پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

فریت‌لاینر؛ بهترین کِشنده ۲۰۲۲

موضوعی که شاید سهم بازار این کشنده‌ها را در مقایسه با فریت‌لاینر کاهش داده، وزن بالای این کشنده و قیمت بالاتر آن است. از سوی دیگر، برخی از مالکان این خودروها معتقدند که این کشنده‌ها مصرف سوخت نسبتا بالایی دارند.

کاسکادیا (Cascadia) مهم‌ترین کشنده این خودروسازی است و فریت‌لاینر سالانه بیش از ۷۰هزار دستگاه کشنده را به فروش می‌رساند. بیشترین سهم بازار آمریکا در اختیار این سنگین‌ساز است که در سال ۱۹۴۲ توسط لیلاند جیمز تاسیس شد.

اکثر رانندگان موتور کامینز را بر سایرین ترجیح می‌دهند و کنورث نیز توسط شرکت پاکار هدایت می‌شود.

ولوو در زمینه دوام، عملکرد و راحتی بسیار سرسخت‌ است و کشنده‌های آن به دلیل این‌که عموما سبک‌تر و کوچک‌تر هستند، کم‌مصرف‌ترند و رانندگی راحت‌تری دارند. ولوو با فناوری پیشرفته‌ای مانند فرمان پویا عرضه می‌شود که گشتاور بیشتری به ستون فرمان می‌دهد و باعث می‌شود که فرمان به راحتی به حالت خنثی برگردد.

از لحاظ تاریخی، کشنده‌های اینترنشنال به‌دلیل قدرت و عملکردشان شناخته می‌شوند. کشنده‌های کلاس ۸ این خودروسازی شامل Lonestar و سری LT هستند و با در نظر گرفتن راحتی راننده طراحی شده‌اند.

رانندگان خودروهای سنگین در جاده‌ها همواره به دنبال مدل‌هایی بوده‌اند که در کنار رفاه و ایمنی، کیفیت ساخت بالایی را هم داشته باشند. در این میان، برخی تولیدکنندگان همیشه جایگاه ویژه‌ای را در این بازار به خود اختصاص داده‌اند. در بازار ایالات متحده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرتقاضاترین بازارهای کامیون و کشنده، در سال ۲۰۲۲ رقابت سختی بین تولیدکنندگان این خودروها برقرار بوده است. براساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از رانندگان آمریکایی، پنج برند فرینت‌لاینر، کنورث، ولوو، اینترنشنال و پیتربیلت به‌رغم اشکالاتی که دارند، توانسته‌اند جایگاه برتر در ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهند که انتظار می‌رود درسال ۲۰۲۳ هم همین روند ادامه داشته باشد.

بخوانید:  استقبال بازار از «ساینا S اتوماتیک»

ولوو؛ زیباترین کِشنده‌

کنورث دومین برند بزرگ کشنده در ایالات متحده است و سهم ۱۶ درصدی از این بازار را در اختیار دارد. مهم‌ترین مدل‌های این شرکت T۶۸۰، T۶۸۰ Next gen، W۹۹۰ و W۹۰۰L هستند.

اینترنشنال؛ برترین کِشنده جاده با هندلینگ بالا

پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

کنورث؛ قابل‌اعتمادترین کِشنده

دور از انتظار نیست که نام فریت‌لاینر در هر فهرستی از بهترین کامیون‌ها و کشنده‌ها دیده شود زیرا این خودرو، یکی از زیباترین محصولات در سگمنت خود هستند و به‌ویژه آمریکایی‌ها علاقه بسیاری به این خودروها دارند، تا آن‌جا که سهم بازار آن‌ها تا ۴۰ درصد در ایالات متحده افزایش یافته است.

این شرکت در سال ۱۹۲۳ توسط هری‌کنت و ادگار ورتینگتون در سیاتل راه‌اندازی شد و درحال‌حاضر در کرکلند فعالیت می‌کند.

آن‌ها همچنین هزینه کمتری دارند و ویژگی‌های برتری را در مقایسه با رقبای اصلی خود یعنی کنورث و پتربیلت ارائه می‌دهند. با کیفیت ساخت عالی و قیمت مناسب، این خودروها نسبت‌به رقبای خود در آمریکا در دسترس‌تر هستند و به‌راحتی می‌توان فهمید چرا Freightliner بهترین کشنده برای رانندگان کامیون در سال ۲۰۲۳ است.

پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

پتربیلت؛‌ آیرودینامیک‌ترین کامیون

پیتربیلت‌ها کشنده‌های کلاسیک آمریکایی هستند و برای سبک بودن، دماغه بلند نمادین در آن‌ها حذف شده است. پتربیلت درحال‌حاضر دارای دو مدل کشنده کلاس ۸ غیربرقی مدل ۳۸۹ و ۵۷۹ است که هر دو کیفیت بالایی دارند، اما از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. مدل ۳۸۹ ظاهر کلاسیک‌تری و ۵۷۹ طراحی مدرن‌تری دارد که با افزایش بهره‌وری سوخت، بهبودهای آیرودینامیکی قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند.

کشنده‌های کنورث به کاهش استرس روزانه راننده‌ها به دلیل برخورداری از فناوری ناوبری روان معروف هستند. آن‌ها همچنین بین رانندگان کامیون به‌عنوان یکی از قابل اعتمادترین کشنده‌ها شناخته می‌شوند که هزینه‌های عملیاتی و نگهداری پایینی دارند. درحالی‌که مدل‌های کشنده کنورث سنگین‌تر و کم‌مصرف‌تر از رقبای خود هستند، به رانندگان احساس قدرت می‌دهند.

بخوانید:  بهبود مستمر کیفیت کامیون کشنده آرتا (KX) در ۶ ماهه نخست سال

پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

با این‌حال، ولوو در میان پنج برند پرتقاضا در ایالات‌متحده کمترین سهم بازار یعنی ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده است، اما در بخش قطعات در این صنعت پیشرو است. با این‌حال اشکال اصلی این خودروها در آمریکا تعمیر گران‌قیمت است.

این خودروسازی نخستین کشنده با کابین تمام آلومینیومی را تولید کرد که نسبت‌به فولاد سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. تنها اشکالی که در خرید این کشنده ممکن است وجود داشته باشد، اشباع بازار از مدل‌های صفر است که فروش مدل‌های کارکرده را سخت می‌کند.

رانندگان به لطف هندلینگ که اینترنشال به آن معروف شده است، یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه می‌کنند. به دلیل بهبود دید جلو و جانبی این خودرو ایمنی بیشتری نسبت به رقبای خود دارند و به‌راحتی می‌توان درک کرد که چرا کشنده‌های اینترنشنال جزو ۵ کشنده برتر سال ۲۰۲۳ قرار دارند. شرکت اینترنشال نویستار ۱۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و در ایالات ایلینوی واقع شده است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244657/%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

پرتقاضاترین برندهای کشنده در بازار جهانی

موتور فریت‌لاینر با قدرتی بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخار و حداکثر ۲۰۵۰ پوند گشتاور مجهز شده است که به رانندگان اجازه می‌دهد بارهای مختلف را حمل کنند. فریت‌لاینرها که از نظر آیرودینامیکی کارآمد هستند به کاربران کمک می‌کنند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند.

شرکت کنورث نیز در آمریکا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامیون و کشنده فعالیت می‌کند. ویژگی این تولیدکننده آن است که محصولات آن توسط کامیون‌داران ساخته می‌شود؛ این شرکت رانندگان باتجربه‌ای را در اختیار دارد که در مورد طراحی و ویژگی‌های کشنده‌های خود مشاوره می‌دهند.

بخوانید:  محصول پروژه TF۲۱ رونمایی شد

چنان‌چه در میان محصولات اینترنشنال، از مدل پروستار با موتور MaxxForce که با خرابی‌های شدید همراه است، صرف نظر کنید، می‌توانید انتظار یک کشنده با ظاهری خوب و کیفیتی بالا در جاده‌ها از اینترنشنال داشته باشید.

ولوو به‌رغم آن‌که چندان در بازار آمریکا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما رهبری در بازارهای بین‌المللی کشنده‌هاست و به تولید محصولات باکیفیت شهره است. ولوو پنجمین تولیدکننده کشنده محبوب در ایالات متحده است، اما در رتبه دوم در جهان قرار دارد. ولوو از همان شرکتی است که کامیون‌های ماک را می‌سازد و یک شبکه پشتیبانی عالی دارد.

مدل ۵۷۹ همچنین دارای کروزکنترل پیش‌بینی‌کننده است که بهره‌وری سوخت را بهبود می‌بخشد. به لطف بدنه آلومینیومی می‌توانید انتظار سواری سبک‌تر و کم مصرف‌تر را داشته باشید. این شرکت نیز زیرمجموعه پاکار، همان تولیدکنندگان کشنده‌های کنورث است و می‌توان انتظار تولید و قطعات با کیفیت بالا را داشت. سهم بازار مشابه این شرکت نیز در بازار کامیون‌ها و کشنده‌ها حدود ۱۳ درصد است؛ شرکتی که فعالیت خود را از سال ۱۹۳۹ آغاز کرده است. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که محصولات این شرکت بهترین کامیون‌های برای حمل بارهای سنگین نیستند.