قیمت خودرو در بازار آزاد چند؟

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سایت بی درایو وب سایت خود باشید.

همانطور که ذکر کردیم پراید در کشور کره جنوبی با نامهای فورد و پراید آغاز بکار کرد. ۲۷ اردیبهشت ماه اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو آغاز شد و تا یک هفته یعنی سوم خردادماه ادامه داشت. تولید پراید در ایران از سال 1372 توسط شرکت سایپا آغاز شد و باتوجهبه ظاهر جدید، سوخت کم و نبود رقیب جدی به یکی از پرطرفدارترین ماشینها در ایران تبدیل شد. اگر مذاکرات وین به نتیحه برسد، مشکلات از بین میرود و قیمتها با کاهش نسبی همراه میشود. برای کاهش فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه، باید عرضه خودرو به بازار افزایش یابد. قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. با این حال سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو ظهر روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه به روز و اسامی منتخبان اعلام شد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با دو ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، از سقف ۳۵۵ میلیون تومان عبور کرد. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمتها تاثیر سایت بی درایو میگذارد.

این ماشین که فورد فستیوا (Festiva) نامیده شد، یک نمونه از خودروهای هاچ بک 3 در با موتورهای 4 سیلندر 1/1 لیتری و 4 سیلندر 3/1 لیتری به کشورهای ژاپن، استرالیا و آسیای جنوب شرقی و آمریکا عرضه شد. آخرین قیمت خودروهای گروه صنعتی فردا را در این گزارش مشاهده کنید. محصولات گروه سایپا اما اکثرا کاهش دو تا هفت میلیون تومانی داشتهاند و تنها دو محصول خارج از مدار تولید (پراید) و آخرین محصول ارائه شده سایپا به بازار (شاهین) که البته چندان هم پرطرفدار نبوده، افزایش قیمت داشتهاند که در نوع خود جالب است. آخرین قیمت خودروهای گروه صنعتی فردا در بازار امروز ۱۴خرداد را در این گزارش مشاهده کنید. همچنین بر اساس مشاهدات میدانی قیمت خودروهای خارجی در کشور،نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است. پراید در سال 1980 میلادی در کمپانی فورد (Ford) آمریکا ساخته شد و شرکت کیا موتورز (Kia Motors) کره جنوبی باتوجهبه ارتقاء سطح شرکت خود و همچنین باتوجهبه پایین بودن قیمت این ماشین خط تولید و مونتاژ آن را راهاندازی کرد.

بخوانید:  خرید و فروش و قیمت خودرو سمند در تهران دیوار | bedrive

این مدل که به نسبت سایر مدلها کمتر تولید شده بود، جهت ایجاد مشتری قیمت پایینتری را به نسبت سایر مدلها عرضه میکرد اما از این مدل هیچگاه استقبال خوبی نشد. تیپ ST کم آپشن تر از بقیه تیپهای 141 است که فرمان هیدرولیک، ABS و ایربگ ندارد. ضمن اینکه خودروهایی نظیر سمند LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (۱۴۰۰) چند میلیون تومان ارزانتر شدهاند. به گفته او، تیبا و سمند نیز دیگر شمارهگذاری نمیشوند. در بین خودروهای سمند نیز این کاهش قیمتها مشهود است به طوری که سمند LX EF۷ مدل ۱۳۹۹ از ۳۳۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۳۳ میلیون تومان رسیده است و سمند LX ساده مدل ۱۴۰۰ نیز از ۲۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۸۷ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۳۰۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

بانک اول – بررسی روند بازار خودرو در خردادماه نشان میدهد که با وجود عقبنشینی دلالان و کاهش نسبی قیمتها، برخی خودروها نیز افزایش قیمت داشتهاند. هدف اول همان موفقیت در تست Crash و هدف دوم افزایش استحکام پذیری سطح زمین برای پراید بود. محمدنبی یوسفیان رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن گفت: در بخش ماشین آلات نیز مصوبهای برای واردات ماشین آلات معدنی نو و دست دوم گرفته ایم و واردات در این بخش انجام خواهد شد. پژو ۲۰۷ دندهای مدل ۱۳۹۹ نیز از ۳۷۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۳ میلیون تومان رسیده است. گیربکس این مدل از پراید پنج سرعته است. در بین خودروهای تیبا نیز نوسانات نزولی قیمتی مشهود است به طوری که تیبا صندوقدار بنزینی مدل ۱۴۰۰ از ۱۸۷ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده است. پراید از کجا به ایران آمد؟ قیمت برخی از خودروها، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز دیروزبا کاهش مواجه بوده است.

بخوانید:  تبلیغات در تلگرام تبلیغ تلگرامی هدفمند و موثر با تعرفه عالی