مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی

به طور معمول از ورق یک میل برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود. اما با افزایش ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت ضخامت ورق مصرفی نیز بالا می‌رود.تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Zبا رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک پوشانده می‌شود تا از آسیب دیدگی در امان بماند و عمر مفید دریچه بازدید داکت اسپلیت افزایش یابد.این دریچه بازدید داکت اسپلیت از طریق پیچ در محل مورد نظر نصب می‌شود. حال این پیچ هم می‌تواند در روی نما تعبیه شود و هم می‌تواند به صورت پیچ مخفی بماند. با اتمام مرحله گوشه زنی، نوبت به اتصال هریک از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی می‌رسد. این اتصال با یک کرنر فلزی که از ورق گالوانیزه است صورت می‌گیرد.برای اتصال گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی لولایی از جوش یا مورد دیگری به غیر از کرنر نمی‌توان استفاده کرد.

  • در ضمن چون بین یونیت خارجی و داخلی لوله کشی از نوع مسی است و گاز فریون (مبرد) بین یونیت ها در جریان است ، نمی توان یونیت خارج از ساختمان را نسبت به یونیت داخل ساختمان از یک متراژ مشخص دورتر نصب نمود زیرا گاز مبرد در لوله های طویل دچار افت فشار زیاد شده و راندمان سیستم کم می شود و به همین علت معمولا یونیت خارج از ساختمان را (همانند کولر گازی) در تراس نصب می کنند و ممکن است در معرض دید قرار گرفتن دستگاه به زیبایی ساختمان لطمه بزند.
  • ما با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه انواع چیلر، فن کویل، دیگ موتورخانه ای، پکیج شوفاژ و اسپلیت ، امادگی خدمت رسانی ایده آل به شما را داریم.
  • معمولا رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت سفید در نظر گرفته می‌شود، اما محدودیت یا منعی در کدرنگ از جمله کِرم، قهوه ای سوخته، مشکی یا … نیست و برای ایجادِ هارمونیِ بیشترِ رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ نمای محیط داخلی به راحتی می‌توان از کدرنگ های گوناگون برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی بهره برد.
  • مشتریان عزیز میتوانند دریچه بازدید داکت اسپلیت را با بهترین قیمت و کیفیت از گروه صنعتی تهویه کلوانی تهیه نمایند.
  • البته رنگ های سفید، کرم، مشکی، قهوه ای از جمله پرکاربردترین کدرنگ ها در این زمینه هستند ولی منعی بر استفاده از کدرنگ های خاص برای پوشش سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست.

در این مدل هم جنس درب و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم است. جنس فریم از پروفیل آلومینیوم با عرض ۳ و ۵ سانت می باشد.در مدل دریچه داکت اسپلیت ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود. از جمله ویژگی های دریچه زیر داکت اسپلیت ساده لولایی این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همواره بوسیله لولا به ساختار فریم متصل می ماند. زمانی از دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی استفاده می گردد که نیاز باشد هوای برگشت از محیط زیر فن کویل تامین شود. دریچه خطی که روی بدنه اصلی این مدل نصب می‌شود دارای منافذ موازی و ابعاد متناسب با بدنه است.

بخوانید:  هزینه نصب سقف کاذب و کناف چقدر است؟ شرکت اطمینان صنعت رهپویان

فروش سیستم های تهویه مطبوع آرمانیک

مدل ترموستاتی کاملا هوشمند عمل کرده و با تنظیم دمای دلخواه از طریق ریموت و نمایشگر LED ، دریچه به طور اتوماتیک باز و بسته می شود. اگر دما اتاق گرم تر از دمای مورد نظر باشد دریچه باز و زمانی که دمای اتاق به دمای تنظیم شده برسد دریچه بطور خودکار بسته می شود. در صورت عدم نیاز به ورود هوای خروجی دستگاه سرمایشی/گرمایشی می توان دریچه ی آن بخش از اتاق یا سالن را بست تا شدت هوای خروجی از سایر دریچه ها بیشتر شده و نیازی به استفاده از توان حداکثری دستگاه نیست . قابل نصب در مکان هایی که دستگاه فن کوئل سقفی در آن نصب شده است و در تمام محیط های اداری،تجاری ، مسکونی و… . در این سیستم هوای تازه مورد نیاز ساختمان با اکسیژن کافی هم در فصل زمستان و هم تابستان از بیرون ساختمان (از راه کانال) تامین می شود.

لولای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به طور معمول روی طول درب نصب می‌شود تا مقاومت بیشتری در زمان باز شدن داشته باشد و به راحتی توان نگهداری درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را از این طریق می‌توانیم ایجاد نماییم. این لولا از یک سو به طول درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و از سوی دیگر به‌یکی از دیواره های طولی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت وصل می‌شود و با اتصال بدنه درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت قسمت عمده‌ای از مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به انجام خواهد رسید. در این مرحله اقدام به تعبیه قفلهای زیمنسی و ایجاد سوراخ های محل تعبیه خواهیم کرد. تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است.

