کاپوتاژ ماشین؛ مدارک، قیمت و مراحل کابوتاژ خودرو همه در یک جا

اگر قبلاً کابوتاژ داشتهاید و قصد تمدید دارید؛ نیازی به پرداخت هزینه پلاک و سایت بی درایو برچسب IR ندارید. تجربه استفاده از آن را داشتهاید؟ بعد از دریافت پروانه خروج موقت از اداره گمرک، باید به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور، برای تهیه مواردی که در زیر برای شما شرح میدهیم مراجعه کنید. 6. در واقع گمرک مواردی را میپذیرد که تشخیص دهد آن کالا میتواند به صورت کاپوتاژ تا مقصد حمل شود. اگر قصد داشتهباشید، مجددا کالای کاپوتاژ را وارد کنید، پرداخت عوارض گمرک و سود بازرگانی مشمول شما نخواهد شد. 8. اگر کالای کاپوتاژ در مدت زمان مشخص به مقصد نرسد، به تشخیص رئیس گمرک مشمول جریمه میشود. سواحل دریای خزر، نگین شهر مازندران حمل و نقل کالا به صورت کاپوتاژ را پشتیبانی نمیکنند. صرفا باید نسبت به پرداخت هزینههای گمرکی، اقدام نمایید. 7. کالای کاپوتاژ باید در زمانی که از طرف گمرک مبدا تعیین میشود، به گمرک مقصد برسد. خروج خودروهای بالای ۲۰ سال، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی میباشند. مدت زمان را گمرک مبدا با توجه به وسیله نقلیه و مسافت و کیفیت مسیر و همچنین فصول مختلف سال، معین میکند. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش همپا تماس حاصل فرمائید.

فقط میبایست با ارائه مدارک الزامی به اداره گمرک، مجوزی تحت عنوان کاپوتاژ ماشین شخصی دریافت کنید. در واقع کاپوتاژ ماشین به این معناست که شما برای خروج از کشور با ماشین شخصیتان، باید از اداره گمرک ایران مجوز خروج از کشور بگیرید. حمل کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر همان کشور را با عنوان کاپوتاژ نامگذاری کردهاند. مخصوصا اگر قصد داشته باشید با اتومبیل شخصی سفر کنید. 9. اگر در طول مسیر، درگیر حادثهای شوید و در طول مدت زمان مشخص، محموله نتواند به مقصد برسد، باید با ذکر علت و موجبات تاخیر از گمرک مبدا، درخواست تمدید زمان کنید. در این شرایط میبایست با ارائه مدارک به اداره گمرک، مجوزی به نام کاپوتاژ ماشین شخصی دریافت کنید.در این مقاله به تعریف این کلمهی عجیب و غریب میپردازیم. میتوانید با ارائه مدارک به ادارات گمرک مراجعه کنید و برگه کابوتاژ خود را تحویل بگیرید. داشتن این برگه الزامی نیست ولی برای راحتی در مرز توصیه میشود. بعضی کشورها نسبت به ورود وسایل نقلیه از یک سالی قبلتر اجازه ورود نداده و تعدادی دیگر نیز به برگه بیمه شخص ثالث شما توجه ویژهای خواهند داشت. بر مبنای کنوانسیون سال ۱۹۴۹ که بیشتر کشورهای جهان عضو آن هستند؛ این کشورها پذیرفتهاند که به سازمانهای صادرکننده گواهینامه و مجوز کشورهای عضو، اجازه ورود ماشینهای شخصیشان را به کشور خود بدهند.

بخوانید:  خرید اسپیکر مکسیدر مدل RL 115 چراغ دار با قیمت ارزان کافه صدا | bandiran1

3. اگر اعتبار پروانه کاپوتاژ برای رسیدن به گمرک مقصدر تمام شدهباشد و تا 3 ماه بعد از انقضای آن صاحب کالا گواهینامه ورود به گمرک مقصد را تحویل ندهد؛ کاپوتاژ تحت عنوان به مقصد نرسیده خطاب میشود. 4. حال اگر کالای به مقصد نرسیده مجاز باشد، مجوز خروجی برای آن صادر میشود؛ ولی اگر کالای کران بری ممنوع باشد، قاچاق محسوب میشود. 5. تمامی کالاهایی را که مجوز صادر شدن دارند، میتوان با قوانین مذکور با عنوان کاپوتاژ حمل کرد. 1. کالاهایی را میتوان به صورت کاپوتاژ حمل کرد که صادر شدن آنها از کشور مجاز باشد. 2. اگر صادر شدن کالایی ممنوع یا کالاهای مجاز مشروط باشد، کاپوتاژ آنها با تعهد از گمرک صورت میپذیرد. اگر میخواهید یک سفر خاطرهانگیز با خودرو شخصی خود را تجربه کنید، حتما باید مراحل کاپوتاژ ماشین که در این مقاله به شرح آن پرداختیم را طی کنید. اگر کابوتاژتان دارای اعتبار است و قصد فروش خودرویتان را دارید، حتماً باید آن را باطل کنید. ضمن آنکه امکان استفاده از خدمات مشاورۀ آنلاین با کارشناسان فروش هم پا برای شما فراهم می باشد. با کاپوتاژ خودرو شخصی سفری لذت بخش را تجربه کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، کاپوتاژ هم به صورت هوایی، هم ریلی و هم جادهای انجام میشود. این روزها حمل و نقلها به صورت خطوط ریلی، هوایی یا حتی جادهای، انجام میشوند. اگر کاپوتاژ به روش هوایی را توضیح دهیم باید بگوییم که: حمل و نقل مسافر، محمولههای پستی یا کالا بین مبدا و مقصدی که در یک کشور باشد را کاپوتاژ هوایی میگوییم. به همراه داشتن تصویر صفحه اول گذرنامه و تکمیل فرم درخواست فارسی و لاتین که برای اخذ گواهینامه بین المللی الزامی هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، متقاضی برای گرفتن دفترچه بین المللی باید مدارکی را همراه داشته باشد: اصل پروانه خروج موقت، اصل گذرنامه مالک یا راننده، کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت خودرو و نسبت به تکمیل فرمهای مربوطه نیز اقدام کند. این دفترچه حاوی تمامی اطلاعات خودرو و راننده آن است که شماره سریال منحصر به فردی دارد. اگر کالایی صدور آن ممنوع باشد تا زمانی که مجوزی از اداره کل گمرک داده شود مورد قبول کاپوتاژ نخواهد بود. گمرک مبدا در صورتی که درخواست تمدید، قبل از پایان یافتن مدت زمان تعیین شدهباشد و علل ذکر شده را موجه تشخیص دهد، میتواند مدت زمان را تمدید کند. مدت زمانی که این کاپوتاژ اعتبار دارد، یک ساله است و اگر کمتر از یک ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد؛ باید آن را تمدید کنید.

بخوانید:  خرید و فروش و قیمت خودرو آلفارومئو در تهران دیوار | bedrive