

سایت‌های تولیدی این شرکت در کشورهای هند، هلند، فرانسه، سوئد، لهستان، روسیه و برزیل فعالیت دارند و این شرکت تاکنون ۸۱۳۵۰ دستگاه کامیون سنگین فروخته است. فروش خالص اسکانیا با ۴۲ درصد رشد به ۴۵.۸میلیارد کرون در سال ۲۰۲۳ رسید و تحویل خودرو در این تجاری سازی بزرگ با ۳۶ درصد افزایش به ۲۲هزار و ۶۲۶ دستگاه رسید.

بخوانید:  نمایش «ری‌را برقی» در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

فروش ۱.۵تریلیون ین «هینو» در سال ۲۰۲۲

ایوکو یک شرکت تولیدکننده خودروهای صنعتی مستقر در ایتالیاست که به طور کامل توسط گروه صنعتی CNH کنترل می‌شود. این شرکت بزرگ خودروسازی با موفقیت ۱۳۴۳۰۰ کامیون سنگین را در سراسر جهان فروخته است. گروه ایویکو موفق شد درآمد تلفیقی خود را در سال ۲۰۲۲، ۱۳ درصد افزایش داده و به ۱۴میلیارد یورو برساند. براساس اعلام این شرکت درآمد خالص تعدیل‌شده ایوکو ۲۲۵میلیون یورو و وجه نقد خالص فعالیت‌های صنعتی ۱۷۲۷میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ میلادی بوده است.