فناوری فیبر کربنی جایگزین فولاد در سیستم ترمز هواپیما شد

صنعت هوا-فضا قوانین و استانداردهای کیفی خود را درمورد ایمنی مسافران و هواپیما به‌شدت حفظ می‌کند. طبق مقررات هر سیستم ترمز باید تحت مقررات صنعت هوانوردی تایید شود. بنابراین شرکت‌های ترمز حمل‌ونقل هوایی نیاز به‌طراحی محصولات جدید مطابق با الزامات و حداکثر ایمنی دارند. چنین مقرراتی رشد بازار سیستم ترمز هواپیما را محدود می‌کند.

افزایش تقاضا برای سیستم‌های جدید ترمز هواپیما

قوانین سختگیرانه و کیفیت محصولات

فناوری‌های نوظهور

امروزه هواپیماها مجهز به‌سیستم‌های ترمزی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند سرعت خود را کاهش دهند و هنگامی که روی زمین هستند متوقف شوند. علاوه‌بر این، آن‌ها اغلب برای هدایت هواپیما از طریق ترمز دیفرانسیل استفاده می‌شوند.این صنعت با پیشرفت در طراحی و فناوری سیستم‌های ترمز هواپیما مانند ادغام الکترونیک با ترمز و سیم هدایت می‌شود.

صنعت هواپیماسازی تجاری به دو بخش هواپیماهای مسافربری و هواپیماهای باری تقسیم می‌شود. بخش تجاری بازار درحال حاضر بیشترین سهم را دارد و پیش‌بینی می‌شود در طول دوره پیش‌بینی‌شده با سرعت بیشتری رشد کند. برای تطبیق با افزایش ترافیک مسافران در سراسر جهان، سفارشات و تحویل هواپیما افزایش یافته است.

بسیاری از صنایع برای افزایش قابلیت اطمینان و ایمنی هواپیماهای برقی مدرن، سیستم‌های ترمز خودکار را طراحی و به‌کار گرفته‌اند. با تکنولوژی جدید، سیستم ترمز می‌تواند تنظیمات سخت را انجام دهد و تخریب مواد به‌دلیل خوردگی را کاهش دهد. علاوه‌بر این، بسیاری از سازمان‌ها برای ساخت سیستم‌های ترمز سبک‌تر و کارآمدتر روی تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند. به‌طور کلی، این منجر به‌افزایش تقاضا برای ترمز در سال‌های آینده می‌شود.

سیستم ترمز هواپیما از طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ترمز هوانوردی شامل ترمزهای تک‌دیسکی، دو دیسکی، چند دیسکی و چرخشی تشکیل شده است.از ترمزهای دیسکی برای توقف چرخ‌های هواپیما در تماس با سطح استفاده می‌شود. معکوس‌کننده‌های رانش به‌هواپیما اجازه می‌دهند با استفاده از نیروی رانش موتور، سطوح کنترل پرواز تخصصی که به‌عنوان ترمزهای هوایی شناخته می‌شوند، با ایجاد نیروی بیشتر سرعت هواپیما را کاهش دهند.

بخوانید:  تست شتاب آریزو 5 اسپرت در شرایط استاندارد

تقسیم‌بندی بازار

Reportlinker اخیرا گزارشی از بازار سیستم ترمز هواپیما، اندازه صنعت جهانی، سهم، روندها، فرصت‌ها و پیش‌بینی این صنعت تا سال 2028 منتشر کرده است. پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی سیستم ترمزهوانوردی در طول این دوره پیش‌بینی به‌دلیل افزایش ترافیک هوایی و افزایش عملیات در صنعت تجاری-هوایی با نرخ چشمگیری رشد کند.

این روند بازار تعویض سیستم ترمز هواپیما را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده بود. بسیاری از شرکت‌ها تحویل محصولات خود را به تعویق انداختند و محدودیت‌های سفر توسط بسیاری از کشورها در اروپا، آمریکای‌شمالی و آسیا-اقیانوسیه منجر به‌تاخیر در همکاری و مشارکت شد.

با این حال، بخش خطوط هوایی نشانه‌هایی از بهبودی را نشان داد؛ به‌طوری که ترافیک هوایی داخلی با سریع‌ترین نرخ بازگشت و سفرهای هوایی بین‌المللی مسیر خود را طی کردند. زیرا اقتصادهای سراسر جهان به‌تدریج از قرنطینه در طول همه‌گیری خارج شدند.

بازار جهانی براساس نوع هواپیما، محرک، کاربر نهایی، توزیع و منطقه تقسیم می‌شود. بازار به دو دسته بال ثابت و بال چرخشی تقسیم می‌شود. براساس محرک، به‌ترمز قدرت، ترمز تقویت‌شده و ترمز مستقل تقسیم می‌شود و براساس کاربر نهایی، بازار به‌تجاری، نظامی و حمل‌ونقل هوایی عمومی تقسیم می‌شود. براساس توزیع، به OEM و جایگزین تقسیم می‌شود. تجزیه و تحلیل بازار همچنین تقسیم‌بندی منطقه‌ای را برای ایجاد یک بازار منطقه‌ای تقسیم‌شده بین آسیا-اقیانوسیه، اروپا، آمریکای‌شمالی، آمریکای‌جنوبی، خاورمیانه و آفریقا مطالعه می‌کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244669/%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%B4%D8%AF

سیستم ترمز سنتی به‌یک سیستم پیچیده نیاز دارد که از یک پمپ موتور محرک هواپیما (EDP) تا محرک‌های ترمز اجرا می‌شود و به‌وزن هواپیما می‌افزاید و شاید منجر به‌مشکلات ارتعاش و نشت قابل توجهی شود.

بخوانید:  افزایش قیمت CNG در ونزوئلا

سیستم‌های عامل هواپیماهای تجاری مدرن مانند B737 Max، A320 Neo و B777x به‌دلیل مزایای متعددی مانند عمر بهتر، عملکرد قوی و کاهش وزن به‌تدریج سیستم‌های ترمز مبتنی بر فولاد معمولی را با سیستم‌های پیشرفته فیبرکربنی در طول زمان پیش‌بینی‌شده جایگزین می‌کنند. این تغییرات مصرف سوخت کمتر را هم کاهش داده است. این روند در فناوری هوانوردی تجاری عامل اصلی در حمایت از رشد بازار جهانی سیستم ترمز هواپیما خواهد بود.

این تغییر استفاده از فناوری ترمز جدید را ترویج می‌کند که وزن کمتر، عملکرد بهتر و همچنین نگهداری ساده دارد. علاوه‌بر این، این امر تقاضا برای سیستم‌های ترمز هواپیما را افزایش می‌دهد.

تقاضا برای سیستم‌های ترمز هوانوردی در سراسر جهان به‌دلیل افزایش تحویل هواپیما و همچنین افزایش قابل توجه ناوگان هواپیماهای تجاری و منطقه‌ای درحال افزایش است. این درحالی است که طی سال‌های اخیر به‌دلیل شیوع COVID-19 در سراسر جهان، کل زنجیره ارزش صنعت هوانوردی متزلزل شده بود.