کاهش چشمگیر قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار

نیکو همت خاطرنشان‌کرد: اکنون میزان تقلب و فروش روغن‌موتورهای تقلبی در بازار به شدت کاهش یافته است و میزان قاچاقی که در محصولات ما اتفاق می‌افتاد نیز در سال ۱۴۰۱ به صفر رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی و شرکت‌های اروپایی که مستعد سرمایه‌گذاری مشترک هستند، برخی از نیازمندی‌ها را بومی سازی کنیم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244538/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DA%86%D8%B4%D9%85%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%A7%DA%86%D8%A7%D9%82-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان اظهار داشت: وقتی توزیع توسط خود شرکت انجام شود به مراتب میزان تقلب کاهش می یابد و اگر قاچاقی نیز انجام شود توسط شرکت توزیع اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به محصولات جدید ارائه شده در بازار نیز گفت: به دنبال ارتقای کیفیت تولیدات هستیم که این موضوع افزایش ارزآوری کشور را تضمین می‌کند. بر این اساس نه فقط در پارافین‌ها، بلکه در روغن‌های پایه دو و سه نیز به دنبال افزایش کیفیت و حفظ بازارهای بین‌المللی و داخلی هستیم.

وی با اشاره به مزیت‌های این شبکه مویرگی، بیان‌داشت: با ساز و کارهایی که انجام شد، امکان توزیع روغن موتورهای با کیفیت و با قیمت ثابت ممکن شده است و در مجموع می‌توان گفت قاچاق و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش اخبار خودرو ، «محمد امیر نیکو همت» در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع آوری روغن موتورهای تقلبی از بازار، اظهار داشت: در سال گذشته با التهاباتی که در بازار روغن اتفاق افتاد و مذاکراتی که با مسوولان وزارت صمت داشتیم، راهکارهای خوبی مطرح شد.

بخوانید:  تامین ارز مورد نیاز خودروسازان در هفته جاری

وی ادامه‌داد: فروشی که اتفاق می‌افتد نیز باید در سامانه‌های تجارت و سامانه‌هایی که توسط وزارت صمت تکلیف شده ثبت شود و مورد مانیتورینگ قرار بگیرد و این مساله کمک می‌کند تا تقلب و اشکالی که در سطح خُرد انجام می‌شد را بتوان به بهترین وجه مدیریت کرد.

نیکوهمت تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ هزار تن صادرات فینیش اویل به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر شد و با اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ در دست اجرا داریم می‌توانیم به افزایش صادرات بپردازیم تا روغن های هایتک (HighTech) تولید و صادر کنیم.

وی افزود: در این راستا شبکه مویرگی که بتواند تامین‌کننده توزیع باشد در کشور ایجاد شد و توانستیم در ۲۶ استان کشور پایگاه ایجاد و روغن های اصلی در این استان‌ها توزیع کنیم، همچنین بقیه استان‌ها نیز برای امسال هدفگذاری شده که در همه آنها پوشش داده می‌شود.