هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

پیشرانه‌ این نیکدبایک باواریایی را یک موتور 2 سیلندر خطی با مجموع 8 سوپاپ تشکیل می‌دهد که تکنولوژی مکانیزم زمان‌بندی سوپاپ‌ها به‌سبک ب‌ام‌و و نحوه پاشش سوخت داخل محفظه احتراق حداکثر 105 اسب‌بخار قدرت و 92 نیوتون‌متر گشتاور را در شرایط مناسب جوی و سوخت با اکتان 95 فراهم می‌کند. سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی با کلاچ چندصفحه‌ای غوطه‌ور در روغن، شتاب رضایت‌بخشی را به‌راکب این موتورسیکلت هدیه می‌کند.

ب‌ام‌و قیمت پایه F900R را 10 هزار دلار در نظر گرفته که در نسخه‌های آپشنال، تجهیزاتی چون ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری دینامیکی، صفحه‌نمایش TFT، سیستم تعلیق قابل تنظیم الکترونیکی، کنترل فشار باد تایر و سیستم تماس اضطراری در مواقع حادثه را نصب و به‌مشتریان ارائه می‌دهد.

کاوازاکی نینجا650

همچنین دامپرهای قابل تنظیم هیدرولیکی و قطعات آلومینیومی سیستم تعلیق با رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، نهایت لذت سواری از یک نیکدبایک را در اختیار راکب و سرنشین‌ این موتورسیکلت قرار می‌دهد.

کروزکنترل، هشدار فشار روغن‌موتور، سیستم امنیت برای جلوگیری از سرقت، ترمز ABS، نوربالای اتوماتیک و نمایشگر 5.2 اینچی از مهم‌ترین آپشن‌های هارلی‌دیویدسون Road Glide Limited به‌شمار می‌رود. قیمت این تورینگ خاص از 28 هزار و 299 دلار آغاز می‌شود و در نسخه آپشنال آن به 32 هزار و 399 دلار می‌رسد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244713/%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3

RS660 سوپربایک زیبا و البته جذاب آپریلیاست. زبان طراحی جدید این اسپرت‌ساز ایتالیایی به‌خوبی در نمای جلو و پروفیل این سوپربایک مشهود است.

در ادامه گزینه‌هایی که در کلاس خود عنوان مناسب‌ترین را برای خرید به‌خود اختصاص داده‌اند، معرفی می‌کنیم.

هارلی‌دیویدسونRoad Glide Limited

اگر قصد دارید با یک تورینگ قدرتمند به‌سفر بروید، هارلی‌دیویدسون Road Glide Limited مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. فاصله نسبتا زیاد میان دو محور، جانمایی خوبی برای نصب پیشرانه‌ای بزرگ فراهم آورده تا با وجود سیستم تعلیق باکیفیت و صندلی‌های بزرگ و ارگونومیک، راحتی بالایی برای راکب و سرنشین ایجاد شود. پیشرانه 2 سیلندر به‌حجم 1868 سی‌سی و با نسبت ‌تراکم 10 به‌یک می‌تواند گشتاوری معادل 165 نیوتون‌متر را ایجاد کند.

امروزه داشتن یک نیکدبایک که سواری آن لذت‌بخش بوده و از جذابیت آن کاسته نشود، آرزوی هر علاقه‌مند به‌موتورسیکلتی است. پیشنهاد ما ب‌ام‌و F900R است که به‌آخرین فناوری باواریایی‌ها تجهیز شده تا خواسته‌های شما را برآورده کند. در نخستین نگاه، زبان جدید طراحی ب‌ام‌و با وجود استایل عضلانی و تنومندش خودنمایی می‌کند.

بخوانید:  طرح فروش فوری نیسان سفید با قیمت فضایی

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

همچنین سیستم ترمز فوق‌العاده ABS و ترکیب آن با کشش دینامیکی و سیستم تعلیق فعال، می‌تواند پایداری بالایی را درچنین سرعتی برای این نیکدبایک تنومند به‌ارمغان آورد. بروتال 1000RR با قیمتی برابر با 29 هزار و 990 یورو به‌فروش می‌رسد که مهم‌ترین آپشن این نیکدبایک، کروزکنترل، صفحه‌نمایش 5 اینچی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، نویگیشن و GPS است.