فوم پلی اورتان در بین دیواره لوله بوده و روکش آلومینیومی موجب افزایش عایق صدا و حرارت شده و در نتیجه شاهد جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهید بود. قیمت مناسب و کمتر در کنار مزایای گفته شده موجب انتخاب معماران برای کانال کشی داکت اسپلیت پلی اورتان شده است. اولین و مهمترین دلیل برای فروش و کاربرد این سیستم ، قیمت اولیه کمتر آن (حدود ۳۰ درصد) نسبت به سایر سیستم ها مانند مینی چیلر و فن کویل است. البته باید به هزینه اجرای داکت اسپلیت نیز توجه کرد که نسبت به سیستمی مثل چیلر و فن کویل بیشتر است و اگر از دمپر نیز در هر شاخه از کانال های آن استفاده شود، قیمت آن به مراتب بالاتر هم می رود.

بخوانید:  ارزان ترین خودرو ام وی ام صفر چند؟ | bedrive

برعکس حالت وزنه‌ای که با بلند و جداکردنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت امکان بازدید، تعمیر و چکاپِ دستگاه داکت اسپلیت حاصل می‌گردد در اینجا درب به ‌یکی از اضلاع فریم با یک لولا متصل شده و به صورت لولایی عمل می‌نماید.برای باز و بستِ درب نیز از قفلی بنام قفل زیمنس استفاده می‌گردد. پس برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به سه رکنِ فریم، دربِ مشبک و لولا نیاز است.مراحل تولید این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با سایزینگِ ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت شروع می‌گردد.پس از سایزینگِ ابعاد و محاسبه و لحاظِ بادخور بر روی ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به برش این اضلاع اقدام می نماییم.با برش این اضلاع برای اتصال آنها نسبت به هم از روش گوشه زنی یا گوشه بُری استفاده می‌گردد. منظور از دریچه بازدید داکت اسپلیت ورق آهنی در حقیقت همان ورق گالوانیزه ‌یا روغنی است.عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت معمولاً سه سانت است. در ابتدا اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را برش می‌زنیم و با خم کاری لبه های ورق فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساختار کلی قاب دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده می‌شود. برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آهنی باید ابعاد تودرتوی دریچه بازدید داکت اسپلیت به دست آید. دریچه بازدید داکت اسپلیت با ورق آهنی را می‌توان در دو مدل درب لولایی و وزنه‌ای ساخت.

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی تک گل لولایی

این جاپیچها اگر روی نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد شود دریچه به صورت پیچ ازرو و اگر بر روی دیوارفریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب گردد دریچه به صورت پیچ مخفی نصب می‌گردد.با اتمام ساخت فریم نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی می‌رسد. قطر سوراخ ها یا چشمه های پانچ، بنا به مقدار هوای لازم جهت دستگاه از ۶ میل به بالا می‌باشد. با توجه به لولایی بودنِ مدلِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید درب آن را با یک لولا به به فریم ملحق کرد. اگر برای دمش هوا دستگاه های فن کویل از دریچه اسلوت استفاده شده باشد، جهت هماهنگی و تناسب بیشتر در طراحی داخلی از دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت استفاده می‌شود.

بخوانید:  خصوصیات منحصربفرد آلفارومئو | bedrive
این کار هم باعث استحکام درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود و هم از تاب خوردگی و دفرمگیِ ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ممانعت می‌نماید. پس از لبه زنی در اطراف ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به بازکردن و خالی کردنِ حفره‌ی دریچه مشبک بر روی ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. محل سوراخِ این دریچه مشبک بر اساس نیاز سنجیِ دستگاه داکت اسپلیت که از قبل مدنطر است صورت می گیرد.پس از این کار دریچه مشبک نیز بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی و نوبت به الصاق درب بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. طریقه اتصال درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به فریم نیز به وسیله‌ی لولای فلزی صورت می‌گیرد. در واقع لولا از یک سو به قسمت طولیِ داخلِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل و از سوی دیگر به‌ یکی از ابعاد طولیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل شده و باعث تکمیلِ ساختارِ کاملِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود. جهت بازدید دستگاههای داکت اسپلیت که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه‌ی خود دارند از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی استفاده می‌شود.

کاربرد یونیت داخلی انتقال هوای مطبوع سرد یا گرم به وسیله کانال‌های تهویه به محیط دریچه بازدید داکت اسپلیت مورد نظر می‌باشد. اگر قصد خرید دستگاه داکت اسپلیت را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت این محصول به سایت تهویه سان مراجعه کنید. در مدل ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود.

دریچه‌های دیفیوزر گردابی (یا خورشیدی) به منظور ایجاد جریان اختلاطی کامل با طول پرتاب نسبتا بلند استفاده می‌گردد. هدف از جایگذاری این دریچه‌ها حذف گرادیان دمایی در اتاق و رسیدن به بالاترین حد اختلاط ممکن می‌باشد. نکته‌ای که در مورد کاربرد این دریچه‌ها باید درنظر داشت این است که در فضاهایی که امکان ایجاد ذره وجود دارد و مهم است ذرات به سریع‌ترین راه ممکن از فضا خارج شوند باید به محل جانمایی این دریچه و محل جانمایی دریچه‌های برگشت دقت لازم مبذول داشت که کمترین فاصله ممکن را داشته باشند. باید به این نکته اشاره نمود که دلیل نام گزاری این دریچه به ساده بودن این است که هیچ شیاری و هیچ منافذ جریان هوا بر روی آن طراحی نشده است و هنگامی درب این دریچه باز میشود از بدنه (قاب) جدا نمیشود و توسط لولایی که به آن اشاره کردیم متصل می‌ماند.

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی