۱۰ پروژه جذاب طراحی داخلی کلینیک و فضاهای درمانی

میز منشی را باید طوری طراحی کنید که در ارتباط مستقیم با بیماران باشد و بیماران فضای گرم و صمیمی را حس نمایند. طبق این تحقیقات، افراد علاوهبر تمایل به وجود عناصر و صحنههای طبیعی در کلینیکهای درمانی، بـه تجربۀ مستقیم طبیعت نیـز علاقهمند هستند و آن را موجب تسکین علائم جسـمی، کاهش استرس و یا بهبود حس خوب بـودن و فراموشی موقت بیماری میدانند. استراتژی “کنده کاری خورشیدی” یک رویکرد معماری مستقیم برای بهینه سازی سطح نور طبیعی در یک فضای تنگ است. البته نکته ی قابل توجهی که باید در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب به آن توجه کنید این است که در طراحی اتاق انتظار مطب و استفاده از رنگها در آن، باید به تخصص پزشک مورد نظر توجه داشته باشید.

در طراحی داخلی کلینیک و فضاهای درمانی ، کاربردی بودن طراحی با توجه به وضعیت و شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخورداراست. اما به صورت عامیانه به فضای درمان دندانپزشکی که بیش از دو یونیت داشته باشد، از فضاهای استاندارد مصوب برخوردار باشد و از دستورالعملهای مشخصشده پیروی کند کلینیک گفته میشود. چرا که مطالعات ثابت کردهاند که فضاهایی با المانهای گرافیکی، رنگها، متریال و حتی اجزاء طبیعی مشخص، میتوانند به درمان کمک کرده و روند آن را تسریع بخشند. این فضا نیز کمک می کند تا رفاه مراجعه کنندگان تامین شود و رضایت آن ها از فضای درمانی جلب شود . با وجود این که رنگ سفید در برخی مکان ها حسی از آرامش و تمیزی را منتقل می کند، می توان گفت که این رنگ همیشه فضای استقبال کننده ای را ایجاد نمی کند. امروزه با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به کلینیکها افراد زمان زیادی را در محیط می گذراند. امروزه ما شاهد سبک پرزرق و برق، غنی و پر جزئیات کلاسیک در کلینیک های زیبایی هستیم. مطب های دندانپزشکی معمولا طراحی های یکنواخت با رنگ غالب سفید دارند و یا بالعکس آنقدر شلوغ و پر زرق و برق طراحی می شوند که تنش و استرس بیماران را دو چندان می کنند.

طراحی داخلی این مطب با هدف بیان تاثیر رنگ در فضای درمانی به منظور کاهش درد و استرس انجام شده است. کانسپت اصلی طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی D-Vision سادگی و خلوص بوده است که در کنار فرم های منحنی و نقاشی های دیواری متفاوت، توانسته طرحی متفاوت و در عین حال پویا را به وجود آورد. تهیه و ارائه نقشه های دوبعدی از طراحی داخلی جدید فضا. یکی از معایب روش نماکاری با ملات این است که دوغاب استفاده شده موجب کثیف شدن نما میشود. در این جا می خواهیم به بررسی سبک های مختلف طراحی و دکوراسیون یک مطب و استانداردهایی که باید در مطب و یا کلینیک روانشناسی رعایت کنیم، بپردازیم. پنجره های بزرگ و وسیع در این سالن چشم انداز زیبای شهر استانبول را همچون یک قاب در برگرفته و مراجعه کنندگان می توانند در حین انتظار در این بخش از چشم انداز بیرونی بهره ببرند. طراحی مطب ، طراحی کلینیک، ساخت نمای کلینیک نیز خارج از این رقابت نیستند.

بخوانید:  قیمت محصولات جک امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | bedrive

در نتیجه ، طراح سعی کرد سبکی کلاسیک که خواسته اصلی کارفرما بود، در این ساختمان قدیمی با قدمت ۲۵ سال ساخت ایجاد نماید. نه آن قدر شدید که باعث آزار و اذیت ساکنین شود و نه آن قدر کم که ساختمان تاریک شود. رعایت این اصل، هم باعث آرامش خاطر آنها میشود و هم اینکه گذشت زمان خیلی احساس نمیشود و این مساله برای کسی که درد دندان را تحمل میکند بسیار خوب است. در این بخش خط معمار قصد دارد تا نکات عمومی و جامعی را که طراحان باید در طراحی داخلی مطب پزشکی ( اعم از مطب دندانپزشکی، مطب پوست و مو، مطب زنان، مطب چشم پزشکی، مطب اطفال و سایر مطب ها) بدون در نظر گرفتن تخصصشان، شرح دهد. اگر شما نیز قصد طراحی مطب کودکان را دارید، میتوانید انجام این کار را به تیم تخصصی بوم آرچی بسپارید. آنچه در این بخش خط معمار قصد پرداختن بدان را دارد، طراحی و دکوراسیون داخلی مطب زیبایی می باشد.

برای در نظر گرفتن محیطی که می خواهید به این کاربری اختصاص دهید باید رنگ آمیزی، طراحی، نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی خلاقانه و حساب شده انجام شود. در هنگام اجرای چیدمان و دکوراسیون داخلی مطب پزشک، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم که راحتی و آسایش بیماران مهم تر از هر چیز دیگری است. استفاده از طرح هایی با رنگ های ملایم: سعی کنید از تنالیته های رنگی ملایم و آرام بخش انتخاب کنید تا فضا شما بیش تر شبیه به محیط خانه باشد تا یک مطب پزشکی. مبلمان ها میتوانند جمعیت را مدیریت کنند.علاوه بر آن زیبایی محیط را هم تحت شعاع قرار دهند. 60 با فاصله 50 سانتیمتر و عمود بر جهت نصب چوبهای نما استفاده نمود. معمولا در طراحی داخلی بیمارستان ها علاوه بر استفاده از رنگ های بسیار روشن، از نورهای روشن و با شدت زیاد استفاده می کنند و این باعث می شود فضای بیمارستان ها آرامش کمتری داشته باشد. کفپوش های مطب رنگ آمیزی دیوارها باید به شکلی باشد که کمی فضا را تلطیف کند، شادابی و تحرک به فضا ببخشد و ارامش بخش باشد.این موضوع در مطب های زنان و زایمان،کودکان و دکوراسیون مطب روانشناسی از اهمیت برخوردار است.کفپوش پی وی سی در طرح های متنوع و طیف رنگی تیره و روشن موجود هستند.

در پروژه های بزرگ طراحی نماس ساختمان استفاده از جدار شفاف در درب و قسمت هایی از نما در حفظ ارزش بنا و زیبایی ظاهری بی اندازه مفید می باشد که با توجه به بافت منطقه اجرا می شود. درب های آکوستیک می توانند جذب صدا را برای ایجاد یک اتاق انتظار ساکت به حداکثر برسانند. ذکر این نکته نیز ضروری است که بیمارانی که به مطب های روانشناسی برای درمان مراجعه می کنند، نسبت به بیمارانی که برای امراض جسمی به مراکز و مطب ها مراجعه می کنند و هم چنین بیماران بستری، نیاز بیشتری به حضور در فضاها و محیط های آرامش بخش و جذاب و صمیمی دارند. اشیاء و حجم های جالب و زیبا مثل آکواریوم و گیاهان زینتی هم می توانند فضایی آرامش بخش و تسکین دهنده ایجاد کنند و ذهن بیماران در حال انتظار یا درمان را از درد منحرف سازند. بیمار باید پس از دیدن طراحی نما کلینیک ، حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معماری مطب و تزییناتی که برای ساخت نمای کلینیک و طراحی داخلی مطب در نظر گرفته شده جلب شود و با طراحی معماری مطب و کلینیک ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند، در این حالت ضمن همکاری کامل جهت درمان از حس بد بیماری نیز می کاهد ضمن اینکه کمک میکند زمان انتظار کمتر به نظر برسد چرا که شخص در هنگام حضور در فضایی که چیزی برای ارائه ندارد مدام به ساعت خود مینگرد تا زمان بگذرد حال آنکه هر چه در ساخت نمای کلینیک و طراحی دکوراسیون مطب خود بکوشید توجه بیمار را به آن جلب نموده اید و زمان انتظار برای شخص کمتر احساس می گردد.

