چرا توریست‌ها در دبی حتماً ماشین اجاره می‌کنند؟

چرا اجاره ماشین در دبی محبوبیت بالایی دارد؟

رانندگی در دبی چگونه است؟

اگر پس از خواندن این متن به اجاره خودرو در دبی علاقمند شدید، پیشنهاد می‌کنیم به خدمات شرکت رنت کنیم نگاهی داشته باشید. رنت کنیم از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه اجاره خودرو در ایران، ترکیه و دبی است که در طول سال‌های فعالیت خود توانسته در عین جلب رضایت مشتریان، گستره خودروهای اجاره‌ای با راننده و بدون راننده خود را نیز وسعت بخشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244314/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

چرا توریست‌ها در دبی حتماً ماشین اجاره می‌کنند؟

البته بسته به نوع خودرو انتخابی، بیشتر شرکت‌های اجاره خودرو در دبی مبلغی به‌عنوان ودیعه دریافت می‌کنند که پس از بازگرداندن خودرو، به شما بازپرداخت خواهد شد. اگر هم گواهینامه بین‌المللی ندارید و یا به هر دلیلی قصد ندارید در دبی رانندگی کنید، اما دوست دارید از مزایای اجاره خودرو بهره‌مند شوید، می‌توانید از خدمات اجاره خودرو با راننده در دبی استفاده کنید.

دبی شهری است پر از جاده‌ و اتوبان‌های وسیع و چند بانده که می‌توانند تجربه رانندگی خوشایندی را برای مسافران رقم بزنند؛ در واقع کم نیستند کسانی که از رانندگی در دبی به‌عنوان یکی از تفریحات مورد علاقه خود یاد می‌کنند. البته با اجاره خودرو در دبی تنها محدود به رانندگی در این شهر نخواهید بود و می‌توانید با استفاده از جاده شیخ مکتوم بن رشید به‌صورت موازی با سواحل آبی خلیج فارس رانندگی کرده و از مناظر و جاذبه‌های زیبای موجود میان دو شهر دبی و ابوظبی نیز دیدن کنید.

در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل عمومی، نظیر مترو نیز، اجاره خودرو گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد؛ چراکه شبکه متروی این شهر تمام نقاط این شهر را پوشش نمی‌دهد و برای رسیدن به برخی جاذبه‌های گردشگری، مجبور خواهید بود در کنار استفاده از مترو، بخشی از مسیر را تاکسی گرفته و یا پیاده طی کنید. با توجه به آب و هوای گرم و بیابانی دبی، پیاده‌روی همیشه گزینه مناسبی نیست.

بخوانید:  کشنده‌های وارداتی باید برای شماره‌گذاری گواهی اسقاط ارایه کنند

دردسر و هزینه کمتر نسبت به حمل و نقل عمومی

جمع بندی

دیدیم که اجاره ماشین در دبی نه‌تنها می‌تواند مزایای متعددی نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل در این شهر باشد؛ بلکه با اجاره خودرو در این شهر، می‌توانید به یک سری از تفریحات جدید نیز دسترسی داشته باشید؛ اما اجاره خودرو در دبی نیازمند مدارک خاصی است که تأمین آنها وقت و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

ارزانی پارکینگ در دبی

دبی، شهر بندری و مرکز تجاری کشور امارات است که لقب عروس خاورمیانه را به دوش می‌کشد. این شهر در کنار میزبانی از میلیون‌ها مسافر در هر سال، توانسته صدها هزار نفر از ایرانی‌ها را نیز به خود جذب کند. با توجه به نزدیکی مکانی و فرهنگی، در کنار جاذبه‌های متعدد و متنوع گردشگری این شهر، این میزان از محبوبیت دبی بین مسافران ایرانی به هیچ وجه جای تعجب ندارد؛ اما دلیل محبوبیت اجاره خودرو در این شهر از سوالات رایج میان این مسافران است که در ادامه قصد داریم نگاهی به آن داشته باشیم و ببینیم چرا اجاره ماشین در دبی می‌تواند سفر بعدی شما را به این شهر متحول کند.

بیشتر کسانی که اهل رانندگی هستند و حتی برای برخی مواقع به رانندگی به‌عنوان یک تفریح نگاه می‌کنند، رویای رانندگی با یک ماشین لوکس را در سر می‌پرورانند. خبر خوب این است که اجاره خودرو لوکس در دبی یکی از رایج‌ترین تفریح‌ها میان توریست‌های این شهر به‌شمار می‌رود و شما در داشتن این رویا تنها نیستید. جاده‌های پهن دبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پیچ و خم کمتری داشته باشند و بخش قابل توجهی از توریست‌های دبی ترجیح می‌دهند تا خودرو مورد علاقه خود را در این شهر اجاره کرده و با آن در جاده‌های امن این شهر به گشت‌وگذار بپردازند.

بخوانید:  آغاز فروش با قیمت قطعی هونگچی H5 بهمن موتور

پلیس راهنمایی و رانندگی دبی بسیار سخت گیر بوده و دبی پر است از دوربین‌های کنترل سرعت؛ پس بهتر است قبل از اجاره خودرو در دبی و رانندگی در این شهر، با قوانین رانندگی در این شهر آشنا شوید. برای مثال، همواره کمربند ایمنی خود را ببندید؛ چراکه نبستن کمربند ایمنی می‌تواند جریمه 400 درهمی را برای شما به‌همراه داشته باشد. در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اجاره خودرو در این شهر نیز نیازمندی‌هایی دارد. به‌صورت کلی، مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی عبارت‌اند از: گواهینامه بین‌المللی، کپی پاسپورت و کپی ویزا.

برای اجاره ماشین در دبی، نیازی نیست نگران هزینه پارکینگ باشید؛ چراکه بر اساس قوانین جدید این شهر و از ماه مارس سال 2022، تمامی پارکینگ‌های این شهر روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی رایگان هستند. به همین دلیل، بسیاری از توریست‌های دبی در این روزها دست به اجاره ماشین می‌زنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند.

انتخاب از گستره وسیعی از ماشین‌ها

با توجه به قرار داشتن دبی در یکی از کشورهای نفت‌خیر خلیج فارس، قیمت بنزین در این کشور بسیار ارزان است که کاهش چشمگیر هزینه رانندگی را در این کشور به همراه دارد. بنزین در دبی به قدری ارزان است که گاهی رانندگی هزینه کمتری نسبت به گرفتن تاکسی دارد؛ همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، تعداد مسافران یک تاکسی به دو نفر محدود شده است. بدین سبب، کسانی که به‌صورت گروهی یا خانوادگی مسافرت می‌کنند، اجاره خودرو در دبی را به گرفتن چند تاکسی ترجیح می‌دهند.

رانندگی، یکی از تفریحات دبی

بخوانید:  اقدام راهبردی ایران‌ خودرو برای صادرات منطقه‌ ای

ممکن است پیش خود فکر کنید که در شهر مدرنی نظیر دبی که احتمالاً شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و مناسبی دارد، چرا بیشتر توریست‌ها در آن دست به اجاره ماشین می‌زنند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه برخی از مزایای اجاره خودرو در دبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.