چگونه این عمل انجام میشود؟

این محل بهتری برای چراغ راهنما است زیرا اگر یک خودرو در نقطه کور دید شما قرار گرفته باشد، راننده آن احتمالا قادر به دیدن پشت ماشین شما نخواهد بود. ابتدا به چگونگی ارتباط و اتصال مدار چراغ راهنما نگاهی میاندازیم. زمانی که شما اهرم راهنما را به سمت بالا میبرید تا چراغ راهنمای سمت راست را فعال کنید، یک غلتک فنر دار داخل شکاف در محفظه سوئیچ میافتد و اهرم را در جای خود نگه میدارد. همچنانکه توپی به گردش خود در جهت حرکت عقربه های ساعت ادامه میدهد،شکاف ها با اهرم پلاستیکی برخورد میکنند، که با تکان باعث میشوند. وقتی که فرمان دوباره به سمت چپ میچرخد، توپی در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت میچرخد، و اهرم پلاستیکی را در جهت دیگر هل میدهد. زمانی که شما اهرم چراغ راهنما را رو به پایین فشار میدهید، چشمک زن حرارتی به لامپ های چراغ راهنما وصل میشود و چراغ شروع به چشمک زدن میکند.

نیروی الکتریکی در طول سیم مقاومت کننده جریان پیدا میکند، قطعه کوچکتر فنر فولادی را گرم میکند و سپس به راه خود به سمت چراغ راهنما ادامه میدهد. اما در ابتدا بیایید ببینیم سیم کشی چراغ های راهنما چگونه است. به عنوان نمونه چراغ جلو باید به رنگ سفید یا زرد باشد و چراغهای راهنما به رنگ نانجی درآمد و سایر رنگها بجز برای خودروهای اوژانس ممنوع شد. این موضوع تا حدودی ساده به نظر میرسد، اما مطمئنا کمی متعجب خواهید شد اگر بدانید که چشمک زن حرارتی چگونه کار میکند. این دستگاه کوچک سیلندری شکل گاها در صفحه فیوز در زیر داشبوررد خودرو قرار دارد. بعدها در سال ۱۹۶۸ این ستانداردها تحت عنوان کنوانسیون ملل متحد به شکل کنونی تغییر یافت. زمانی که جراغ راهنما روشن است، یک اهرم پلاستیکی که در سوئیچ چراغ راهنما قرار دارد داخل مسیر این شکاف ها میشود. به محض اینکه دورتان را زدید و فرمان را به سمت چپ میگردانید، چراغ راهنما خاموش میشود و اهرم به وضعیت اولیه خود بر میگردد. بعد از کمتر از یک ثانیه، تکه کوچک فنر فولادی به اندازه کافی گرم میشود به طوری که منبسط شده قسمت بزرگتر و انحنا دار فنر را صاف میکند، این عمل یاعث میشود که فنر انحنا دار اجبارا با اتصال تماس پیدا کند، بنابراین جریان الکتریکی بدون هیچ ممانعتی از مقاومت به سمت چراغ های راهنما جاری میشود.

بخوانید:  نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو 4C لایو کار | bedrive
اکثر خودروها مکانیزمی دارند که چراغ راهنما را زمانی که شما عمل گردش را تمام میکنید، خاموش میکنند. حالا بیایید نگاهی به مکانیزمی بیندازیم که چراغ راهنما را زمانی که شما گردشتان را تمام میکنید، غیر فعال میکند. چراغ های LED ها میتوانند به بقیه رانندگان زمان و مسافت بیشتری برای احتراز از برخورد با شما بدهند. LED ها پشت شیشه آینه قرار میگیرند به همین خاطر از داخل ماشین، راننده یک پیکان روشن بانور خفیف میبیند، اما بیرون از ماشین، دیگر رانندگان پیکانی با نور درخشان خواهند دید. مدار چراغ راهنما، وقتی نیرو میگیرد که سوئیچ خودرو در حالت روشن قراردارد. سیستم روشنایی جلوی خودرو که به صورت نور بالا و نور پایین قابل استفاده میباشد. شاید این میزان خیلی قابل توجه به نظر نیاید، اما در سرعت 105 کیلومتر در ساعت، خودروی شما مسافتی برابر 5.8 متر را در یک پنجم ثانیه طی میکند. این چراغها به چراغ راهنما نیز متصل بوده و ممکن است به چراغ دنده عقب نیز متصل باشد. چراغ راهنما یا در اصطلاح عمومی چراغ چشمک زن یا فلاشر به چراغهایی گفته میشود که در گوشه چپ و راست جلو و عقب خودرو نصب گردیده و در مواقع تغییر جهت استفاده میشود.

این قطع و وصل جریان باسرعتی معادل یک یا دو بار در ثانیه اتفاق میافتد. چگونه این عمل انجام میشود؟ در این مقاله، ما نگاهی اجمالی به دستگاهی تقریبا غیر معمول به نام چشمک زن حرارتی (Thermal Flasher)،که باعث چشمک زدن چراغ راهنمایی شما میشود خواهیم داشت و یاد خواهیم گرفت که، چگونه چراغ های راهنما، بعد از اینکه شما گردش خود را انجام دادید، فعالیت خودرا متوقف میکنند. سیستم روشنایی وسایل نقلیه موتوری که شامل چراغ جلو، فلاشرهایی که در قسمت جلو، عقب و کنار خودرو و در بعضی موارد روی سقف خودرو قرار دارد میباشد.هدف از این سیستم روشن کردن مسیر برای راننده، مشخص بودن خود خودرو و ارائه اطلاعاتی در خصوص اندازه، موقعیت قرارگیری خودرو و سرعت حرکت خودرو میباشد. استفاده از چراغ راهنمای الکتریکی برای تمام خودروسازان اجباری میباشد و نوع دستی ان هنوز بر روی دوچرخهها نصب میگردد. روی میله فرمان، یک توپی شکافدار وجود دارد. این حالت برای مواقعی طراحی شدهاست که خودروی دیگری در جاده وجود ندارد. در این مرحله میزان جریان بسیار کم است به طوری که چراغ حتی کمترین روشنایی ندارد. در ابتدا، فنر فولادی با اتصال تماسی ندارد، بنابراین تنها چیزی که جریان را دریافت سایت بی درایو میکند، مقاومت است.

بخوانید:  برای طراحی لوگو از اینجا باید شروع کرد - نوشیکا

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سایت بی درایو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.