بخوانید:  قیمت و مشخصات آلفارومئو جولیتا Giulietta کاراپ | bedrive

میزان بودجهای که برای طراحی مطب های زیبایی کنار می گذارید باید بودجه قابل توجهی داشته باشد تا محیطی زیبا را داشته باشیم. حضور گیاه در فضاهای درمانی عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری ست که اغلب مورد کم توجهی طراحان و کارفرمایان مطب های دندانپزشکی قرار می گیرد. کامپوزیت در واقع ترکیبی است از لایه نازک فلز آلومینیوم به همراه متریال پلاستیک فشرده که دارای طیف رنگی گسترده ای است و می تواند در انواع مختلف طراحی به کار گرفته شود. طراحی طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان بسیار سخت و پیچیده است و در طراحی دکوراسیون داخلی آن باید توجه و دقت لازم را داشت و در عین حال که سخت و پیچیده است دارای جذابیت های خودش است. سبک مدرن با رنگ های خنثی و رنگ هایی که دارای انرژی های متفاوتی هستند زیبا میشوند. با نمای کامپوزیت می توان یکی از زیباترین طراحی ها را در ساختمان اجرا کرد. از مزایای این روش این است که در بیشتر موارد به دلیل تراز نبودن نمای ساختمان ها در هنگام اجرا، استفاده از روش ملات باعث میشود تا میزان خطا کاهش یابد.

همچنین پذیرش بیماران یا همان قسمتی که بیماران جهت رزرو و پرداخت قبض به آنجا مراجعه می کنند، یکی از گزینه های مهم طراحی داخلی مطب مدرن است. بنیان گذار اسمارت مدیکو گفت: اسمارت مدیکو دستیار سلامت هوشمند افراد مبتلا به دیابت است. این موضوع با توجه به سرمایه گذار مطرح میشود. در ادامه سخن را کوتاه و دعوت می کنیم نمونه های ارائه شده در این بخش را مشاهده نمایید. اما آیا میتوان تعاریف و ضوابط یکسانی برای طراحی مطب و طراحی کلینیک قائل شد یا لازم است این دو را در دستههای جداگانه بررسی کنیم؟ اولین قدم برای شروع طراحی مطب های پزشکان این است که زمینه ی فعالیت و تخصص آنها را بررسی کنیم . در این روش از چسب مخصوص برای اتصال مصالح ساختمانی به نما استفاده میشود.

بخوانید:  قیمت جک کارکرده و صفر، قیمت محصولات جک همراه مکانیک | bedrive

به دلیل نیاز نداشتن این روش به داربست، سرعت اجرای نمای خشک افزایش مییابد. از مزایای روش نمای خشک عایقبندی صوتی و حرارتی ساختمان بعد از اجرا است. در طراحی و ساخت نمای کلینیک مدرن و به روز صرفا به جنبه فیزیکی طراحی داخلی یا طراحی دکوراسیون مطب فکر نمی شود. مبل های کلاسیک: حس لاکچری و تجملی دارند که گاهی برای برندینگ و خاص کردن یک مطب یا کلینیک در دکور کلینیک زیبایی یا طراحی داخلی مطب پوست و مو استفاده می شوند. رنگ ها در طراحی داخلی مطب ها تاثیر بسزایی دارند و در ایجاد حس آرامش نقش مهمی دارند.

زیرسازی نماهای چوبی می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا طراحی داخلی کلینیک درمانی گردد. پس از تکمیل جوشکاری های شاسی کشی، حتما قطعات فلزی بوسیله ضدزنگ پوشانده شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری بعمل آید. برای جلوگیری از این موضوع می توانید به خرید محبوب ترین گل های آپارتمانی اقدام نمایید. باید حتما طراح به این امر دقت کند که نورپردازی هماهنگ و هم سو با متریال ها در این سبک بسیار مهم می باشد. این وسایل شامل صندلی و مبلمان، میزکار و تجهیزاتی است که بسیار اساسی می باشد. طراح این پروژه با میزبانی از طبیعت و یا قاب گرفتن مناظر دلپذیر آن رویکردی متفاوت به طراحی داخلی این فضاها داشته است. از دیگر مزایای این روش عدم ایجاد ضایعات ساختمانی است. فراموش نکنید که عناصر دکوراتیو و خاص میتوانند در این محیط ها ذهن مخاطب را برای دقایقی به خود جذب کنند. بیایید محیط بالینی خستهکننده را فراموش کرده و ایدههای برتر طراحی کلینیک پزشکی را بررسی کنیم. اگر شما نیز می خواهید فضای داخلی مطب خود را با سبک کلاسیک طراحی کنید، توصیه می کنیم تا این پروژه ی فاخر و منحصر به فرد را از دست ندهید. این امر علاوه بر این که فضای بیرونی را با فضای داخلی مطب یکپارچه و ادغام ساخته، بر جذابیت و حس لوکس بودن فضا افزوده است.