مبلغ جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

ممکن است اکنون تصور کنید اپلیکیشن تاپ تنها برای پرداخت مبالغ عوارضی طراحی شده است و کارآیی دیگری ندارد. اما باید بدانید امکانات این پلیکیشن به حدی بالاست که شما را از وجود اپلکیشن‌ها و روش‌های دیگر پرداخت بی‌نیاز می‌کند.

یکی از معایب این کار این است که در برخی از موارد، ممکن است سیستم بانکی قطع باشد و در نتیجه شما مجبور می‌شوید در زمان دیگری که سیستم بانکی وصل است به این بانک‌ها بروید و عوارض را پرداخت کنید. با اینکار ممکن است زمان را از دست بدهید و در پایان جریمه شوید.

مزایای پرداخت آنلاین عوارضی چیست؟

عوارض آزادراهی به مبالغی گفته می‌شود که در حین خروج خودروها از برخی از آزادراه‌ها دریافت می‌شود. اگر در گذشته با والدین خود سفر کرده باشید، حتما باجه‌هایی را در برخی از جاده‌ها مشاهده کرده‌اید که برای دریافت عوارض شما را متوقف می‌کردند. اما امروزه، روش‌های الکترونیکی مختلفی برای پرداخت عوارض وجود دارد و دیگر شما مجبور نیستید که زمان خود را در آزاد راه تلف کنید تا بتوانید عوارض را بپردازید. اما اکنون سوال این است ساده‌ترین روش برای پرداخت عوارضی چیست و چگونه می‌توانم این کار را در مدت زمان محدود انجام دهم.

مهلت پرداخت کردن عوارض

همانطور که متوجه شده‌اید شما می‌توانید به صورت آنلاین برای پرداخت عوارض اقدام کنید. این کار مزیت‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد که به شرح زیر هستند:

  • عدم از دست رفتن سوخت: زمانی‌که شما برای پرداخت عوارض در صف می‌مانید بخش زیادی از سوخت شما از دست می‌رود و این امر هزینه‌های زیادی را به شما وارد می‌کند.
  • از دست دادن زمان: قرارگیری در صف برای پرداخت کردن عوارض منجر به از دست رفتن زمان شما می‌شود. با توجه به این موضوع که زمان بسیار ارزشمند است، شما برای جلوگیری از این امر باید روش‌های دیگر را امتحان کنید.
بخوانید:  فروش محصولات ایران خودرو در بورس کالا با عرضه هایما کلید می‌خورد

بهترین روش برای پرداخت عوارض چیست؟

مبلغ جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

اگر شما ظرف مدت 15 روز که برای پرداخت عوارض به شما زمان داده می‌شود این مبلغ را پرداخت نکنید، مشمول هزینه می‌شوید. این هزینه بر روی خلافی خودرو شما اعمال می‌شود و شما پس از آن باید خلافی خودرو خود را پرداخت کنید که همین امر چالش‌های زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. راهکارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند عوارض را در مدت زمان کوتاهی پرداخت کنید و دیگر درگیر این مسائل نشوید.

استفاده از سایت و اپلیکیشن تاپ

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد پرداخت کردن عوارض آزادراهی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید مهلت پرداخت این مبلغ 15 روز است و در صورتی که پرداخت صورت نگیرد، جریمه خواهید شد. همچنین، برای اینکه پرداخت را انجام دهید، نیازی نیست در صف طولانی منتظر بمانید.

روش دیگری که برای پرداخت این عوارض وجود دارد مراجعه به عابربانک‌های ملت، سامان و انصار است. شما می‌توانید با مراجعه به این بانک‌ها بر اساس پیامکی که برای پرداخت دریافت کرده‌اید، شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید و سپس عوارضی پرداخت می‌شود.

روش‌های متعددی برای پرداخت عوارض به صورت آنلاین وجود دارند که یکی از آنها استفاده از اپلیکیشن تاپ است. این اپلیکیشن بیش از 73 خدمات و امکانات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را از تمامی نرم‌افزارهای دیگر راحت می‌کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244298/%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

در گذشته مدت زمان کوتاهی برای پرداخت عوارض وجود داشت و اگر ظرف مدت 48 ساعت عوارض خود را پرداخت نمی‌کردید، مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آمد.

بخوانید:  توسعه سبد محصول ایران خودرو متناسب با سلیقه نسل جوان

مبلغ جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن تاپ تمامی کارهای بانکی، خرید شارژ، استعلام خلافی خودرو و موارد دیگر را انجام دهید. به طور کلی، 73 خدمات بر روی این اپلیکیشن تعریف شده‌اند و همین امر باعث شده است اپلیکیشن تاپ به یک سوپر اپلیکیشن برای انجام کارها تبدیل شود. بهتر است هم‌اکنون این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

پرداخت از طریق مراجعه به عابر بانک

برای اینکار دیگر نیازی ندارید که به پای دستگاه عابر بانک بروید و یا نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مرتبط نخواهید داشت. به همین دلیل، گفته می‌شود با این اپلیکیشن در یک چشم بر هم زدن عوارضی شما پرداخت می‌شود و شما را از مشکلات عدم پرداخت به‌موقع رها می‌کند.

خدمات دیگر اپلیکیشن تاپ

شاید بتوان گفت ساده‌ترین و ایمن‌ترین روشی که برای پرداخت عوارض وجود دارد سایت و یا اپلیکیشن تاپ است. شما می‌توانید به راحتی وارد این اپلیکیشن و یا نسخه وب آن شوید و شماره پلاک خودرو و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. پس از آن هزینه عوارضی برای شما ارسال می‌شود که در پایان شما باید طی یک عملیات ساده بانکی آن مبلغ را پرداخت کنید.

با توجه به این موضوع که فرصت کوتاه در پرداخت این عوارض مشکلات زیادی را برای افراد به وجود آورده بود، سازمان مربوطه تصمیم گرفت این زمان را به 15 روز افزایش دهد و اکنون، صاحبان خودرو که از آزادراهها عبور می‌کنند باید ظرف مدت این زمان عوارضی خود را پرداخت کنند.

بخوانید:  خریداران مونتاژی های سامانه یکپارچه در بلاتکلیفی!

عدم پرداخت کردن عوارض چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