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

از سوی دیگر مهندسان آپریلیا یک موتور 2 سیلندر موازی به‌حجم 660 سی‌سی را برای این موتورسیکلت در نظر گرفته‌اند. در هر سیلندر 4 سوپاپ طراحی شده و با وجود دو میل‌سوپاپ در بخش فوقانی موتور و انژکتورهای دوقلو در هر سیلندر، قدرت خروجی این پیشرانه به 100 اسب‌بخار می‌رسد. یک گیربکس 6 سرعته مجهز به‌مکانیزم تسریع تعویض دنده با بهره‌گیری از ساختار آلومینیومی و سیستم تعلیق سبک‌وزن با ساختار فولاد سبک‌وزن و آلومینیوم، پرفورمنس RS660 را بهبود می‌دهند.

ب‌ام‌و F900R

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

گیربکس 6 سرعته دنده‌ثابت با ساختار آلومینیومی، توانایی حرکت تا سرعت‌هایی بیش از 250 کیلومتر برساعت را نیز فراهم آورده است. ویژگی‌هایی همچون کنترل دینامیکی دامپرها، سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل کشش، مدیریت میزان گشتاور وارده به‌چرخ و داکت‌های فعال در جلو برای عبور بهتر جریان هوا از روی بدنه و آیرودینامیک بی‌نظیر، CBR1000RR جدید را درسطح بالاتری نسبت به‌رقبا قرار داده است. این موتورسیکلت با قیمت 29 هزار و 152 دلاری، یکی از خاص‌ترین سوپربایک‌هاست.

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

آپریلیا RS660

همچنین این عوامل مجموع وزن این موتورسیکلت را کاهش می‌دهد تا نسبت قدرت به‌وزن آن در حالت ایده‌آلی قرار بگیرد. در حال حاضر اطلاعاتی درمورد قیمت و آپشن‌های جدید RS660 دردسترس نیست؛ اما ممکن است طیف گسترده‌ای از تجهیزات کنترلی، ایمنی و هدایت روی این موتورسیکلت نصب شده باشد.

به‌گفته طراحان هوندا، فلسفه طراحی CBR1000RR یا فایربلد SP جدید بر مبنای عملکرد و پویایی بهتر بوده که مهندسان این کمپانی با تلفیق استایلی مشابه موتوجی‌پی توانسته‌اند چنین پیکره‌ جذاب و باوقاری را برای این سوپربایک به‌ارمغان آورند. اما آن‌چه سبب شده CBR1000RR جدید از دیگر هم‌ردیفان خود متمایز باشد، قلب ‌تپنده آن است.

بخوانید:  دو محصول از پارس خودرو; پیش فروش آنلاین

چراغ مجهز به LED، بهترین زاویه قرارگیری راکب در پشت فرمان و سیستم تعلیق باکیفیت سبب شده است F900R تبدیل به‌یک انتخاب خاص شود.

شاهکار زیبای ام‌وی آگوستا

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!

سیستم تعلیق قابل تنظیم، ترمز ABS، سیستم مدیریت گشتاور، سیستم تسریع تعویض دنده‌ها، صفحه‌نمایشگر 4.3 اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و نویگیشن، وضعیت‌های مختلف رانندگی و خدمات ویژه دوساله کاوازاکی و قیمت پایه 7 هزار و 399 دلاری (قیمت نمونه ABS 7 هزار و 799 دلار است)، نینجا650 را در سطح بالاتری نسبت به‌رقبایش (به‌ویژه آپریلیا RS660) قرار می‌دهد.

با وجود چنین گشتاور بالایی می‌توانید در اتوبان‌ها تخت‌گاز بروید و از سواری باکیفیت این تورینگ 423 کیلوگرمی نهایت لذت را ببرید. سیستم تعلیق قابل تنظیم، قطعات آلومینیومی سیستم تعلیق و صندلی باکیفیت چرمی، سواری هارلی دیویدسون Road Glide Limited را دلچسب و جذاب می‌کند.

همچنین کنترل‌کننده‌های هیدرومکانیکی برای جذب ارتعاشات در زمان سواری تاثیر بسزایی دارند. سیستم ترمز ABS، کنترل کشش دینامیکی و کنترل پایداری در کنار کیفیت بالای سیستم تعلیق، پایداری هارلی‌دیویدسون Road Glide Limited را ارتقا می‌بخشند.

وجود موتور 4 سیلندر خطی 999.9 سی‌سی با 16 سوپاپ در سرسیلندر و نسبت ‌تراکم 13 به‌یک، توان خروجی این پیشرانه را به 217 اسب‌بخار و گشتاور آن را به 113 نیوتون‌متر رسانده است. ثبت اختراعات متعدد در زمینه طراحی قطعات متحرک و کاهش 35 درصدی اتلاف انرژی و اصطکاک، تکنولوژی هوندا را بیش از پیش زبان‌زد کرده است.

