معجزه سبز «گودیر» در «CES»

الگوریتم‌های پیشرفته با تحلیل این داده‌ها به سیستم‌های خودرو کمک می‌کنند تا چسبندگی کم تایرها را تشخیص دهند.

کریس هِلسل، معاون ارشد گودیر با تحسین پیشرفت ۲۰درصدی پروژه تایرهای پایدار، نبوغ و تلاش‌های مهندسان کمپانی را ستایش کرده است. البته بد نیست بدانید در این پروژه، گودیر با شرکت Gatik همکاری می‌کند. به‌واسطه این همکاری و مشارکت با کمپانی B۲B، تایرهای ابداعی هوشمند هستند. به عبارت دقیق‌تر، این تایرهای نوین از یک تکنولوژی پیشرفته با نام SightLine بهره می‌برند.

در این سیستم، داده‌های حاصل از سنسورهای تایرها همراه با داده‌های دیگری مثل وضعیت آج، میزان فشار، باد و دمای تایرها به سرویس ابری اختصاصی گودیر ارسال می‌شوند.

گودیر می‌گوید تست‌ها و بررسی‌های دقیق نشان می‌دهند این تایرها برای استفاده در جاده‌ها و خیابان‌ها مناسب هستند.

این کمپانی آمریکایی امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ به لاستیکی با ۱۰۰درصد مواد پایدار دست پیدا کند.

در کنار کاهش آلایندگی کربنی، تایرهای جدید گودیر دارای مقاومت چرخشی کمتری نیز هستند.
این امر می‌تواند به‌معنای کاهش مصرف سوخت خودروهای درون‌سوز و افزایش بُرد حرکتی مدل‌های برقی باشد. مواد اولیه تایرهای گودیر هم از منابع ارگانیک و هم غیرارگانیک تولید می‌شوند. روغن سویا، سیلیس موجود در پوسته برنج، پلی‌استر بازیافتی و رزین درخت کاج ازجمله این مواد هستند.

نکته جالب اینکه اگر چسبندگی کم تایرها در یک منطقه خاص ثبت شود، این امر به سایر خودروهای متصل به سرویس Gatik نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244460/%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-CES

البته برای اینکه بتوان این تایرها را در مقیاس تجاری تولید کرد، باید اقداماتی برای تامین مواد اولیه لازم به مقدار انبوه انجام شود. به‌منظور دستیابی به این هدف، گودیر مذاکراتی را با تامین‌کنندگان و شرکای خود آغاز کرده است.

بخوانید:  آیا امکان واردات خودروهای کارکرده توسط مردم فراهم است؟

با اتکا به این تکنولوژی، میزان اصطکاک بین تایر و جاده محاسبه و از طریق سیستم ADS شرکت Gatik اطلاع‌رسانی می‌شود.

چندی پیش دو کمپانی گودیر و Gatik یک سیستم ارزیابی میزان چسبندگی تایر را در تورنتو با موفقیت آزمایش کردند.