در میان اسپرت‌بایک‌ها، پرچمدار کاوازاکی یعنی نینجا، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از فولاد سبک‌وزن فورج‌شده برای شاسی و همچنین حضور یک پیشرانه‌ کم‌حجم اما پرتوان سبب شده است نینجا 650 رقیب مناسبی برای آپریلیا RS660 باشد. همانند رقبای سرسخت خود نینجا650 نیز با استایلی کاملا متفاوت و جدید نسبت به‌قبل به‌بازار عرضه می‌شود. چراغ‌های کشیده این موتورسیکلت با زاویه خاص پوزه ترکیب جالبی را شکل می‌دهند.

اگرچه کلاس‌های مختلفی برای موتورسیکلت‌ها وجود دارد و هریک ویژگی و کاربری خاص خود را دارند، اما درنهایت استفاده از فناوری‌های نوین پس از طراحی و استایل، در ارزیابی خریداران تاثیرگذار خواهد بود.بر این اساس کمپانی‌های مطرح برای برطرف کردن نیازهای به‌روز و متعدد مشتریان‌شان، نسل‌های جدیدی از موتورسیکلت‌ها را به‌جهان معرفی کردند.

بخوانید:  صاحبان خودروهای بالاتر از ۳.۵ میلیارد تومان سال آینده باید مالیات بدهند

همچنین باک حجیم با فلاپ‌های دو تکه در اطراف، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت برای این اسپرت‌بایک ایجاد می‌کنند. اما آن‌چه نینجا650 را نسبت به‌رقیب ایتالیایی‌اش برتری می‌بخشد، قیمت مناسب آن با در نظر گرفتن پیشرانه و امکاناتی است که برای راکب در نظر گرفته شده‌ است. قلب تپنده نینجا650 را یک موتور 2 سیلندر موازی به‌حجم 649 سی‌سی تشکیل می‌دهد.

نکته جالب توجه در ام‌وی‌آگوستا بروتال 1000RR حداکثر سرعت آن است که به 300 کیلومتربرساعت می‌رسد.

این موتورسیکلت‌ها در کنار چهره جذاب، پیشرانه‌های قدرتمند و تجهیزات به‌روز، کاربری‌های متفاوتی را به‌شما ارائه می‌کنند.

از آن‌جا که طی چند سال شاهد طراحی یکنواخت و نه‌چندان جذاب از سوی آپریلیا بودیم، طراحان این کمپانی اسپرت‌ساز با بهره‌گیری از خطوط شکسته روی باک، دماغه قوس‌دار و حفظ بهترین تناسبات در بدنه، کاراکتری خاص و نافذ به RS660 بخشیده‌اند.

قلب تپنده این نیکدبایک باوقار و اسپرت را یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 998 سی‌سی تشکیل می‌دهد که با سیستم پاشش سوخت انژکتوری، تغییراتی در زمان‌بندی سوپاپ‌ها و استفاده از سیستم جرقه‌زنی هوشمند، حداکثر 208 اسب‌بخار قدرت و 116.5 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو و گشتاور به‌کمک گیربکس 6 سرعته و به‌وسیله زنجیر بهینه‌سازی شده‌ای به‌چرخ عقب منتقل می‌شود.

هوندا CBR1000RR-R Fireblade SP

این پیشرانه در هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و با وجود نسبت تراکم 10.8 به‌یک، می‌تواند قدرت خروجی را تا 100 اسب‌بخار برساند. انژکتورهای دوقلو، میل‌سوپاپ‌های رو و البته بهینه‌سازی فضای داخلی (فضای بالای پیستون‌ها) چنین قدرتی را به‌وجود می‌آورند.

اگر بخواهیم CBR1000RR یا آر فایربلد SP را با واژه‌ها توصیف کنیم باید گفت کلمات در بیان زیبایی آن قاصر هستند. هرآن‌چه از یک سوپربایک و بلکه فراتر از آن انتظار می‌رود در فایربلد SP جدید می‌توان دید.نسخه 2022 این موتورسیکلت اسپرت پرفورمنسی، ظاهری عضلانی‌تر و موقر و البته فوق آیرودینامیک به‌خود گرفته است.

ام‌وی‌آگوستا با طراحی و تولید مدل بروتال 1000RR رقیب سرسختی را برای دوکاتی مانستر به‌وجود آورده است. در طراحی این نیکدبایک ام‌وی آگوستا، طراحی فوق عضلانی اما مینیمالی مشاهده می‌شود. همچنین طراحی خاص اگزوزهای سه‌گانه در عقب جذابیت بصری این موتورسیکلت را دوچندان می‌کند.

هیجان بیشتر با دوچرخه های تازه نفس!